אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)
אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

דעה | היכולת של סטודמאייר מול מכבי נותנת הרבה ביטחון למאני טיים

שובר שוויון: 22 נקודות, 7 ריבאונדים, 2 חסימות ועצירה מוחלטת של טאריק בלאק. אמארה סטודמאייר עוד יביא להפועל אליפות | טור דעה

פורסם בתאריך: 10.4.19 19:39

באיחור של שבוע מינוס כמה ימים, מאמן הפועל ירושלים עודד קטש הגיע מוכן למשחק גדול. חבל שהוא לא נערך למשחק מול טנריפה כמו שהוא נערך, ובעיקר הגיב היטב, במשחק מול היריבה המיתולוגית מתל אביב.

בשני משחקי הליגה הקודמים מול מכבי תל אביב, העדיף קטש לעלות את ג'יימס פלדין מהספסל, אבל מה שמתאים למשחקים מול מכבי אשדוד או גלבוע גליל – פחות מתאים למשחק מול יריבה מהיורוליג. וראו איזה פלא (ולא, זה לא ממש פלא), התפוקה של ג'יימס פלדין עלתה פלאים והוא היה אחד משני המצטיינים של הפועל ירושלים נגד הצהובים עם 23 נקודות.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

למרות התזה של קואץ' קטש שחמישייה זה אוברייטד, כנראה שבמשחקים מסוימים מול יריבות מסוימות, זה מאוד משפיע על שחקנים. בטח שחקן כמו פלדין, שהוא הגו טו גאי של הפועל ירושלים. אמנם הפתיחה לא היתה טובה, אבל יש שחקנים שעבורם לעלות בחמישייה זה הרבה מעבר לטייטל והם זקוקים לו כדי לבנות את הביטחון. על אחת כמה וכמה במשחקים קריטיים או שמוגדרים 'גדולים' – כשהדופק גבוה בהרבה מהרגיל.



פלדין, כאמור הצטיין, אבל מי שעשה את ההבדל האמיתי בין המשחק השבוע לבין שני המשחקים הקודמים מול הצהובים מתל אביב הוא אמארה סטודמאייר, סליחה, יהושפט.

אם למישהו היה ספק שהוא הולך להיות השובר שוויון של הפועל ירושלים במאני טיים – הוא קיבל מול מכבי את התשובה. זה לא רק ה-22 נקודות שהוא המטיר על הראש של מכבי, אלא בעיקר האבק שהוא השאיר לטאריק בלאק, אחד המצטיינים של מכבי העונה. סטודמאייר הראה לבלאק (ולמכבי תל אביב כולה) מי הבוס בצבע, והשילוב שלו עם טיישון תומאס המדהים, הוא בדיוק מה שהפועל היתה צריכה וזקוקה לו.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


סטודמאייר ותומאס לא הותירו לטיוס, בלאק ואובראיינט שום סיכוי. תוסיפו אליהם את התרומה הלא מעטה של ג'וש אוונס וקיבלתם ניצחון חד משמעי של הפועל במצ'-אפ בין הגבוהים. מצ'-אפ שלדעתי הוא המשמעותי ביותר במפגשים מול מכבי תל אביב. וכך, התחושה שלי היא שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי – כנראה שנזכה לאחר שנים רבות לראות משחק על האליפות בין הפועל למכבי. היכולת של סטודמאייר נותנת הרבה ביטחון לקראת המפגש הזה ובהחלט יש למה לחכות.

ובחזרה לקטש. המאמן תיקן טעות נוספת מצמד המשחקים מול טנריפה, שבהם יוגב אוחיון זכה לדקות מעטות. מול מכבי קטש כבר נתן לרכז הוותיק את המפתחות וקיבל בתמורה המון אגרסיביות. בדקות של אוחיון על הפרקט מדד הפלוס-מינוס שלו עמד על 9, הכי גבוה בהפועל פרט לאחד, סטודמאייר, שהוא-הוא הגיבור האמיתי של המשחק וזה שמשרה ביטחון גדול לקראת ההמשך.

לאור המצוקה בעמדת הרכז בנבחרת ישראל והכושר הנוכחי של אוחיון, מאמן הנבחרת, שהוא במקרה המאמן של הפועל, צריך להחזיר יוגי לנבחרת – בטח בעמדה שהיא די קצרה בכדורסל הישראלי באחד החלונות הקרובים.

ועוד קצת מיוגב, הרכז בפעם הראשונה מזה זמן רב זכה לעידוד מהקהל של הפועל, לא מעט בזכות העבודה שחברי ארגון 'ברגידה' לא היו פעילים ביציע. הדבר נתן לאוחיון לא מעט ביטחון, וטוב יעשה גיא הראל אם ייתן לו חוזה לעונה נוספת.

ואם כבר בריגדה, אי אפשר שלא להתייחס למה שקורה ביציעים וגונב את הפוקוס ממה שקורה על הפרקט. הסכסוך המכוער הזה לא מוסיף לאף צד כבוד. הנהלת הפועל חייבת לפתור את הסכסוך הזה, ואם זה לא יצלח אז המועדון חייב להיערך מחדש ולבנות ארגון אוהדים חדש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר