יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

דעה | ההחלטה שבניון חייב לקבל: מינוי צוות אימון זר ולתקופה ארוכה

נכון, זה עולה יותר כסף, אבל כדי שבית"ר ירושלים תחזור להוות פקטור במרוץ על האליפות היא צריכה להיבנות מחדש ובלי שיקולי חברות והיכרות מוקדמת | טור דעה

פורסם בתאריך: 22.5.19 18:58

תחושת חוסר האונים מהעונה החלשה להחריד שעברה בית"ר ירושלים נמוגה עם כל יום שעובר, וכעת נדמה לי שהדבר הכי טוב שקרה לצהובים ולבעלים משה חוגג זה חוסר ההצלחה להעפיל לפלייאוף העליון. עם היכולת של מרבית הקבוצות שם בית"ר ירושלים עוד היתה עלולה לזכות בכרטיס לאירופה, ואז גם העונה הבאה היתה נידונה מראש לכישלון.

למרבית הקבוצות בישראל, ובית"ר ירושלים בתוכן, אין מה לחפש בשלב זה במפעלים האירופים. זה מוסיף לחץ מיותר בפתיחת עונה וצורך לסגור סגל במהירות, מוסיף לעומס ומקלקל את ההכנות לפתיחת העונה. בית"ר ירושלים, במצבה הנוכחי, עדיין לא בשלה זה.



ולמה ההקדמה הזו, כדי להעביר את הלפיד לידיים של יוסי בניון ואת הכדור לרגליים של המנהל המקצועי. הוא קיבל קיץ ארוך חף מכל לחצים והוא זה שצריך להעמיד בבית וגן את הסגל הטוב ביותר שאפשר ולו רק כדי לחזור להוות פקטור אמיתי בצמרת. על תואר אני חושב שעוד מוקדם לדבר. בית"ר ירושלים צריכה קודם כל להיבנות, להעמיד סגל איכותי שירצוץ יחדיו ואז בעוד שנה-שנתיים אפשר יהיה לקפוץ עוד מדרגה ולנסות להחזיר לירושלים את תואר האליפות.

בית"ר עדיין מתמהמהת בהחתמת מאמן. נראה שכל אחד ממקבלי ההחלטות במועדון – יוסי בניון, אלי אוחנה ומשה חוגג – מושך לכיוון אחר. אני אחזור על מה שכבר כתבתי בעבר, ומה שנראה כמו הכיוון שאליו מושך יוסי בניון – צוות אימון זר, ולתקופה של שלוש שנים לפחות, יעשה המון טוב לבית"ר ולשם צריך לשאוף.

בית"ר, כאמור, צריכה לבנות את עצמה. דיבורים על אליפות בשלב זה רחוקים מלהיות ברי יישום. למכבי תל אביב ולהפועל באר שבע, וגם למכבי חיפה, יש סגלים חזקים בהרבה. על כן, המדיניות שצריך להתוות המנהל המקצועי יוסי בניון (בידיעת ובגיבוי בעל הבית) היא בניית סגל חזק, כזה שיוכל לנסות לטרוף את הליגה בעוד שנתיים. בזמן הזה לא צריך להיות שקט מקצועי, כזה שנותן את הזמן לבנות.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


אני אולי נתלה באילנות גבוהים, אבל החגיגות של מנצ'סטר סיטי בשבוע שעבר המחישו לי את הנושא הזה יותר מכל. סביב פפ גווארדיולה, כנראה המאמן הטוב בעולם באחד המועדונים העשירים בעולם, ישנו צוות של לפחות עשרה אנשי מקצוע – שמסייעים לו לקחת את הקבוצה לגבהים אליהם היא מגיעה. נכון, זה עולה כסף. והרבה. אבל זו השקעה משתלמת וכולם ראו את זה במכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף.

בבית"ר יש גם מי שמושך לכיוון החתמתו של רוני לוי (אלי אוחנה, כידוע). לוי הוא אחד המאמנים המוערכים בכדורגל הישראלי, אבל עם כל האהבה והערכה שיש לי אליו – היו לו שתי הזדמנויות בבית"ר שבהן הוא לא הוכיח את עצמו. פעם אחת הוא אף ברח לאיציק קורנפיין בתחילת העונה בשביל לאמן בקפריסין, ובפעם השנייה, כשאלי טביב החזיר אותו לבית וגן בתחילת הקדנציה שלו כבעל הבית בקבוצה. אז לוי לא הצליח בבית"ר, ולמען האמת הוא לא הצליח באופן כללי בשנים האחרונות.

יוסי בניון חייב לקבל החלטה אמיצה, להאמין בדרך שלו ולהיות שלם במאה אחוז עם הבחירה שהוא יודע שהיא נכונה. אותה הבחירה שעשה ג'ורדי קרויף בראשית ימיו, וכזה שהביא למכבי תל אביב 4 אליפויות בשבע שנים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אדיר

    ברגע שאמרת שאין סיכוי לאליפות ואי אפשר להתמודד על האליפות איבדתי עניין בלקרוא את הטור שלך ביתר יכולים וצריכים להתמודד על האליפות בשנה הבאה נקודה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר