שחקני בית"ר, יוסי אבוקסיס, שמוליק לוי (צילומים: אורן בן חקון, יעקב צים-באדיבות בית"ר ירושלים, פרטי)
שחקני בית"ר, יוסי אבוקסיס, שמוליק לוי (צילומים: אורן בן חקון, יעקב צים-באדיבות בית"ר ירושלים, פרטי)

יהיה טוב?! נפרדים מ-2023: במגמת שיפור

בית"ר כנראה הושפעה יותר מכל קבוצה אחרת בעקבות המלחמה והנחיות פיקוד העורף שלא אפשרו נוכחות אוהדים ביציעים - החזרה שלהם, בתוספת חיזוק נכון, תשדרג את הקבוצה | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.1.24 09:38

החודשים האחרונים הביאו עלינו את המלחמה הנוראית והכדורגל, כמו ענפים אחרים, נעצר למשך חודש וחצי ויש לזה משמעות. בעניין הזה, בית"ר הושפעה כמו שאר הקבוצות, ואחרי תחילת העונה שהיתה בסדר גמור – הכל נעצר. האימונים נעצרו, השחקנים הזרים עזבו ושגרת הכדורגל הופסקה.

כשהליגה חזרה לפני כחודש, הקבוצות היו צריכות להסתגל מחדש למצב ולגבש את הקבוצה שוב תחת השפעות המלחמה.

אפשר היה לראות שבית"ר התקשתה במשחקים הראשונים אחרי המלחמה וגם כשהצליחה לנצח, כמו בדרבי למשל, הכדורגל לא היה טוב והקבוצה לא הגיעה ליכולת המצופה ממנה בסגל השחקנים הקיים.

במשחקים האחרונים אפשר לראות שיפור קטן ביכולת, כשגם הכדורגל קצת יותר התקפי, אבל הבעיות העיקריות הן סביב משחק ההגנה החלש מאוד. בנושא זה אבוקסיס יצטרך לתת את הדעת, ואני מבין שהכיוון בינואר הוא להחתים שחקן או שניים לחלק האחורי, שיצטרכו לשפר את ההגנה בצורה משמעותית כדי שבית"ר תילחם לכל הפחות על כניסה לפלייאוף העליון.

נקודה נוספת שטעונה שיפור היא משחק הכנפיים של בית"ר – בשנה שעברה לאבוקסיס היה את אבישי כהן כמגן תוקף ואת דנילו אספרייה הנהדר בעונת שיא, והשניים הביאו לבית"ר מהירות. השנה לבית"ר חסר את זה. אומנם טימותי מוזי מאוד משתדל ומשתפר במשחקים האחרים, אבל יש צורך לתגבר ולשפר את משחק האגפים כדי שבית"ר תמשיך במגמת השיפור כדי למצות את הסגל. בהקשר הזה, שחקני ההתקפה יכולים להיות מוטרדים ממשחק הגנה לא טוב של הקבוצה, מה שימשוך אותם כלפי מטה לעזור להגנה במקום להתמקד בחלק ההתקפי וזה דבר פחות טוב. שקט מצד ההגנה, ייתן חופש פעולה ובטחון לשחקני ההתקפה והציפייה של ייצוב ההגנה, שגם מגינים יוכלו לעלות ולעזור יותר לחלק ההתקפי.

 

 

מנגד, נקודת אור יחסית היא החזרת הקהל למגרשים. בית"ר כנראה הושפעה יותר מכל קבוצה אחרת בעקבות המלחמה והנחיות פיקוד העורף שלא אפשרו נוכחות אוהדים ביציעים. כעת, כשהקהל חוזר לאט-לאט, ניכרת השפעה חיובית על הקבוצה. מועדון כמו בית"ר בנוי על האנרגיות והדחיפה של הקהל, בניגוד למשל למכבי פ"ת, שלה זה פחות קריטי.

באופן אישי כשחקן, נושא הקהל השפיע עליי המון. כשהיו משחקים ללא קהל היכולת שלי פחתה ב-50 אחוזים, ומנגד – במשחקים עם קהל תומך וגדול הגעתי גם ל-120 אחוזים מהיכולת.

בראיה לעתיד לשנת 2024 – אני צופה שמגמת השיפור בבית"ר תימשך, שאבוקסיס יידע למשוך את הקבוצה קדימה. הסתגלות למצב, החתמת שחקני רכש בינואר, רצף של אימונים ומשחקים וכניסה לכושר של שחקני מפתח בקבוצה וחזרת הקהל – יעשו טוב לבית"ר, ונותנים תקווה להווה טוב יותר. לאבוקסיס יש את היכולת לחבר בין כל החלקים, לעשות התאמות ולהביא את הרכש הנכון כדי לשפר את הקבוצה. הוא מאמן עם הרבה ניסיון, שמכיר את רוח המועדון ויודע מה צריך לעשות. אני אופטימי.

  • הכותב הינו איש עסקים, קפטן בית"ר ירושלים לשעבר

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר