הרכבת הקלה הגיעה הערב, חמישי, להדסה עין כרם כשהיא מלאה בנוסעים – וזו בהחלט בשורה משמחת עבור תושבי ירושלים ובעיקר עבור משתמשי הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית בעיר. ההארכות של הקו האדום נפתחו רשמית – אמנם הערב (חמישי) לזמן קצוב של שעתיים – אך החל ממחר, שישי, יהיה מדובר על שירות מלא.
אלא שגם הנסיעה הראשונה להדסה לא עברה חלק. הרכבת נתקעה בכניסה לבית החולים במשך דקות ארוכות, לפני שהמשיכה בנסיעה למגדל דוידסון (תחנת הקצה) – מה שגרם ללא מעט תסכול בקרב הנוסעים.
בינתיים, הבעיות והצרות סביב הרכבת הקלה וההארכות של הקו האדום לא מסתיימות. במהלך היום, חמישי, שוב עלו טענות קשות מצד נוסעים על עיכובים ואיחורים של הרכבת, על תדירות נמוכה ועל חוסר דיוק משווע בלוחות המורים על זמן הגעת הרכבת. לטענת חלק מהנוסעים והנוסעות – התדירות עמדה על רכבת אחת בכל 15 דקות (כאשר התדירות על פי ההסכם עם המדינה אמורה להיות רכבת בכל 6 דקות). בנוסף התלוננו הנוסעים והנוסעות כי לוח השעון שמראה על זמן הגעה משוער היה רחוק מלהיות מדויק – הבדל של 5 דקות ולמעלה מכך בין הזמן הכתוב לבין הגעת הרכבת בפועל.
בהנהלת הרכבת הקלה מאשימים באיחורים היום (חמישי) את ועד הנהגים של הרכבת, אשר לטענת שיבש את זמני הרכבת למרות שבית הדין אסר על הנהגים לשבות. הבוקר, כך נמסר מהרכבת, הודיעו נהגים רבים (אחד מכל שישה נהגים) על מחלה.
יצוין כי בהחלטת בין הדין האזורי לעבודה בנוגע לסכסוך העבודה שהוכרז על ידי הנהגים נאסר על הנהגים לשבות על ה-27.3 – אז יפוג ההסכם האחרון שנחתם בין הנהגים לבין ההנהלה, שבו סעיף מיוחד המונע שביתות.
עוד קבע בית הדין האזורי לעבודה כי זמני המנוחה החדשים – שקוצרו עם תחילת נסיעות ההרצה להארכות הרכבת הקלה – הם סבירים ואף למעלה מכך ועומדים הן בהסכם שנחתם בין הצדדים לפני כשנתיים והן בהוראות החוק של זמני המנוחה. למעשה, על פי בית הדין האזורי לעבודה, נהגי הרכבת הקלה נהנים מזמן מנוחה גבוה יותר מאשר מורה החוק.
אולם, כאמור, על פי הנהלת הרכבת הקלה – הנהגים החליטו לנקוט היום בצעד של "שביתה איטלקית". "הרכבת הקלה בירושלים מודיעה כי אחד מכל שישה נהגים הודיע היום (חמישי) על "מחלה" ולא התייצב לעבודה – מה שנחזה כניסיון לעקוף את החלטת בית הדין לעבודה מתאריך 25.2.25 שאסרה על השבתה מלאה או חלקית של פעילות הרכבת", נמסר מהנהלת הרכבת הקלה. "כתוצאה מכך, עלולים לחול עיכובים בתנועת הרכבות, ביטול נסיעות ופגיעה כוללת בשירות לנוסעים. מדובר במהלך מתוכנן ובלתי אחראי, שנועד לסכל את החלטת בית הדין ולכפות שביתה בלתי חוקית במסווה של היעדרות בשל מחלה. חברת לביא, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, מודיעה כי בכוונתה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להבטיח את המשך השירות".
בינתיים, כמעט מיותר לציין, מי שסובלים הם הנוסעים והנוסעות שכבר ימים ארוכים סובלים מתדירות נמוכה, מאיחורים, מתקלות ומרכבות עמוסות עד מאוד בנוסעים.
הנהגים יש לומר זועמים על הנהלת הרכבת, בשל האשמת שווא, לטענתם. מההסתדרות ו-ועד הנהגים נמסר: "אם ההנהלה לא תתנצל עד יום ראשון על האשמת השווא המכפישה – היא תקבל תביעה. ועד העובדים לא נתן שום הנחיה לאף אחד. אפשר לבדוק בבתי החולים בירושלים את ממדי תחלואת השפעת בעיר. זו חוצפה לטעון שזו "מחלה" מאורגנת, כי יש נהגים חולים כבר כמה ימים. אנו דורשים התנצלות".
שרון
צריך לסגור את הרכבת להרוס את כל הפסים את כל התשתיות את כל החשמל את כל הזה לשלוח למיחזור שיהיה כסף לסלול שמה כביש חדש ושהיא תיסע בתחבורה ציבורית אוטובוסים כה שירות בלבד בלי מוניות בלי מכוניות של הזבל של העירייה בלי ניידות משטרה בלי כלום זה הפתרון. סוף זבל של הזבלים הרכבת הזאתי 20 שנה עושים לנו רעש אבק הרסו לנו את החיים וגם לא עובדים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
גל העיר לא מתאים לכם לעשות כתבה חובבנית מוצפת בשקרים ללא תגובה של הנהגים….
חחחח הרי למה הם אומרים לכם אחד מכל 6 נהגים …. כי זה נשמע הרבה רק שכחו לציין שיש רק 60 נהגים ….גג 70
כולה 5 נהגים בסיק אלעק היתארגנות מחלה איזו שקרים והכפשה בושה לחברה שמוציאה דבר כזה מהפה בושה!!! הכל שקרים בכתבה! נהגים שהאריכו להם את הקו ופגעו בהפסקות שלהם עוד לא מתביישים לדבר בושה
נהגיםעובדים 11 12 שעות מה נהג זה לא בן אדם? אסור לו להיות חולה? אין בכל מקום עבודה אנשים בסיק מחלה? יש מלא וירוסים באויר
מאשימים את הנהגים בהיתנהלות לקוייה של ההנהלה וחוסר כוח אדם בושה בושההההההה
אריה
גואל נפש לנסוע ברכבת !! צפוף ואין אוויר !! חנוק וכול אחד מפליץ עים ריח של חרא !! אין חלון לפתוח !!
נתן
התדירות עוד אפשר לתקן. מה תעשו עם המחנק בקרנות. וזה לא רק בגלל הצפיפות, אלא בגלל חומרים כימיים שזאת ממש סכנת הנפשות. ואני לא מדבר על צפיפות הנובעת מהקרנות הצרים, מחוסר מקומות הישיבה. בקיצור, הקרנות החדשים הם חסרי תקנה וצריך להיליפם.