נתצ בגין-בנבנישתי, מצרני פארק גדניה, כביש 437 (צילומים: צוות תוכנית אב לתחבורה, באדיבות חברת מוריה, אר(א) אדריכלים)
נתצ בגין-בנבנישתי, מצרני פארק גדניה, כביש 437 (צילומים: צוות תוכנית אב לתחבורה, באדיבות חברת מוריה, אר(א) אדריכלים)

והרי התחזית – זו תהיה שנת חפירות בירושלים: למעלה ממילארד שקלים לעבודות תשתית

ועדת הכספים העירונית אישרה לאחרונה שורה תקציב בהיקף למעלה ממיליארד שקלים עבור מיזמי פיתוח תשתיות תחבורה ברחבי ירושלים - המשך ביצוע נת"צ בגין ובייט, הרחבת הכניסה הצפונית לירושלים, קידום קווי הרכבת הכחול והסגול, שבילי אופניים ועוד

פורסם בתאריך: 11.2.25 08:37

אם נדמה לכם שבכל פינה שאליה אתם מגיעים מבוצעות עבודות בירושלים – אתם לא טועים, ונראה שזה לא הולך להשתנות – אלא רק לגדול. ועדת הכספים העירונית אישרה תקציב של למעלה ממיליארד שקלים עבור מיזמי פיתוח תשתיות תחבורה בפריסה עירונית רחבה – והמשמעות היא עוד עבודות, עוד חפירות. וזה רק עבור מיזמים משותפים ובמימון משרד התחבורה (בשיתוף עם צוות תוכנית אב לתחבורה). מלבדם ישנו תקציב פיתוח עבור רחובות בירושלים ועוד תקציב עבור פיתוח באזורי התחדשות עירונית ועבור גינון ועוד ועוד.

ובחזרה למיזמי התחבורה – להלן המיזמים העיקריים שאושרו בוועדת הכספים העירונית האחרונה

כביש 437 חיזמא – שער בנימין – 190.8 מיליון שקל – משמש ככניסה נוספת לירושלים. הרחבה לארבעה נתיבים לאורך 4 ק"מ. הפרויקט כולל הוספת נת"צ בכל כיוון ונתיב לתנועה כללית, לשיפור הנגישות ליישובי מזרח בנימין.

נת"צ שדרות בגין – 50 מיליון שקל – התקציב מיועד לקידום זמינות עבור ביצוע נת"צ בגין מקטעים ה', ו' ו-ח', שהינם חלק מפרויקט הקמת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית לכל אורכו של כביש בגין (בשני הכיוונים) . הנתיב צפוי להיפתח בשלבים ויכלול חלוקה ל-7 מקטעים, כולל מצלמות אכיפה.

נת"צ בייט – 37.2 מיליון שקל – הקמת נת"צ לכיוון מערב שייתן העדפה לתח"צ במקטע עמוס, הכולל תחנות אוטובוס שמשרתות את בית החולים הדסה שערי צדק וגישה לתחנת הרכבת הקלה ביפה נוף.

הקו הסגול – מקטע טהון בוליביה – 137 מיליון שקל – חיבור הדסה עין כרם לאזור התעשייה תלפיות. הקו ייצור קישור רוחבי חשוב בין קווי הרכבת הקלה האחרים בעיר.


כביש 437 - חיזמא (צילום: באדיבות חברת מוריה)

כביש 437 – חיזמא (צילום: באדיבות חברת מוריה)


הקו הסגול – מלחה – 7.3 מיליון שקל – הפרויקט כולל הקמת גשר הולכי רגל מרחוב ולוס המפלס עליון וחיבור עם שתי מעליות לרחוב השועל במפלס התחתון. הפרויקט כולל הקמת מעלית, מדרגות, הרחבת כביש קיים והסדרת מדרכה.

מצרני פארק דניה – 7.6 מיליון – הפרויקט כולל הקמת מעלית בשטח השצ"פ אל רחוב גולומב ושדרוג המעבר והמדרגות הקיימות.

מקטע רוזמרין – הקו הכחול – 23.6 מיליון שקל – התקציב מיועד לביצוע עבודות אינפרא 1 של מקטע 10 בקו הרכבת הקלה הכחול. המקטע נמצא בין צומת דוב יוסף רוזמרין, לאורך רחוב רוזמרין דרך צומת גילה ועד לצומת מעלה דרגה, בין הרחובות מעלה דרגה ודרך חברון. העבודות כוללות עבודות עפר, פיתוח נופי וכבישים וטיפול בתשתיות

חאן – הקו הכחול – 18.3 מיליון שקל – מקטע זה מהווה חלק מפרויקט הקמת הקו החדש של הרכבת הקלה בירושלים – הקו הכחול. העבודות כוללות פיתוח מדרכה, שביל אופניים ועוד.

כביש וואדי קדום – 36.9 מיליון שקל – כביש גישה חדש המחבר את השכונה לדרך יריחו, כולל תשתיות ניקוז, חשמל, מים וביוב.
שדרוג כביש מרכזי בג'בל מוכבר – 9.8 מיליון שקל – שדרוג הכביש הראשי, הכולל הרחבה, הסדרת תשתיות תחבורה ציבורית, ניקוז, ביוב, מים ותאורה.

חניון שז"ר – פורטל מערבי – 25 מיליון שקל – הקמת הפורטל המערבי של החניון, אשר יכיל כ-1,300 מקומות חניה ב-5 מפלסים. מעל החניון תבוצע הפרדה מפלסית שתיצור מנהרה לתנועת כלי רכב. המבנה התת קרקעי כולל מערך פירי מעליות, מדרגות חירום ולולאות רכב.

שבילי אופניים בגילה ושאולזון – 22.8 מיליון שקל – הקמת שני מסלולי אופניים מרכזיים בשכונת גילה וברחוב שאולזון, כחלק מרשת שבילי האופניים העירונית.

מיזם הקמת הרכבל בירושלים – 20 מיליון שקל – פרויקט דגל תיירותי – תחבורתי, שיחבר את מרחב העיר העתיקה והכותל. המיזם יהווה פיתרון תחבורתי משלים למערכת העירונית ויפחית את השימוש ברכב פרטי באזור.

שדרוג גן החמישה עשר ברמת אשכול – 9 מיליון שקל – שדרוג הגן הוותיק, לרבות התקנת משטחי גומי, מערכות הצללה, מתקני מים קרים ושדרוג מתקני המשחק במתחם הפנאי המרכזי.

 

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "ירושלים היא בירת ישראל, ובירתו של מטרופולין רחב ידיים, ובירת הנצח של ציבור רחב שזקוק לקשר ישיר אליה. משרד התחבורה משקיע בירושלים מיליארדי שקלים בפיתוח מערכות תחבורה מתקדמות. אנו מקימים בירושלים ובסביבותיה מערך תחבורה ציבורית מתקדם, המהווה דוגמה לכל ערי ישראל, ומשקף את הצרכים האמיתיים של הנוסעים, ולא פחות חשוב – אינו מזהם את הסביבה. המטרה היא שמכל מקום ניתן יהיה להגיע בנוחות לעיר, ולהמשיך ברכבת הקלה, בלי פקקים ובלי לחפש חניה".

"עם תחילת שנת 2025 אישרנו תקציבים בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. חלקם בשיתוף משרד התחבורה. תקציבים אלו יאפשרו את המשך תנופת הפיתוח המשמעותית בכל רחבי העיר – בתשתיות, בתחבורה, בחינוך, בפנאי ובספורט", אומר ראש העיר משה ליאון ומוסיף: "התקציבים שאושרו מבטאים את סדרי העדיפויות העירוניים – השקעה בתשתיות תחבורה שישפרו את איכות החיים של התושבים, לצד פיתוח מוסדות חינוך, מתקני ספורט ומרכזים קהילתיים בכל רחבי העיר, וכן השקעה משמעותית במזרח העיר, שתאפשר צמצום פערים וקידום שירותי בריאות חיוניים. שנת 2025 תהיה שנה של עשייה משמעותית בירושלים. נמשיך לפעול יחד לפיתוח העיר ולשיפור איכות החיים של כלל תושביה".

מצרני פארק דניה (צילום הדמיה: אר(א) אדריכלים)

מצרני פארק דניה (צילום הדמיה: אר(א) אדריכלים)

 


נת"צ בגין-בנבנישתי (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה)

נת"צ בגין-בנבנישתי (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה)


 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אברהם כהנא

    תמשיכו לחפור את כל העיר במקביל בלי מחשבה והיגיון. יום יבוא ויגלו את האמת לגבי כל הפרויקטים האלה (כולל כל הפינוי בינוי והמגדלים שמאושרים על ימין ועל שמאל). אם על הולילנד הלכו לכלא, מעניין מה יקרה כשיגיעו לגילה, קרית יובל ושאר השכונות עם הבינוי המאסיבי. מקווה רק שזה יהיה לפני ההתיישנות. אולי כדאי שהמשטרה תחקור? זה מעניין לא? אבל במשטרה עסוקים בדברים אחרים. מאות מיליוני שקלים זורמים כמים, אבל אף אחד לא בודק דבר. מאיימים על דיירים שיתבעו אותם על עשרות מיליונים ובאים עם תוכניות שמבטיחים שיאושרו עוד לפני החתמה של דיירים בכלל.. איך מבטיחים? איך יודעים? אולי כי יש "אנשים מבפנים" הבעיה היא שלא חוקרים!!!!!!

  2. הנוסע

    ההשקעה בתחבורה ציבורית ובשבילי אופניים מרחיבה את הלב, ומעידה שהעיר בכיוון הנכון. יש להמשיך בהשקעה וביצירת רשת שלמה של נתיבי אופניים.

    חוץ מזה, יש לטפל בשיפור צביעת הנתיבים ושאר הסימונים על הכבישים, שפשוט נמחים במהירות שיא.

  3. ספיר

    ומה עם גן הוורדים שהיה אמור להיפתח כבר בדצמבר 2023 אחרי השיפוץ המיותר הזה? במקום להתחיל עוד פרויקטים, שידאגו לסיים חלק..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר