יוסי אבוקסיס (צילום: Кирилл Венедиктов, CC BY-SA 3.0 GFDL, via Wikimedia Commons)
יוסי אבוקסיס (צילום: Кирилл Венедиктов, CC BY-SA 3.0 GFDL, via Wikimedia Commons)

דעה | בקליבר של קשטן: יוסי אבוקסיס הוא בדיוק מה שבית"ר צריכה

בפעם הקודמת שיוסי אבוקסיס היה בבית וגן, בית"ר רקדה על הדשא וזכתה בשתי אליפויות נהדרות. אז תשכחו מההיסטוריה ומהדם הרע - יוסי אבוקסיס הוא המאמן שיכול להשאיר את הצהובים בליגה וזה הדבר היחיד שחשוב כרגע | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.2.22 14:07

אתגר לא פשוט לאוהדי בית"ר. 20 שנה אחרי שעזב להפועל תל אביב, ואחרי שעשה מהם קרקס בטדי במופעי יחיד בלתי נשכחים במדים האדומים, יוסי אבוקסיס חוזר לבית וגן כדי לנסות להציל מירידה את המועדון שבו הפך לכוכב, אל האוהדים שלא מעט בזכותם הוא הפך למגה-סטאר.

אבוקסיס, יסכימו כולם, הוא אחלה גבר. אם תשאלו כל אוהד בית"ר, אפילו אם קוראים לו אברם לוי (ומכאן נאחל לו הרבה בריאות), הוא יגיד לכם שגם הוא היה עובר להפועל באותה שנה, וזו הסיבה שאברם לא מנע את המעבר כי הוא היה בלתי נמנע.

אבוקסיס סגר שש שנים במדים הצהובים, בהן היה שותף מרכזי בשתי האליפויות הגדולות של אמצע הניינטיז, שלאחריהן באה הנפילה וההתרסקות. הוא היה בשיא הקרירה שלו, עם תחושת מיצוי ענקית, כשבית"ר פשוט לא יכלה להחזיק אותו יותר ודרור קשטן לא ירד לו מהקו – כי הוא ידע שרק עם יוסי הפועל תתפוצץ, וזה באמת מה שקרה.

אבוקסיס הוביל את הפועל למסע המופלא באירופה, כשבבית"ר אספו את השברים. האוהדים נפגעו עד עמקי נשמתם, שרו לו איך הלכת מכאן ונהיית אדום, אבל הנה הוא חוזר בעיסקה מצויינת עבור כולם.

לפתע משום מקום בית"ר מקבלת מאמן בקליבר של קשטן, בלי כסף, כשאין לה יכולת להביא רכש, ואין מי שיחבר את השחקנים ויגרום להם להאמין בעצמם.
סוד קסמו של אבוקסיס הוא בחן שלו. שחקנים מתים עליו ומוכנים לתת את הכל בשבילו. הוא הצליח בענק בסכנין, הביא את בני יהודה לגבהים בלתי נתפסים, ורק בשנה שעברה הוביל את באר שבע לקמפיין אירופי חלומי עם העפלה לשלב הנוק אאוט בליגה האירופית. וכל זה בזכות האישיות המקסימה שלו. כל שחקן יודע שהוא יכול להכנס אליו לחדר בכל רגע ולשפוך את הלב. לכל אוהד יש את המספר שלו והוא יכול בכל רגע לנדנד לו בוואטסאפ.

אנחנו אוהבים אותו כי אנחנו רואים בו אחד משלנו. אני למשל כל כך התחברתי לדמות שלו, לגליצ׳ים, לנשמה ולכשרון, עד שלא תאמינו, בגללו עשיתי קרחת.
ולמרות ש-20 שנה הוא לא ביקר באפסנאות בבית וגן, הוא למעשה אף פעם לא עזב את בית"ר. כל חג צלצל למשה דדש ולאברם לוי להגיד תודה שלקחו אותו לבית"ר. מאיר הרוש חבר טוב שלו, וכמובן גם דוד אמסלם, שהגיע איתו ביחד ב-1995.

 

 

ממה שאני רואה, הקהל של בית"ר התבגר, ובסך הכול יוסי קיבל קבלת פנים ראויה. כמובן שפה ושם נשמעים גם קללות אבל הרוב בעד אבוקסיס. בפעם הקודמת החיבור בינו לבין אוהדי בית"ר הוביל לפיצוץ אטומי על הדשא, ויש לשער שגם הפעם זה יצליח.

אבוקסיס הוא מאמן מודרני ומתקדם, שיודע שהקהל בטדי רוצה הצגות. אז השנה להישאר בליגה זה כמו אליפות, אבל בשנה הבאה אין שום סיבה שהוא לא יביא תואר. אם בבני יהודה הוא הצליח, בבית"ר הוא ידהר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר