עודד קטש (צילום: ניר קידר)
עודד קטש (צילום: ניר קידר)

עודד קטש: "הקהל גרם לי לצמרמורת; לזכות בתארים זה העיקר"

מאמן הפועל, שזכה בשבוע שעבר גביע המדינה הראשון שלו כמאמן, חוגג את הזכייה ורומז על עתידו: "הכי טוב לי בעולם בהפועל". ראיון

פורסם בתאריך: 21.2.19 11:52

הגביע החמישי של הפועל הוא למעשה גביע המדינה הראשון של עודד קטש, שעד הזכייה החזיק בתואר אחד כמאמן – אליפות עם הפועל גלבוע גליל. לקטש היה חשוב מאוד לקחת תואר עם האדומים, והוא אף דיבר על כך במסיבת העיתונאים לפני הגמר.

הסיבה? בקטש דבקה תווית של מאמן שלא יכול להצליח בקבוצה גדולה כמו מכבי ת"א או הפועל, ואפילו לא בקבוצה עם קהל אוהדים גדול ולוחץ כמו הפועל ת"א. קטש רצה להיפטר מהתדמית הלוזרית, ולפחות בינתיים הוא מצליח במשימה.

"לזכות בתארים זה העיקר. רציתי לחוות את הדבר הזה, כמו שכל ספורטאי או מאמן רוצים להרגיש", מספר קטש בראיון ל"ספורט כל העיר". "היה לי חשוב לזכות גם ברמה האישית וגם בגלל החיבור עם השחקנים, שקרה מהר מאוד, מההתחלה כמעט. אני שמח שזו התוצאה".



קטש מרבה לספר בראיון על הסגל המיוחד שנבנה השנה, ולא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה אנושית – מרכיב חשוב מאוד שעליו הוא שם, ביחד עם המנכ"ל גיא הראל, דגש חזק מאוד. "הצד המקצועי התחבר עם הצד החברתי והאנושי, ואפשר היה להרגיש את זה משבוע האימונים הראשון", מציין קטש ומוסיף: "זו חבורה מיוחדת מאוד, ולא בכל שנה יוצא לי ליהנות מהיום-יום איתם ומכך שאנחנו נמצאים אחד עם השני. זה משהו מיוחד מאוד ושונה".

החיבור המיוחד שאתה מדבר עליו – בעונות אחרות ייתכן שהייתם מתפרקים אחרי הזכייה בגביע, ואילו אתם חזרתם לליגה וניצחתם די בקלות משוכה קשה, הפועל אילת.
"היו לנו כל הסיבות שבעולם להפסיד, וזה היה מתקבל בצורה הגיונית, אבל על זה אני מדבר. הוכחנו אופי ודיברנו לפני המשחק על כך. זה משחק חוץ קשה, וכולם בטח חשבו שנפסיד, אבל ראינו בזה הזדמנות לעשות משהו אחר. אני שמח שהשחקנים הגיבו לאתגר בהתאם ושניצחנו את המשחק".

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

חיכיתם כל כך הרבה לטיישון תומאס, המצטיין בגמר. הוא מפתיע אותך?
"עוד מהשנה שעברה כששיחקנו נגדו ידעתי שהוא שחקן מצוין. הוא מתאים מאוד לשיטה שלי, וידעתי שהוא יתאים לסגל שנבנה כאן. לא מפתיע אותי כלל שהוא נראה טוב. יש לו עוד הרבה לתת, יחסית למה שהראה עד עכשיו, והוא לא נחשב גניבה בעינינו".

בוא נדבר על הקהל של הפועל, שהיווה כוח משמעותי בזכייה בגביע.
"הקהל נתן הצגה אדירה, אבל הוא תמיד מיוחד, והכי חשוב שהוא מגיע מהמקומות הנכונים. הוא מגיע מתוך אהבה, כמו שעדי גורדון היה אומר. הקהל היה מרגש ועוצמתי, וזה היה יוצא דופן. בדרך במשחקים אני ננעל עם עצמי ולא שם לב מה שקורה מסביב, אבל אני מודה שהפעם, בחלקים מסוימים במשחק, הוא גרם לי לצמרמורת והיה מרגש ביותר. זה נתן לי תחושה שאני נמצא במופע רוק ולא במשחק כדורסל. החיבור בין הקבוצה לקהל מיוחד מאוד, וזה נכנס ללב".

נראה שתמיר בלאט בולט פחות במשחקי פיינל פור הגביע. מה קרה לו?
"אני לא חושב שקרה לו משהו, הוא היה בסדר גמור. הוא היה על המגרש בשתי הריצות של הקבוצה שגמרו את המשחקים. צריך להסתכל בראייה רחבה יותר, ולא רק מבחינת צבירת נקודות, כי זה לא מתבטא רק בכך. חלק ממה שקורה לקבוצה תלוי בו ובסגנון שלו, והוא יכול לקלוע יותר או פחות – אבל התרומה שלו היא טובה. יש לו המון קור רוח ומנהיגות, ואני בסך הכל מרוצה מההופעה שלו".

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

ביום שלישי האחרון התקבלה הפועל בלשכת ראש העיר החדש, משה ליאון, שהודה לכולם על הזכייה בגביע והצטלם עם השחקנים ועם הצוות. במסיבת העיתונאים ציין ראש העיר ליאון כי הוא "אוהב את האדישות לכאורה של קטש". המאמן לא שומע בפעם הראשונה את הדיבורים על התדמית הזו, של אדם אדיש, והוא מתייחס לכך.

"אני אמנם לא מחייך הרבה, אבל אני יודע את האמת ולכן אני לא מתעצבן מכך שאומרים את זה", הוא יורה ללא היסוס ומוסיף: "אנשים נוטים להתבלבל בין קור רוח לבין אדישות, ומי שחווה אותי ביום-יום יודע שאני הפוך מאדיש. קצת מצחיק אותי שאומרים את זה, אבל אני מבין למה זה נאמר עליי, מודע לכך ושומע את זה כל הזמן. אפילו נחמד בעיניי שמכירים אותי בצורה מסוימת, לעומת אחרים, קרובים יותר, שמכירים אותי אחרת".

אז קטש, כפי שהוא מעיד על עצמו, לא אדיש, וגם התקרית שבה השעה את הקפטן שלו, ליאור אליהו, לפני כחודש וחצי העידה על כך שהוא ממש לא מנותק או אדיש – ובטח לא נותר נטוע במקומו אחרי שהפורוורד לא התנהל לרוחו במשך תקופה ארוכה, עם שלל מקרים ותקריות.

במקרה או שלא, דווקא אליהו היה אחד המצטיינים בגמר, וגם במשחק הליגה האחרון מול אילת. נדמה שקטש בפעולה הזו החזיר את אליהו לתלם. "המטרה לא היתה להחזיר את ליאור לעניינים, אבל אני שמח שהוא לקח את זה למקומות האלה", מדבר קטש על המסר שהעביר לקפטן שלו. "היה לו תפקיד מרכזי מאוד בשבוע של הגביע, ואני שמח שהוא חזר לשחק עם שמחת חיים, שגם הביטחון חזר אליו ושהוא מתפקד ככה. בנוגע לתקרית, אני חושב שהפריזו בדבר הזה. אלה דברים שקורים. גם כשיש חדר הלבשה טוב ובריא דברים קורים. ליאור הוא הקפטן, המנהיג, שחקן ותיק ומנוסה, וגם הוא יודע שלמערכת יש הגבולות שלה. ואני שמח שהוא הגיב בצורה חיובית ומכובדת ובאהבה גדולה".

 

שלב ההצלבה באירופה בפתח. מה אתה יכול לספר על היריבה הבאה, נפטונאס?
"זו קבוצה ליטאית טובה וצעירה עם המון כישרון ושחקנים מסוכנים. אם נחשוב שהזכייה בגביע נותנת לנו עוד שתי נקודות – נטעה. אחרי פגרת הנבחרת אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו מחדש ולהחזיר את הרעב, כי הדרך קשה וארוכה".

הפיינל פור האירופי יהיה בארנה, אם הפועל תגיע לשם. זה מפעיל עליכם הרבה לחץ.
"אנחנו רוצים להגיע לשם, ונשמח שזה יקרה. זו בהחלט אחת המטרות שלנו כקבוצה ואנחנו שואפים לשם, אבל קודם כל מסתכלים על היעד הקרוב ושואפים לעבור את הליטאים. רק אז נדבר על היריבה בשלב הבא. אנחנו רוצים להאמין ומאמינים בעצמנו שנהיה שם".

את זה תיאלץ לעשות ללא כריס ג'ונסון הפצוע, שייעדר לתקופה ארוכה. אתה מחפש לו מחליף?
"זה משהו שעומק על הפרק. אם נמצא שחקן שמתאים לנו אז כן, אבל אין לנו המון זמן לעשות את זה. אם ההנהלה והצוות המקצועי יסתדרו מכל הבחינות, אשמח לחזק את הקבוצה".

עד כמה אתה מחכה לאזרחות של אמארה סטדומאייר?
"הוא מדהים בשבילנו. תוספת מאוד נחמדה לקבוצה. בתחילת השנה הקבוצה נבנתה בלעדיו ולא ידענו אם הוא יהיה איתנו, ובטח לא כישראלי. אם יש מישהו שמגיע לו אזרחות זה הוא".

בסוף השנה אתה מסיים חוזה. מה קורה איתך שנה הבאה?
"אני מאוד שמח, והכי טוב לי בעולם בהפועל. אני מרגיש מחובר ואשמח להמשיך. בשלב הזה עוד לא היו שיחות, אבל זה לא משהו שמטריד אותי".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר