משחק ביתר ירושלים בני סכנין קהל אוהדים יציע מזרחי (צילום: ניר קידר)
אצטדיון טדי, אתמול (צילום: ניר קידר)

אחרי סכנין: המאבק בגזענות – בבית"ר מסירים את הכפפות

למרות הניצחון של בית"ר, אתמול, שני, על סכנין, נראה שאת כל הפוקוס תפסו האוהדים שקראו קריאות גזעניות - המועדון שחושש מענישה חמורה פתח במלחמה. צעד ראשון: סגירת היציע המזרחי

פורסם בתאריך: 23.1.18 10:07

מה לא היה אתמול באיצטדיון טדי? אווירה מטורפת של למעלה מ-12 אלף אוהדי בית"ר, יתרון של בני סכנין 2:0, מהפך של הצהובים, קריאות גזעניות מצד אוהדי בית"ר בעיקר מהיציע המזרחי, שער חוקי שנפסל בטענת נבדל ואחרי 90 דקות המקח הסתיים בתוצאה 4:2 לבית"ר, ששומרת על מאבק האליפות לאחר שצמצמה את הפער מהמובילות מכבי תל אביב והפועל באר שבע לנקודה אחת בלבד.

היום, שלישי בבוקר, נראה שכמעט אף אחד לא מתעסק עם הביצועים של שחקני בית"ר על המגרש, כשאת הכותרות שוב תופסות הקריאות הגזעניות מצד אוהדים ביציע המזרחי. בית"ר, כפי שנראה, תעמוד לדין כשעל הקבוצה עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות. בעקבות הצפי לקבלת עונש כבד בבית"ר ירושלים החליטו לסגור את היציע המזרחי עד להודעה חדשה.

בעקבות הסערה אתמול, בבית"ר יצאו בהודעה דרמטית כבר הלילה: "מועדון בית"ר ירושלים מסיר את הכפפות בכל בנוגע למאבק הגלוי באלימות ועוד יותר בגזענות, המועדון חש שאט נפש ולכן מעתה המועדון יילחם באותם אוהדים אשר פוגעים ללא היכר במועדון, וזאת לאור התנהגות חלק מהקהל במשחק הלילה מול בני סכנין. אי לכך, הוחלט לסגור את היציע המזרחי עד להודעה חדשה לכניסת קהל  וזאת החל כבר ממשחק הגביע מול הפועל מרמורק ביום חמישי הקרוב. במועדון מתכוונים לנקוט בצעדים דרסטיים אף יותר עד כדי שלילת המנויים של יושבי היציע המזרחי. השחקנים אף יונחו שלא לפנות יותר ליציעים שמהן תישמענה קריאות גזעניות".

משחק ביתר ירושלים בני סכנין קהל אוהדים יציע מזרחי (צילום: ניר קידר)

אצטדיון טדי, אתמול (צילום: ניר קידר)

בבית"ר מוסיפים ומציינים כי "מצער ומכאיב כי בעונה נפלאה שכזו ולאחר שנה של שיפור משמעותי בהתנהלות ובהתנהגות הקהל בכל הנוגע למאבק של כל המועדון באלימות ובגזענות, לא כל שכן תוך הצלחה כבירה מבחינה מקצועית, בה הקבוצה נמצאת רק כנקודה מהמקום הראשון וכובשת כמות שערים מסחררת תוך תצוגות כדורגל מהנות אנו מתעסקים בקריאות גזעניות ונאצות הפוגעות במועדון באופן ישיר, מתוך כוונה שאין בה אלא להרוס. מי שמתנהג כך אינו יכול להיקרא אוהד בית"ר. במועדון שואלים היכן אנשי היחידה המיוחדת אשר הוקמה על ידי משרדי הספורט וביטחון הפנים על מנת להתעסק ולטפל ישירות במקרי אלימות וגזענות בספורט, אנו חשים מופקרים ובודדים אל מול תופעות אלו, אזלת ידה של היחידה הורגש סביב המשחק מול בני סכנין".

 

וצריך לזכור שהיה גם משחק. בית"ר נקלעה לפיגור מוקדם של שני שערים לאחר שתי טעויות גדולות בהגנה, כשהראשונה שבהן באה בעקבות איבוד כדור של פול אדגר והטעות השנייה היתה כפולה – הגיעה מכיוונם של מרסל הייסטר ובוריס קליימן, כשהאחרון הדף את הכדור לרשתו לאחר הגבהת כדור של מוגרבי. למרות הפיגור המוקדם בית"ר לא נשברה ואופיר קריאף, ההחתמה הטרייה של חודש ינואר שעלה כמחליף והיה המוציא לפועל של הקבוצה, החזיר את בית"ר למשחק כששלח כדור אדיר לרשת של קנדיל לאחר מבצע קבוצתי יפה כשבמחצית השנייה בית"ר עולה כמו מלוע של תותח ומפרקת את סכנין עם שלושה שערים מרהיבים ששומרים את בית"ר בתמונת האליפות.

אופיר קריאף, משחק בית"ר ירושלים בני סכנין (צילום: ניר קידר)

אופיר קריאף, אתמול בטדי (צילום: ניר קידר)

כאמור, מי שנכנס כמחליף והיה המצטיין על המגרש הוא מספר 24 בצהוב שחור אופיר קריאף שעשה קאמבק מרשים במיוחד עם שער ובישול. "תמיד אתה חולם לפני השינה על קאמבק כזה", אמר הקשר בסיום המשחק, "אתה מדמיין דברים אני שמח שחזרתי שמח שהקבוצה ניצחה זה יותר חשוב אנחנו עם הפנים קדימה ועכשיו צריך לייצר המשכיות".

קריאף עוד התייחס להמשך העונה ועל האפשרות שיקבל מקום של קבע בהרכב: "הכי חשוב זו ההמשכיות. אם לא אהיה טוב במשחק הבא אז לא עשיתי כלום. יש לי הרבה עבודה, מתי שיקראו לי לשחק אם זה בהתחלה ואם זה כמחליף לאט לאט אחזור לעצמי. התגעגעתי לשחק כדורגל. לא שיחקתי חמישה חודשים. לחזור הביתה זה תמיד מרגש, תמיד כיף לשחק באצטדיון הביתי".

קריאף התייחס להחלפתו באדגר הצעיר ואמר: "פול נקלע קצת לחוסר ביטחון בהתחלה, זה השפיע עליו, אני וקלאודיו מכירים ארבע שנים. תמיד יותר קל לשחק עם חברים טובים. כל השחקנים שיחקו טוב והראו אופי".

הקשר התייחס לפיגור המוקדם שאליו נקלעה הקבוצה ולקאמבק המרשים וציין: "במחצית הראשונה היה חוסר ריכוז שלנו, אבל הראינו אופי ובגרות. לחזור מ-2:0 מראה על חוזק של קבוצה".

"שאפו לשחקנים"

מי שקיבל שק של מחמאות הוא מאמנה של הקבוצה בני בן זקן, שלא פחד להסס לעשות חילוף ראשון כבר בדקה ה-36, כשהכניס את קריאף במקומו של אדגר – מהלך ששינה לבית"ר את המשחק. "שער מוקדם משנה את התוכניות, את האווירה ואת ההרגשה", אמר בן זקן, "ואז צריך להיכנס מחדש. ספגנו את השני, אבל היתה לנו הרגשה שניתן משחק טוב גם בפיגור. הרגשנו שנוכל לנצח את המשחק. עלינו עם אנרגיות טובות. שאפו לשחקנים".

בשונה ממשחקים אחרים העונה בה בית"ר נקלעה כבר לפיגור והקהל היה משמיע את אכזבתו מהקבוצה ומתפקודו של המאמן, הפעם הקהל התמקד בקריאות הגזעניות ולא בקריאות ה'תתפטר' לעבר המאמן. "אנחנו מתעסקים בכדורגל ומבחן התוצאה הכי חשוב", אמר בן זקן, "לא חגגתי עם הקהל כי ירדתי לראיון בטלוויזיה. לכולם חלק בהצלחה. אנחנו רוצים לשמר את ההצלחה. הבאנו היום את מה שאנחנו מביאים באימונים, את השמחה".

אירוע חריג נוסף שנוסף במשחק – בדקה ה-40 ז'אורז'יניו נפצע בקרסול ובית"ר היתה צריכה לערוך חילוף. באותו הרגע איתי שכטר קרא ליוסי בניון להתחמם על מנת להיכנס למשחק, כל זאת תחת עיניו הבוחנות של בן זקן. "אני רוצה להתעסק רק במשחק", אמר בן זקן בנוגע לתקרית, "אנחנו עובדים בלי אגו. יש מבחן התוצאה, כרגע זה לשביעות רצוננו. מה שקרה עם איתי זה בלהט הרגע, הוא הקפטן".

בנוסף, על עתידו של אדגר שהוחלף כבר בדקה ה-36 והשמועות על כך שהקשר יושאל אמר המאמן: "אדגר עלה עם חצי פציעה מה יקרה הלאה נראה. אתמול גם דוד היה פצוע וסאבו היה מורחק, לכן הם לא שיחקו, אבל לא הלך ואז קריאף נכנס ובאימונים היה טוב וידענו שהוא יהיה טוב שהוא ייכנס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר