מעגל עסקים מודיעין, שרון אור יו"ר מעגל עסקים מודיעין (צילומים גיל דור)
מעגל עסקים מודיעין, שרון אור יו"ר מעגל עסקים מודיעין (צילומים גיל דור)

מעגל העסקים של מודיעין: "יש פריחה מטורפת"

הצמיחה העסקית במודיעין הובילה להקמת מעגל של 25 בעלי ובעלות עסקים שנפגשים פעם בשבוע למטרת נטוורקינג. שרון אור, יו"ר הקבוצה: "כל בעלי העסקים מקיימים שיתופי פעולה, שבסופו של דבר מועילים גם ללקוחות"

פורסם בתאריך: 2.10.17 13:35

על רקע הפריחה העסקית שמודיעין חווה בשנים האחרונות, קמו קבוצות תמיכה שונות לבעלי עסקים עצמאיים. בין הקבוצות הראשונות שהתפתחו – מעגל עסקים מודיעין, שנפתחה על מנת לסייע לבעלי עסקים לשווק את העסק שלהם, להגיע לקהלי לקוחות חדשים ולהגדיל ולפתח את העסק על ידי נטוורקינג. המעגל, פועל מזה כעשור, והוא מתאים לכל בעל או בעלת עסק עצמאי שגר ופועל במודיעין והסביבה.

"הקידום נעשה על ידי נטוורקינג – אנחנו לומדים להכיר את העסקים לעומק, ולאחר מכן, מתאימים לקוחות בצורה מדויקת יותר לבעלי העסקים", מספרת בשיחה עם "כל העיר" שרון אור, יו"ר מעגל עסקים מודיעין. "כל בעלי העסקים מקיימים שיתופי פעולה, שבסופו של דבר מועילים גם ללקוחות. בנוסף, במהלך השנה, אנחנו מקיימים הדרכות על מנת להעשיר את עצמנו ולהצמיח כל אחד את העסק שלו וגם לתמוך בקבוצה".

אור היא צורפת ובעלת סטודיו "חלום צרוף – תכשיטים בעיצוב אישי" במודיעין, מזה כשבע שנים. את תפקיד יו"ר מעגל העסקים היא עושה בהתנדבות. במסגרת התפקיד היא מנהלת את הישיבות השבועיות, אחראית לתוכנית העבודה השנתית וליעדים שחברי הקבוצה מציבים לעצמם, כבעלי עסקים וכמעגל עסקי. בנוסף, היא מנהלת את הוועדות השונות שקמו במעגל: ועדת חברים, ועדת אתיקה, ועדת קבלה וועדת קליטה. "חשוב לנו מאוד שחברים חדשים שרוצים להצטרף יצטרפו בקלות ובנועם וישתלבו מיד בפעילות". היא מספרת.



שרון אור, יו"ר מעגל עסקים מודיעין (צילום: גיל דור, חבר מעגל עסקים)

שרון אור, יו"ר מעגל עסקים מודיעין (צילום: גיל דור, חבר מעגל עסקים)

 

"יש פריחה מטורפת", מדגישה אור. "היום כ-40 אחוז מתושבי העיר עובדים בעיר לעומת תשעה אחוזים לפני 10 שנים. הגידול המירבי הוא של בעלי עסקים עצמאיים. יש במודיעין המון בעלי עסקים עצמאיים ועסקים קטנים ובינוניים. זאת עיר שתומכת מאוד בעסקים, ואנו זוכים לתמיכה עירונית".

מהם הקשיים שיש לבעלי עסקים במודיעין?

"אין קשיים שמאפיינים את בעלי העסקים במיוחד במודיעין. דווקא כאן בעלי העסקים עובדים בשיתוף פעולה – כולנו מקיימים שיתופי פעולה בינם לבין עצמם. הקשיים הם קשיים רגילים גם של עיר חדשה יחסית. רוב תושבי העיר עובדים מחוצה לה וצורכים מחוץ למודיעין. יש לנו מחסור במרכזים מסחריים, אבל בונים עכשיו את מרכז העיר ומדרחוב, ומפתחים עוד שטחי מסחר באזור המלאכה אז בסך הכל אנחנו מקבלים את המענה והאתגרים".

יש לציין כי מגמת הצמיחה העסקית במודיעין החלה גם אם לעתים מדובר על חשבון זליגת עסקים מכיוון ירושלים והמרכז.

ומה בנוגע לזליגה של עסקים ירושלמים למודיעין. למה זה קורה לדעתך?

"יש פה אנרגיות מדהימות בקרב בעלי עסקים. לא רק במעגל, אלא בכלל. אני פוגשת על בסיס יום יומי המון בעלי עסקים בעיר וכיף לעשות פה עסקים. הדברים עובדים טוב מבחינת מערכות תמיכה. קבוצות נטוורקינג הוא רק אחד מהם, יש הרבה מעגלים במודיעין. אני חושבת שבסך הכל זה מקום מאוד טוב להשקיע בו עסק צעיר ולהצמיח אותו ביחד עם העיר. העיר היום מונה כ-100 אלף תושבים ועתידה למנות כ-400 מאות אלף תושבים. גידול משמעותי בטווח קצר, ובעולם העסקים הוא ראוי להשקעה. ועם פיתוח כל שטחי המסחר החדשים זה רק מזמין עוד עסקים לבוא ולהתמקם כאן".

מה עוד יכול לסייע לעסקים במודיעין?

"הייתי מאוד שמחה לראות הקלה בנושא ארנונה עסקית, הרבה מאוד עסקים, כולל אני מנהלים את העסק בתוך הבית, משום שאין שטחי מסחר מספקים בעיר וזה כרוך בהוצאות ארנונה, שאנחנו משלמים בשמחה, אבל אם אני צריכה לתלות גם שלט בחוץ, בשביל שיכירו אותי, אז כמובן שצריך לשלם עוד אגרת שילוט. ויש עוד הוצאות על פרסום. כך יוצא שהלקוחות שלי מגיעים אלי מפה לאוזן".

 

מעגל עסקים מודיעין (צילום: גיל דור, חבר מעגל העסקים)

מתוך ישיבת מעגל עסקים מודיעין (צילום: גיל דור, חבר מעגל העסקים)

אילו תלונות את שומעת במעגל העסקים?

"בעיקר סביב הארנונה ומציאת כוח עבודה לעזר. דור המתבגרים של העיר בדיוק מתחיל להשתחרר מהצבא, ולעשות את הטיולים הגדולים שלהם בעולם. אני מניחה שתוך חמש שנים יהיה יותר קל למצוא כוח עבודה. כרגע זה מאתגר לא מעט בעלי עסקים בעיר. בנוסף, תמיכה ושירותים לוגיסטיים כמו שירותי שליחויות. אין אף חברת שליחויות במודיעין, צריך לעבוד עם חברת שליחויות מגוש דן, ולשלם תוספת כי זאת מודיעין".

עלות החברות במעגל העסקים במודיעין עומדת על 1,200 שקל בשנה. ולדברי אור, העלויות מכסות את ההוצאות. להצטרפות ניתן ליצור קשר בדף הפייסבוק ובאתר המעגל העסקי. הקבוצה מונה 25 חברים. המפגשים נערכים במרכז הרב תחומי (רחוב עמק דותן 49), בימי רביעי בשעות  07:45- 09:30. "אפשר להתארח פעמיים על מנת להתרשם ולתת לחברים להתרשם מהאורח החדש ובמידה ומעוניינים, מתחילים תהליך קליטה למעגל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר