ז’ורז’יניו, אפונסו טיירה (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | הפלונטר – מה יכולה בית”ר לעשות עם ז’אורז’יניו ואפונסו טיירה?

שני הקשרים הזרים לא בתוכניות לעונה הקרובה, אך שכרם הגבוה והעובדה שהם לא שיחקו כמעט בשנה האחרונה, מובילים לכך שבית”ר לא מצליחה להיפטר מהם. הנה כמה אפשרויות שכדאי לשקול | טור דעה

פורסם בתאריך: 18.8.19 12:12

כבר למעלה משנה וחצי שהקשר/חלוץ הברזילאי ז'אורז'יניו לא רואה דשא, זאת בשל פציעה קשה שממנה הוא סבל. הטיפולים ועבודות השיקום שעבר בברזיל ובישראל לא עזרו, והשחקן נעלם מהרדאר. בקיץ האחרון חזר ז'אורז'יניו לסגל של בית”ר, אבל בבית וגן לא בונים עליו והיו שמחים מאוד להיפטר ממנו.

עלותו השנתית של ג'ורג'י עומדת על למעלה מ-250 אלף דולר (חתיכת ירושה שהותיר אלי טביב למשה חוגג), וזוהי הסיבה המרכזית שבגינה בית"ר לא מצליחה למצוא לברזילאי קבוצה. ז'אורז'יניו, יש לציין, מכביד על התקציב של בית"ר אבל הוא בעיקר תוקע את הקבוצה עם עודף של זר, ובכך למעשה מונע מרוני לקבל את הבלם הזר שהוא כל כך רוצה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סיפור מסגרת דומה מתקיים גם בגזרת אפונסו טיירה, רק שהוא בריא. רוני לוי ויוסי בניון לא רואים בטיירה ערך מקצועי כלשהו, אך כמו במקרה של ז'אורז'יניו – השכר הגבוה שמשולם לו מטרפד כל אפשרות להעבירו לקבוצה אחרת.

אם כן, בית”ר, כך נראה, נפלה קורבן להחלטות גרועות שקיבל אלי טביב או פזיזות של משה חוגג. אבל לא מדובר רק על מחדלי העבר, כי גם בהווה בית"ר לא פועלת נכון. בית”ר טעתה בכך שלא נתנה לז’אורז’יניו וטיירה דקות משחק בגביע הטוטו. הרי אם המטרה היא להעבירם לקבוצה אחרת, איך אותן קבוצות יוכלו לקבל את ההחלטה? על סמך היכולת שלהם בעבר? טיירה, כזכור, מיעט לשחק בשנה שעברה ועל ז'אורז'יניו כבר כתבתי – הוא כמעט ולא שיחק בשנה וחצי האחרונות. איזה קבוצה תסכים לקחת שחקן כזה בלי לראות אותו בפעולה?



כאן עולה השאלה איך ממשיכים הלאה? כיצד פותרים את הפלונטר הזה? בית"ר להבנתי תצטרך להתפשר בנושא שכרם של השניים ולכל הפחות תיאלץ להשתתף בשכרם כדי שקבוצות אחרות יסכימו לקחת אותם. וזה עוד המקרה הטוב. במקרה הגרוע בית"ר פשוט תצטרך לחתוך את טיירה וז'אורז'יניו ולשלם את כל שכרם.

בכל דרך שבית"ר לא תבחר, כדאי שזה יקרה בהקדם כי בשלב הזה השניים תופסים מקום יקר, שאותו צריכים רוני לוי ויוסי בניון כדי לחזק את ההגנה הצהובה (או את ההתקפה שמשוועת לחלוץ נוסף).


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


בינתיים, ביום ראשון בית"ר תארח את הפועל באר שבע לחצי גמר גביע הטוטו, בחזרה גנרלית למחזור הראשון בליגה בשבוע הבא. ניצחון של בית"ר יהווה הצהרת כוונות, ומעבר לכך הוא גם ייתן דחיפה מורלית עצומה לקראת פתיחת הליגה. ניצחון ביום ראשון גם יוביל לכך שטדי יהיה מלא שבוע לאחר מכן, ולכן משה חוגג צריך להעביר את המסר שחייבים לנצח את המשחק הזה.

***

חוגג ביחד עם אלי אוחנה ועם המנכ"ל מוני ברוש ממשיכים לפעול בנושא הגזענות ביציעים. בשבוע שעבר הם נפגשו עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, במטרה להיעזר בו ולקבל ממנו סיוע במלחמה באלימות ובגזענות.

כזכור, ניסיון לרתום את הפוליטיקאים למאבק הזה נעשה כבר בעבר, אלא שאז הנושא ירד מהפרק מכל מיני סיבות. השנה, כך נדמה, בבית"ר לא ייתנו לנושא הזה לרדת מסדר היום. שיתוף הפעולה עם המשרד לביטחון פנים ועם כל מי שיכול לסייע הוא מבורך, וטוב עושה בית”ר שהיא נוקטת בצעדים ממשיים במאבק הזה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר