אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)
אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)

אגד, סופרבוס ואקסטרה על המוקד – הדירוג של מפעילי התחב"צ בירושלים נחשף

חברת אקסטרה, מפעילת אשכול צפון, צונחת ברמת השירות המתייחס לביצוע נסיעות ועמידה בזמנים בחציון השני של 2024. אגד וסופרבוס, לעומת זאת, רושמות עלייה יפה - אך מי מהן במקום הראשון?

פורסם בתאריך: 21.4.25 16:17

ריבוי התלונות על חברת אקסטרה – מפעילת אשכול צפון של התחבורה הציבורית בירושלים – בא לידי ביטוי גם במדדים של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. אקסטרה ירושלים, כך על פי הנתונים, רושמת צניחה של כ-10,5 בציון המשוקלל של מדד השירות (עמידה בזמנים וביצוע נסיעות) בחציון השני של 2024 – כאשר הציון המשוקלל של החברה עומד על 73.14. בחציון הראשון של 2024 קיבלה אקסטרה את הציון 81.7.

בעוד השירות באקסטרה מידרדר, שתי המפעילות האחרות של האוטובוסים העירוניים – אגד וסופרבוס – רשמו שיפור בשירות הכולל לנוסעים. אגד מדורגת במקום הראשון מבין החברות שפועלות בקווים העירונים בירושלים עם ציון 87.97 – עלייה של חמש נקודות לעומת החציון הראשון של 2024 (מדד 82.52) – כשסך הכל רשמה אגד זינוק משמעותי לעומת שנת 2023 – שבסופה קיבלה אגד ציון 74.8.

במקום השני בתחבורה הציבורית העירונית – חברת סופרבוס, מפעילת אשכול מרכז ירושלים – אשר רשמה עלייה יפה של כ-8 אחוזים במדד השירות – מ-75.63 בחציון הראשון של 2024 ל-81.6 בחציון השני של 2024.

במקום האחרון, כאמור, חברת אקסטרה אשר צנחה במדדי השירות של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה, כשהיא מדורגת ממש מעט הממוצע הארצי שעומד על ציון 71.3.

גם מבחינת שיעור אי ביצוע של נסיעות נרשמה ירידה משמעותית של אקסטרה בשירות לנוסעים – מ-0.37 אחוזי אי ביצוע בחציון הראשון ל-1.28 אחוז אי ביצוע בחציון השני של 2024.

יחד עם זאת, מבחינת אחוזי אי ביצוע – סופרבוס היא עדיין החברה שבה אחוז הנסיעות שאינו יוצא הוא הגבוה ביותר – ועומד על 1.58 אחוז. מנגד, אגד בירושלים רשמה שיפור בביצוע נסיעות – כשאחוז אי הביצוע שלה עמד בחציון השני של 2024 על 0.53 אחוז – שיפור של כעשירית האחוז לעומת החציון הראשון (0.64).

יצוין כי מבחינת מדדי השירות וגם מבחינת אחוזי אי הביצוע – חברת תנופה, המפעילה את הקווים בפרוזדור ירושלים, נמצאת בתחתית הדירוג. ציון מדד 64.56 (השני מהסוף). גם באחוז אי הביצוע נמצאת תנופה במקום הלפני אחרון עם 2.14 אחוז נסיעות שלא בוצעו.

הדו"ח, כאמור, מתייחס לחציון השני של 2024, תקופה שהושפעה מאירועים ביטחוניים בצל המלחמה, חסימות וקושי בהגעת נהגים לעבודה, וכן בשיבושי GPS ועוד, שהשפיעו על היכולת לשקף תמונה מלאה.

 

 

יצוין כי אגף בכיר פיקוח, בקרה ואכיפה ברשות לתחבורה ציבורית בארץ מנהל את מערך הבקרה על מפעילי התחבורה הציבורית במספר דרכים. המערך מורכב מבקרה אלקטרונית, הבודקת באופן אוטומטי 100 אחוז מנסיעות האוטובוסים, ומבקרה תפעולית, המבוצעת בשטח על ידי בקרים סמויים וגלויים אשר הוכשרו לבחון באופן מהימן מגוון שירותים בתבורה הציבורית.

בתחילת 2019 החל משרד התחבורה בהפעלת מערכת בקרה אלקטרונית על נסיעות התחבורה הציבורית. מערכת אשר מנטרת 100 אחוז מנסיעות האוטובוס ברישיון הקו. מאז מנהל אגף פיקוח במשרד בקרה אחר רמת השירות בהפצה של חישוב ציון מפעיל ואשכול מדי חודש בחודשו.

כך למשל, נבחנות החברות על הקפדה על זמנים (כאשר הקדמות ואיחורים מהווים מדד משמעותי כמו גם אי ביצוע ברמת הקו ואי ביצוע של נסיעות בהתאם לתקן שנקבע).

 

תגובות

13 תגובות
13 תגובות
  1. מירי

    מבלי לקרוא את הכתבה א י נוסעת הרבה בתחבורה ציבורית השרות של סופרבוס פח הנהגים עומדים 7 מטר מהתחנה וכשמגיעים לתחנה בורחים עברקסים מעיפים נוסעים קדימה כסאות ראשונות של נכים וזקנים בכובהה ענק ארגזים מתחת למושבים אין חלונות גם אם יש בגובה שהנוסע לא מגיע קו 92 לגילה מגיע אולי פעם או פעמים בשעה
    מסתבר שאין על אגד

  2. מרי

    לפחות 4 פעמים הנהג ברח ולא עצר בתחנה פעם מרוב כעס רדפתי אחריו בין המכו יות סיכנתי את עצמי לרוע מזלו עצר ברמזור ואני דפקתי בחוזקה על הדלת הוא פתח לי באמצע הרמזור צרחתי עליו
    לא ענה לי אף מילה זה אומר הכל
    לא פעם התלוננתי אבל לא עשו כלום
    עים זה סופרבוס חרה של שרות

  3. מבין בזה

    בדקתם רק 3 חברות ולא ציינתם חברות כמו דן, דן בדרום ודן באר שבע, מטרופולין ותנופה שנמצאות מתחת לקו שהוגדר על ידי המשרד. מצב חברות אלה הוא ברמת ביזיון לביצוע תקין

  4. רחמים

    יש למחוק מייד את חברת אקסטרה ואת כל נהגיה ולמנות חברה חדשה עם נהגים אנושיים שאפשר יהיה להתלונן ויהיה מי שיטפל כבדינה מתוקנת ולא למרוח את האזרחים שמשלמים ממיטב כספם לגדל מחבלים בתוכנו כן כך הם נהגי אקסטרה

  5. עומר

    כמה התלוננו על אגד בעבר ומתברר שהמחליפות גרועות.כנראה שאין תחליף לנסיון בכל תחום.

  6. חגי

    כותב נכבד מר רפי גמיש, על מנת להציג תמונה נרונה כדאי לציין כי נסיעה שיוצאת באיחור של 20 דק' נחשבת כ"אי ביצוע", כלומר, ישנם נסיעות (לא מעטות) שבוצעו אך עדיין נחשבות כלא בוצעו. לידיעתך.

  7. קצת שכל

    אם אגד תמיד הייתה ועדיין חברת התב"ץ הטובה בישראל למה להחליף יאמטותמים

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חרא על אקסטרה וסופרבוס ביחד
    רק אגד נורמלים רק שאין להם מזגן 🙂

    נסעתי יום אחד בסופרבוס בקו 49 וצלצלתי לנהג שירד בתחנה ובכלל שהנהג המסריח סוגר מהר את הדלתות אז הזדרזתי ומרוב שירדתי מהר שכחתי את הטלפון על המושב
    רצתי לאוטובוס בחזרה והוא לא פתח לי את הדלת וכל התחנות שרצתי הוא לא פתח
    התקשרתי לסוםרבוס אבדות ואפילו לא טרחו לחפש לי את הטלפון
    אמן תמותו כל הערבים היום ובמיוחד כל הערבים הנהגים של סופרבוס
    ה' יקח אותם!!!

  9. משצמש בתחבורה הציבורית

    לעומת השירות של אגד בטרם נכנסו יתר החברות במכרזים לשירות, יש לציין שמצב התחבורה הציבורית בירושלים השתפר לאין ערוך אבל יש כנראה עוד הרבה מה לשפר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר