משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)
משה חוגג, אוהדי בית"ר ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | בידוד תחילה: אוהדי בית"ר צריכים לבודד את משה חוגג ולא לנהל איתו שום שיח

משא ומתן מול חוגג לא ישרת את המועדון אלא את הבעלים בלבד. אחרי הבידוד - צריך אחדות בין כלל האוהדים, וגם אם לא מתוך אהבה ואמונה באחר - מתוך שותפות גורל ורצון להציל את המועדון | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.6.22 15:12

משהו מתחולל בקרב אוהדי בית"ר ובכלל לא בטוח שמדובר בתהליך בריא. מצד אחד כמה פעולות מצד גורמים שונים מעידים על אקטיביזם לנוכח מצבו הגרוע של המועדון, הגרוע אי פעם לטעמי. מאידך, יש יותר מידי פעולות לא ממוסדות, לא אחידות ובעיקר יש פעולה אחת מעוררת מחלוקת של אנשי עמותת האוהדים החדשה, שאינה מייצגת רוב בקרב אוהדי בית"ר, ואולי אהיה בוטה יותר – לא מייצגת אפילו עשרה אחוזים מקרב האוהדים.

אין ויכוח על כך שכל התארגנות רשאית לעשות מה שנראה לה לנכון מול הבעלים, שמחזיק את ההכנות לקראת העונה הבאה בקיפאון מוחלט או בניסיון למיצוי המו"מ מול אנשי העמותה, שכאמור לא מייצגת את כלל האוהדים. אך מהי המטרה ומה צופן העתיד?

לבית"ר חובות קיימים ופוטנציאלים בסכום מצטבר של כ-75 מיליון שקלים, מוציאים מים מן הסלע בסיטואציה הזו?

להערכתי אין מנוס מבידוד הבעלים, פשוט לנתק כל מגע או שיח אתו ועם מי מטעמו. המצב גם כך נוראי, אין תשתית ראויה למועדון להרים קבוצה, מחלקת הנוער נראית כמו אסופת קבוצות שאין לה דרך ומשנה ברורה, הניהול משדר הישרדות בלבד וללא שום חזון ואופק. נניח שעמותת האוהדים גייסה 15 מיליון שקלים כפי שדורש משה חוגג, ונניח שזה מספיק לפתוח את העונה הקרובה, מה הלאה? מה יקרה בעתיד? איזה משקיע או רוכש פוטנציאלי ירצה להכניס את ידו לכיסו העמוק במידה מסוימת ופתאום לקבל הנחתה של פריסת חובות, חובות קיימים ובעיקר קרקע פורייה לכאוס? כאן המקום להודות שנראה שיותר כאוטי מזה כבר לא יכול להיות, אך אין שיא שלילי שלא ניתן לשבור.

מי שלא מבין את גודל השעה ובעיקר את גודל הצרה הם אנשי העמותה, ויעיד על כך אולי מכל הצעד של היועץ המשפטי של העמותה עורך הדין אבישי ריינמן, שהודיע על עזיבתו את העמותה וניתוק מגע מוחלט בעקבות הקשר עם משה חוגג.

כפי שכבר ציינתי – כל התארגנות רשאית לעשות כרצונה (באופן חוקי, כמובן), אבל הדבר לא ישרת את בית"ר ויגרום לנזק גדול. אם העמותה תמשיך לקחת מונופול שלא באמת קיים בידיה, שאר הקהל (ולא משנה אם מדובר בארגון אוהדים או יחידים שחושבים אותו הדבר) ימשיך למחות – התוצאה תהיה מגדל בבל עצום של דעות, שיעלה בכל יום בעוד קומה ואז ההתרסקות של כולנו תהיה כואבת מאוד.

 

 

האפשרות השנייה, והמומלצת יותר, היא לפעול לאחדות מתוך שותפות גורל עצובה. בסופו של דבר כולנו אוהדי בית"ר רוצים את הדבר הבא – עזיבתו של משה חוגג את המועדון, יציאה מיוחלת לדרך נכונה, לא סתם דרך חדשה, אלא כזו שתבשר שינוי תפיסתי, שתדאג בראש ובראשונה למחלקת הנוער ולא רק תספר שכך היא עושה, שתדבר עם הקהל שלה ולא באמצעות סיסמאות, שתניע את הקהילה שלה לתחושת מעורבות ושייכות ואז גם תבנה פה קבוצה טובה שתחזיר את האור והברק לעיניים. יש כאן מקום לעשות הכל, אחטא ואומר, אפילו במחיר של ירידת ליגה, אפילו מתוך מקום אפל וקשה, אבל נקי.

בידוד תחילה, סיוע אמיתי מבקרת התקציבים בהגנה על המועדון, ארנקים דיגיטליים אאוט, ערבויות בנקאיות וכסף חי אין. צריך סבלנות ובעיקר איפוק. אל לנו לתת לשום מניפולציה המגיעה מכיוון חוגג ואנשיו להטעות, מפני ששם ניפול ורצוי שמשם נברח ומהר ככל שניתן בדרך אל האור.


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר