אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)
אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | יש לו פוטנציאל: אלי אוחנה יכול וצריך לתרום הרבה יותר לבית"ר

לאוחנה יש יכולות וורבליות אדירות, כריזמה נוטפת ושם גדול — ועדיין קולו כמעט לא נשמע. האם הוא מצא את הנישה הנוחה והבטוחה? | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.7.20 19:33

בקיץ 2022 יסתיים חוזהו של אלי אוחנה בבית"ר, וההערכה שלי כבר כעת, שנתיים לפני תום ההסכם, שאוחנה לא ימשיך במועדון. לפחות לא בתפקיד הלא מוגדר שהוא אוחז בו כרגע. הטייטל הרשמי הוא יו"ר, אבל כשיש בעלים, מנכ"ל, מנהל מקצועי ומאמן יכול להיות שהתפקיד די מתייתר.

נתחיל מהשורה התחתונה מבחינתי – אלי אוחנה נמצא כרגע בבית"ר כי יש לו חוזה עוד מימי אלי טביב, חוזה שאפילו טביב עצמו לא העז להפר למרות חילוקי הדעות הקשים שהיו ביניהם. אני מתקשה להאמין שבעלי בית"ר משה חוגג היה ממשיך להחזיק את אוחנה במועדון אילו החוזה הזה לא היה קיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שאלות רבות צריכות להישאל על אופן תפקודו של היו"ר הכי שקט בליגה בקבוצה הכי רועשת בביצה המקומית. למשל, מדוע אוחנה כמעט ולא מתראיין או שדעתו/עמדתו לא נשמעת ברבים? האם זה אומר שהוא לא עומד בפרונט? לאוחנה, כולם יודעים היטב, יש את כל המרכיבים להיות אחד מהאנשים הבולטים במועדון, כזה שמדבר גם אחרי הפסדים ומעורב יותר גם כלפי חוץ. אוחנה יכול בהחלט להוריד את גובה הלהבות של התקשורת ושל האוהדים, הוא הרי יודע לדבר, ואם מוסיפים ליכולות הוורבליות שלו את הכריזמה הנוטפת והלוק הנהדר גם בגיל 56, מקבלים חבילה אדירה שיכולה להשתיק הרבה רעשי רקע סביב בית וגן.

אבל אוחנה כמעט ולא מדבר. הוא בוחר להיות נחבא אל הכלים ולהיראות רק ביציע הכבוד לצידו של הבעלים בזמן משחקים. התחושה שלי שאוחנה הבין מזמן את הטריק בכדורגל הישראלי – לשבת בצד בשקט, בלי לבלוט, להתנהג כמו יועץ חיצוני דה פקטו בלי לקבל אחריות. נוח לאוחנה שרוני לוי סופג את מרבית האש, נוח לו, לאוחנה, שאחרי המאמן הביקורת מופנית כלפי יוסי בניון, ובעיקר נוח לו שאליו לא נדבק כלום מזה.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


אוחנה, גדול שחקני בית"ר בכל הזמנים, מעדיף להיות חכם ולא מעורב. זו עמדה שהיא מאוד נוחה לו. אני מתקשה להיזכר ביושב ראש כל כך אנמי בבית"ר ירושלים (ולמען האמת כמעט בכל מועדון כדורגל), וראיתי כבר בעלי תפקידים בדרגה נמוכה יותר בבית וגן שבלטו הרבה יותר. אוחנה "מנצל" מבחינתו את המעמד הלא רשמי שזכה בו כנסיך הכדורגל הישראלי ואת הערצה העיוורת של הבעלים חוגג, שכנראה "שלא נעים לו" בכלל לדון בתפקידו ובתפקודו של אוחנה. נראה שגם חוגג מעדיף שלא להתעסק בתפוח האדמה הלוהט הזה בתקווה שאף אחד לא ישים לב.

לדעתי אלי אוחנה עם כל יכולותיו וניסיונו מוריד מערכו וחבל. אני בטוח שאלי אוחנה הפרשן לא היה אוהב את מה שהוא רואה מאלי אוחנה היושב ראש.

בעידן הקורונה, שבה בית"ר מחפשת כמו רוב קבוצות הליגה לקצץ בכל פינה, מעמדו של אוחנה יציב כמו סלע כשמתחתיו יש מנהל מקצועי דומיננטי כמו יוסי בניון וקשה לי להאמין שאת התפקיד המנהלי שאותו ממלא אוחנה כעת מוני ברוש המנכ"ל לא יכול לעשות. יש לי עצה אחת לאדון חוגג – לפני שאתה עושה סדר בקיצוץ שכר השחקנים ובמלחמה על קבלת פיצוי באוצר, מלחמה שהיא יותר ממוצדקת, כדאי אולי לבדוק את המחלקה הניהולית בבית וגן – אולי תגלה שמשם תגיע הישועה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר