השבתת הרכבת הקלה בקיץ - מפת העבודות והחלופות
השבתת הרכבת הקלה בקיץ - מפת העבודות והחלופות

פורסם לראשונה ב"כל העיר": השבתת הרכבת הקלה – החל מה-21.5. יופעלו שאטלים חינמיים

בדרך לקו הירוק ולרשת רכבות קלות: לקראת פתיחת הקו הירוק של הרכבת הקלה במהלך 2026 - מבצע חיבור מסילות הקו יוצא לדרך. החל מה-21.5 הרכבת הקלה תפעל במתכונות שירות מקוצר למשך כ-14 שבועות. במקום - יופעלו 4 קווי שאטל ייעודיים ללא עלות ויוצעו חלופות אוטובוסים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 6.5.25 18:35

בעוד שבועיים – כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר" – תצא לדרך אחת הפעולות המשמעותיות ביותר בפרויקט רשת הרכבות הקלות של ירושלים: חיבור מסילות הקו הירוק למערך מסילות הקו האדום בנקודות ההשקה שלהן – בגבעת התחמושת ובצומת נורדאו (רחובות יפו ושרי ישראל) – מהלך שבסיומו תיווצר רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל.

העבודות יחלו ביום רביעי, ה-21.5 ובזמן ביצוען הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות מקוצר – מצפון בין תחנת גבעת המבתר לנווה יעקב ומדרום בין התחנה המרכזית להדסה עין כרם. הרכבת לא תפעל ב-9 התחנות בין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית.

"מתכונת השירות המקוצר הכרחית לביצוע העבודות, הצפויות להימשך מספר שבועות כאשר נעשים מאמצים רבים להבטיח את סיומן וחזרת פעילות הרכבת במלואה כבר בספטמבר", נמסר מעיריית ירושלים ומצוות תכנית אב לתחבורה. "אנו מתחייבים לעדכן את הציבור בשקיפות מלאה, באופן שוטף ותדיר לכל אורך תקופת העבודות".


השבתת הרכבת הקלה בקיץ - חלופות התחבורה הציבורית

השבתת הרכבת הקלה בקיץ – חלופות התחבורה הציבורית


החלופות

במהלך תקופת השירות המקוצר יופעל עבור ציבור הנוסעים מערך תחבורה ציבורית מקיף ומונגש.

* במקטע בו לא תפעל הרכבת יופעלו ארבע קווי שאטל ייעודיים ללא עלות:
– קו 500 מגבעת המבתר לדווידקה – עובר דרך ציר בר לב והנביאים עד הדווידקה, ובחזרה דרך כיח, עליאש, המלך ג'ורג', הנביאים ובר לב.
– קו 501 מגבעת התחמושת לתחנה המרכזית – עובר דרך ציר בר לב, הנביאים, כיח, אגריפס, רחוב יפו.
– קו 502 מהתחנה המרכזית לעירייה – עובר דרך יפו, אגריפס, המלך ג'ורג', אגרון, העירייה, שבטי ישראל, הנביאים, אגריפס, יפו.
– קו 503, מתחנת גבעת המבתר לעירייה – עובר דרך ציר בר לב, חיל ההנדסה ועד העירייה, ובחזרה.

* במקטע הצפוני, בנוסף לפעילות הרכבת מנוה יעקב עד גבעת המבתר, יתוגברו תדירויות קווי התחבורה הציבורית הקיימים: 22, 25, 49, 65, 66, 540, 541, ו-274.

* במקטע הדרום מערבי, הרכבת הקלה תהיה פעילה בין הדסה עין כרם לתחנה המרכזית באמצעות קרון בודד. במקביל, מסלולי קווי התחבורה הציבורית משכונות דרום מערב העיר שמספרם 20, 21, 24, 27, ו-29 יוארכו כך שיגיעו עד לתחנה המרכזית ולקרבת השוק.

בצוות תכנית אב לתחבורה מבטיחים כי "את המערך תלווה פעילות הסברה רחבת היקף בכל אמצעי התקשורת, מערך דיילים נרחב בתחנות הרכבת והאוטובוסים ופקחי תנועה בצירים. המערך ינוהל על ידי חדר מצב משותף למשרד התחבורה, עיריית ירושלים, משטרת ישראל, צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים ומפעילי התחבורה הציבורית בעיר".

בנוסף, במסגרת המערך המקיף, יתוגבר מערך האופניים הקיים של ירופאן ויוקמו 3 עמדות חדשות לאורך קו הרכבת הקלה. במהלך העבודות, ייהנו המשתמשים מהנחות משמעותיות בשכירת האופניים. במהלך תקופות העבודות, תתגבר עיריית ירושלים את אירועי הציבור והתרבות בנקודות שיהיו נגישות באמצעות תחבורה ציבורית ומעבר להולכי רגל.

 

 

***

הקו הירוק, שיהיה קו הרכבת הקלה השני בעיר, יימתח לאורך כ-20 ק"מ בין שכונת גילה לקמפוס הר הצופים. תוואי המסילה יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה – ויכלול 41 תחנות. כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, בו 2 קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר.


השבתת הרכבת הקלה בקיץ - מפת העבודות

השבתת הרכבת הקלה בקיץ – מפת העבודות


ראש העיר משה ליאון: "אנחנו מחברים את ירושלים מצפון לדרום, ממערב למזרח. זהו רגע היסטורי – לא רק מהפכה תחבורתית, אלא מהפכה עירונית, סביבתית וחברתית. הרשת החדשה תחבר בין עשרות שכונות, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך ובריאות – ותאפשר לכולנו לנוע בעיר בצורה נוחה, מהירה ונקייה. אנחנו ערוכים ומחויבים לצלוח את תקופת קיצור השירות במינימום פגיעה בשגרת החיים של התושבים, ומבטיחים לעדכן כל הזמן, בשקיפות ובשיח פתוח. זוהי לא רק השקעה בתשתית – זו השקעה באיכות החיים של תושבי ירושלים".

אושרת דוד דקר, סגנית החשב הכללי: "לפני כשלושה חודשים הושלמה הפעלת הארכות הקו האדום, לפני שבועיים הושלמה הסגירה הפיננסית של הקו הכחול, וכעת אנו נערכים לאבן דרך משמעותית בפרויקט ה-jnet – חיבור הקו הירוק לקו האדום, כדי לאפשר בתחילת שנת 2026 את חיבור רשת ה-jnet, והרחבת הרשת להר הצופים, גילה ומלחה. בשיתוף פעולה פורה בין משרדי הממשלה, משטרה, רשות מקומית, זכיין וציבור, נצליח לקדם במהירות את הפרויקטים המורכבים הללו לטובת הציבור".

תמיר כהן, מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה: "מדובר בצעד חשוב לקראת פתיחתו של הקו הירוק ואיתו רשת קווי הרק"ל הראשונה בישראל, אשר תביא ערך אדיר לציבור ותוביל לצמיחה ושיפור איכות החיים בעיר ובמטרופולין כולו. אנו משקיעים את כלל המאמצים והמשאבים בכדי להעמיד מערך תחבורה ציבורית מיטבי לתושבי ירושלים ומבקריה בזמן העבודות".

אורן כהן, מנכ"ל כפיר: "אנחנו עומדים בפני אחד המבצעים ההנדסיים המשמעותיים והמאתגרים ביותר בפרויקט – חיבור מסילות הקו האדום והקו הירוק, וזאת על מנת ליצור את רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל. אנו ערוכים למבצע בכל ההיבטים התפעוליים וההנדסיים ונעשה מאמץ לקצר את תקופת השירות המקוצר ככל הניתן. חברת כפיר משקיעה רבות בשירות לנוסעים, ותעשה הכל בשיתוף הגורמים הרלוונטיים על מנת לפעול באחריות ובשקיפות ולהקל על ציבור הנוסעים בתקופה זו".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. נורית מוסקוביץ׳. ירושלים.

    כל הכבוד לשרה מירי רגב! אוהבים אותך. תודה רבה!
    האמת שלא ראיתי פרסומים בכל העיר על זה. בד״כ רק יודעים לתקוף. נו..

  2. אואי

    כשהייתי בברלין קו המטרו U1 היה עם מקטע לא מרכזי במיוחד מושבת לכמה ימים לצורך עבודות תחזוקה.
    בתחנה שבה נעצרו הרכבות חיכו ביציאה אוטובוסים עם מספר הקו U1 שהמשיכו במסלול המטרו.
    אתם רוצים לנחש מה הייתה תדירות האוטובוס החלופי?
    התשובה הנכונה היא "חצי דקה". כן כן, כל חצי דקה יצא אוטובוס חלופי למקטע המטרו המושבת.
    למה? כי כשיש כשל הכי קטן במערכת והיא מפסיקה להיות אמינה, אז היא לא רלוונטית יותר. זהו.

  3. התמים

    אולי תיקראו לי תמים אבל אני מה זה רוצה שהקו יפתח ב2026 זה יעזור לי מאג

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר