המהפכה בתחבורה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)
המהפכה בתחבורה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

מבט אל העתיד: כך תיראה התחבורה הציבורית בירושלים בשנים הקרובות

תנופת תשתיות התחבורה בירושלים נמשכת - בשנים הקרובות יפעלו ברחבי העיר קווים חדשים של הרכבת הקלה עם תדירות גבוהה, ייפתחו חניונים בסמוך לתחנותיהם ומערך התחבורה הציבורית כולו יפותח. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 6.3.23 19:28

עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה סיכמו לאחרונה את פעילות פיתוח תשתיות התחבורה בעיר לשנת 2022, תוך מבט על הצפוי בשנים הקרובות.

במהלך השנה האחרונה נמשכו העבודות לקידום הפעלת רשת הרכבות הקלות ברחבי העיר, ובהן עבודות התשתית והנחת המסילות ברשת הרכבות הקלות העירונית ה-J-NET, הכוללת את הקו הירוק (מגילה להר הצופים, דרך הכניסה לעיר), ואת הארכת הקו האדום הקיים (מהר הרצל עד להדסה עין כרם בדרום העיר, ומפסגת זאב לנווה יעקב בצפונה). זאת, לצד ההתקדמות בעבודות התשתית לאורך התוואי הכחול (מגילה עד רמות), וכן בתכנון ובאישור הקו הסגול, הצהוב והחום – שיהוו שלוחות של הרשת העירונית למספר שכונות ולעיר העתיקה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"במסגרת עבודות התשתית ('אינפרא 1') של הארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק, המתבצעות ע"י חברת 'מוריה' ונמצאות בעיצומן, הגיעה לסיומה העתקת התשתיות בכ-70% ממקטעי העבודות", מוסרים בעירייה. "בין המקטעים המסילתיים בהם הסתיימו עבודות 'אינפרא 1', נמצאים המקטעים בפת דרום ושיקוע פת, מלחה, גבעת מרדכי, הדסה עין כרם, מודעי, הר הצופים, דב יוסף ועוד.

"בנוסף, עבודות 'אינפרא 2' (הנחת מסילות, יציקת בטון וחישמול הקו), המבוצעות על ידי חברת 'כפיר', קודמו במספר מקטעים בתוואי האדום והירוק: הנטקה, סאלד, אורה, הדסה ועוד, ובקרוב הן יחלו במקטעים נוספים, ביניהם מקטעי גילה ופת. כחלק מכך, התקבלו גם 13 קרונות חדשים של הרכבת הקלה, מחברת 'CAF' הספרדית, אשר צפויה למסור סה"כ 57 מערכים של צמדי רכבות (כלומר 114 קרונות) עד לשנת 2025. אלה יצטרפו לצי הרכבות הקלות הקיים ויגדילו את מצבת הקרונות בעיר, דבר שיאפשר הסעת רכבות רבות ובתדירות גבוהה".

 

 

"לאחרונה יצאה לדרך נסיעת המבחן הראשונה במקטע המוארך של הקו האדום, לאורך רחוב הנטקה ועד לצומת טהון ('המפלצת')", עוד נמסר. 'בתקופה הקרובה, יתקיימו נסיעות הרצה נוספות לאורכו, כמו גם במקטע הצפוני בנווה יעקב, עד לפתיחתם המלאה הצפויה במהלך חודשי הקיץ השנה. עם השלמת עבודות התשתית לאורך התוואי של רשת ה-J-NET כולה, במהלך שנת 2025, תפעל הרשת בקו שיתפרש על פני 42 ק"מ של מסילה ו-77 תחנות.

"במקביל, במהלך השנה החולפת החלו עבודות קידום זמינות במספר מקטעי הקו הכחול, כאשר יתר המקטעים של הקו נמצאים בשלבים מתקדמים של תיכנון מפורט. הקו הכחול יחבר את גילה ותלפיות בדרום העיר, ואת רמת אשכול ושכונת רמות בצפון העיר (עם שתי שלוחות), ייפרש על פני 31 ק"מ ויכלול 53 תחנות. על פי התכנון, הקו הכחול ייפתח במקטע הדרומי שלו (גילה – מרכז העיר, גבעת המטוס – מלחה) בשנת 2028, עד להפעלתו המלאה בשנת 2030".


הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)


בעירייה מציינים כי "הקו הכחול כולל גם את הפרוזדור הסגול – קו רוחבי שיחבר את הדסה עין כרם וקריית הספורט במלחה, עם גוננים ואזור התעשייה בתלפיות. הקו הסגול מתקדם, ונמצא בסיום הליך תכנון לתב"ע (הופקד לשלב ההתנגדויות)".

באשר לקו הצהוב והקו החום:
-הקו הצהוב (תוואי בלעדי של 6.5 קילומטרים מהעיר העתיקה עד לקריית המוזיאונים) – המקטע המערבי נמצא בקידום תכנון מפורט לשליחה, והמקטע המזרחי בשלב סיום תכנון ראשוני.
-הקו החום (שישתרע לאורך 16 קילומטרים מעטרות ועד לעיר העתיקה) – המקטע הצפוני נמצא בשלב סיום תכנון ראשוני וקידום תכנון מוקדם.


הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)


לצד ההשקעה בתשתיות הרכבת הקלה, פועלת עיריית ירושלים באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה לביצוע מיזמי תשתיות תחבורה ברחבי העיר, הכוללים נת"צים, הפרדות מפלסיות, חניוני 'חנה וסע' וכן מסופי אוטובוסים.

להלן רשימת המיזמים וסטטוס עדכני שלהם:

מסלולי/נתיבי תחבורה ציבורית:
• נת"צ מאיר גרשון: תכנון מפורט
• נת"צ רחוב הצבי: התקבל אישור יציאה לביצוע
• נת"צ מעלה אדומים מקטעים ג' + ד': תכנון מוקדם
• נת"צ שמואל מאיר: סיום תכנון מפורט
• נת"צ בגין מקטע ב' + ז': בביצוע
• נת"צ שפע חיים וירמיהו: נפתחו בהצלחה לתנועה מלאה

הפרדות מפלסיות:
• אשר וינר – בביצוע (סיום צפוי – הרבעון השלישי של שנת 2023)
• צומת אורה – התב"ע הופקדה, ממתין למתן תוקף בערר במועצה הארצית
• הארכת מנהרת צה"ל – תב"ע אושרה לתוקף

חניונים:
• חניון נחל צופים (בצומת הגבעה הצרפתית) – בשלבים מתקדמים
• חניון בייט – סיום חפירה ודיפון של החניון, לפני יציאה לביצוע
• חניון נחל אוג – תכנון מוקדם
• חניון חמד – תכנון מוקדם
• חניון 'חנה וסע' הדסה עין כרם – הופקד בוועדה מחוזית
• חניון 'חנה וסע' רוזמרין – ממתין לתחילת ביצוע
• חניון 'חנה וסע' פסגת זאב – אישור סטטוטורי, ממתין לתכנון מפורט

מסופי אוטובוסים:
• חניון אוטובוסים הרטום (קבוע) – קידום תכנון לתב"ע ומסוף זמני
• חניון אוטובוסים בכניסה לעטרות – תכנון מוקדם
• בנבנישתי (מלחה) – הופקד להתנגדויות, ממתין לאישור לתכנון מפורט
• מחסום 300 (דרך חברון, בכניסה לבית לחם) – קידום תכנון מוקדם

ראש העיר משה ליאון: "העיר ירושלים תהיה העיר הראשונה שתצא מהפקקים! היא נמצאת בתנופה אדירה בפיתוח ושדרוג תשתיות התחבורה שלה. בעתיד הקרוב, יפעלו ברחבי הבירה קווים חדשים של הרכבת הקלה עם תדירות גבוהה ושירות איכותי, ייפתחו חניונים בסמוך לתחנותיהם ומערך התחבורה הציבורית כולו יפותח – במטרה לקדם תחבורה נגישה, ירוקה ומתקדמת בכל שכונותיה. עבודות התשתית הנרחבות המבוצעות בימים אלה בעיר, הן אלה שיובילו אותנו לחזון התחבורתי שעומד לנגד עינינו, ואני מברך על שיתוף הפעולה, אורך הרוח וסבלנותם של התושבים, שעוד יישאו פירות רבים עבור כולנו. נמשיך לפעול, לעבוד במרץ ולהשקיע בפיתוח העיר, למען כל תושביה ומבקריה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רחל אמנו

    כל הבנינים בתמא ואין תשתיות מתאימות לזה ואין חניות בשכונות.

  2. ירושלמית

    קשה להאמין שזו ירושלים
    ממש החריבו את ירושלים
    כל המיבנים המודרניים, הגבוהים משבשים
    באופי היחודי שהיה לירושלים.
    ממש הרס שלם.
    ממש חנקו את ירושלים.

  3. הנוסע

    כמה הערות:
    1. צוות תכנית אב לתחבורה שכח את ה-400 מטרים האחרונים של התחבורה הציבורית: לדאוג שהנוסעים שמגיעים ועוזבים את תחנה לא יתייבשו ברמזורים האינסופיים שמקיפים את כל האוטוסטרדות שבתוכן נוסעים האוטובוסים.

    2. צוות תכנית אב לתחבורה צריך לסרוק את האתר שלו מדי חודש ולעדכן אותו. נמאס לראות מקומות שבהם מעדכנים אותנו ש"העבודות יתחילו ברבעון הראשון של 2020" – יותר מעניין אותנו מתי יסתיימו…

    3. הגברת "רחל אימנו", כמו גם רוב שאר תושבי העולם צריכים להבין שחנייה היא לא זכות יסוד אזרחית בעיר הגדולה, בוודאי שלא על חשבון המרחב הציבורי. עדיף להעיף מקומות חניה ונתיבי נסיעה לרכב הפרטי לטובת נתיבים לאופניים, ומדרכות יותר רחבות, וספסלים וגינות לילדים (ולמבוגרים).

  4. אמיר

    עיר מסריחה ירושלים הזאת מה יש בה מעניין דוסים ערבים פיגועים ובנייה ממש מעניין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר