הפועל ירושלים עם גביע המדינה לשנת 2019 (צילום: ניר קידר)
הפועל ירושלים עם גביע המדינה לשנת 2019 (צילום: ניר קידר)

דעה | הפועל ירושלים בנתה תלכיד עוצמתי

השלם גדול יותר מסכום חלקיו: בזכייה בגביע המדינה הציגה הפועל ירושלים סגל נהדר, שיש בו הרבה כישרון ויכולת לזכות בעוד תארים | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.2.19 11:48

אחרי 11 שנים הפועל זכתה בגביע המדינה החמישי שלה והראשון בבית, וזה בהחלט היה מאורע משמח, עם קהל רב וססגוני שלא השאיר הרבה סיכוי ליריבה החביבה מראשון לציון.

כשאני רואה את החבורה של עודד קטש מהצד, אי אפשר שלא להתרשם מהחוזק של הקבוצה השנה. אני חושב שנבנה כאן תלכיד מצוין, עם חומר שחקנים נהדר, שיש בו הרבה כישרון ויכולת לגמור משחקים בצורה חלקה, כפי שהוכיחו המשחקים נגד הפועל חולון בחצי הגמר ונגד ראשון לציון בגמר.

האמת, שבוע ההכרעה של גמר הגביע הרגיש לי קצת מוזר. הפועל אירחה בבית שלה את האירוע, שבו היא היתה הפייבוריטית המוחלטת. זה שונה לחלוטין מהימים שבהם אני שיחקתי אי שם בשנות ה-90. אז הפועל היתה מגיעה אל מפגשי הגביע כאנדרדוג מוחלט מול מכבי תל אביב, שגם אירחה כמעט תמיד את המשחקים, וגם מול קבוצות אחרות לא היינו בפער כזה גדול כמו שיש להפועל של השנה מול הקבוצות האחרות.



 

לזכות בגביע זה תמיד כיף ונחמד, אבל, התחושה היתה שהפועל רק צריכה לבוא ולעשות את העבודה ולקחת את הגביע שנערך בבית החדש בארנה.


דורון שפע (צילום: פרטי)


ועוד קצת על הארנה – היא הקפיצה את הפועל בכל המובנים: הרבה יותר קהל מגיע למשחקים, התקציב עלה ובכלל האולם החדיש והיפה הוא קפיצת מדרגה משמעותית מאוד. כזו ששמה חותמת על כך שהפועל היא קבוצה גדולה, שיש לה אולם ראוי שתיאבק מדי שנה על כל התארים במפעלים בהם היא משתתפת.

ואי אפשר, כמובן, שלא להתייחס לצבא האדום. לראות 10,000 אוהדים אדומים זה נהדר ובעיקר מרשים, אבל ממה שהתרשמתי והייתי בשנים האחרונות בלא מעט משחקים בארנה שיש אווירה תרבותית בהפועל. תחושה של רוגע יחסי. אם בשנים שאני הייתי משחק התחושה שהקהל היה יותר פנאטי, עכשיו זה התחלף, והאמת שממרום גילי אני מעדיף את האווירה שיש כיום. הפועל מושכת אליה בשנים האחרונות קהל מגוון שיוצר, אולי אווירה מתונה יותר, אבל כזו שתומכת בקבוצה כל הזמן. שאפו.

הפועל עברה חלק את העידן שאחרי אורי אלון. משיחות שניהלתי עם שחקנים בקבוצה עולה כי הארגון, המועדון, מתפקד מצוין. או כמו שאמר לי אחד משחקני הפועל – "הכל דופק" – ועל כך בהחלט צריך לתת קרדיט גדול להנהלה.

כעת, צריך להביט קדימה. יש עוד שני תארים על הפרק, והפועל בהחלט יכולה לעשות את זה, גם באירופה וגם בליגה. רק חבל שלא נוכל לראות סדרה מרתקת בין הפועל למכבי.

(הביא לדפוס: נועם שרפלר).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נחמי'ה הגואל

    להפועל ירושלים חסר עוד רכז זר ברמה טובה שהינו גם קלע בחסד ומסוגל לשמור. מצב בו בראון או בלאט חלילה יפצעו יפגע בקבוצה אנושות. אוחיון טוב לגיבוי בלבד ולא קולע היטב וטימור הוא גארד מס' 2 כמחליף לפלדין ולא רכז.
    רצוי שהרכז /קלע יהיה כאמור גם גבוה ושומר.
    סק הנרי ששיחק באשדוד בעונה שעברה והיום בקרשיקה הטורקית הינו דוגמא מצויינת וגם זולה.
    יפה שעה אחת קודם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר