אנטואן קונטה, אוהדי מכבי חיפה (צילומים: באדיבות ביתר ירושלים, שרון בוקוב)

דעה | לא להודות כלל – על הנהמות שספג קונטה והתגובה המבישה של מכבי חיפה

המגן הצרפתי ספג נהמות גזעניות מצד חלק מאוהדי מכבי חיפה, אולם הנהלת הירוקים התנערה. והתקשורת? טוב, נו, זה לא אוהדי בית"ר שנהמו אז גם שם זה עבר די חלק | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.11.19 10:07

ההפסד 3:1 למכבי חיפה, חשף את האמת המרה: לבית"ר יש עוד דרך ארוכה. היא עדיין לא שם. שינוי המטרות לעבר כרטיס לאירופה יהיה צעד שפוי ונכון. אסור להשלות את עצמנו עם המילה אליפות, לא כרגע.

צורת המשחק, הירידה לאחור במחצית השנייה, הבדלי האיכות, החוסרים שזועקים לשמיים (בלם, חלוץ), השמיכה הקצרה, הבחירות ההזויות של רוני לוי, כמו למשל לירן רוטמן, שעשה טבילת אש רעה בטיימינג הלא נכון, ונקווה שזה לא יפגע לו בביטחון (בכל זאת, מדובר בצעיר מוכשר).

לבית"ר יש הרבה מה לשפר, אבל תרשו לי רגע לשים את בצד את הכדורגל, היום נדבר על אנושיות, על בני אדם ועל ספורטיביות, יש דברים קצת יותר חשובים מכדורגל.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בואו נדבר על התחושות של אנטואן קונטה בסמי עופר – על בושה, עלבון, על שחקן זר צרפתי שמרגיש לבד. על השופטים, ההתאחדות והתקשורת – שהולכים יד ביד. בואו נדבר על אדישות – שהיא ההפך מאהבה, ועל גזענות – ששוב הרימה את ראשה.

בואו נסתכל למציאות בעיניים. קרה מה שקרה, וכמה פרחחים מגעילים ביציע נהמו, אבל השופט לא שמע. ומילא השופט, והקוון, והקהל העוין שבמקום להוקיע ולתקן, המשיך בשריקות הבוז הצורמות, ולא אחד או שניים, אלא קהל שלם שזורע וזועק שנאה כלפי שחקן אומלל שרק רוצה לשחק כדורגל. אבל הכי פוגע מבחינת קונטה עצמו, היה לגלות את התגובה של מכבי חיפה, שהתנערה מכל הסיפור ובעצם תגובתה, טענה שהוא בעצם משקר או הוזה. את ראשי מכבי חיפה אני שואל, איך – איך הוצאתם תגובה כזו מבישה, והוספתם חטא על פשע?

איך עשיתם את זה, ולא את הדבר הנכון – לקחת אחריות, להוקיע את התופעה, להעביר מסר מחבק והוגן, כזה שגם יעורר הזדהות בקרב השחקנים שחומי העור שלכם.

בישראל 2019, הכל הולך. גם להוציא כזו תגובה ביזיונית והעיקר והעיקר, לא להודות, לא להודות כלל (על פי מנגינת ברסלב).

והתקשורת? ובכן, עולם כמנהגו נוהג – כשבית"ר היא בצד של הקורבן, כאשר הסיפור לא משרת את הנרטיב, זה פשוט לא מעניין. והנה, מרבית הרעש הגיע דווקא מכיוון בית"ר, שהוציאה הודעה חריפה לעיתונות, מצד קונטה – שאיים לעזוב באינסטגרם אם התופעה לא תחדל, ומצד אוהדים שכילו את זעמם ברשתות החברתיות.

"קונטה טוען לשריקות גזעניות נגדו", דיווח השדר עמיחי שפיגלר. טוען, כן.


מעוז צור (צילום: מיכל ציפורי)

מעוז צור (צילום: מיכל ציפורי)


הרשו לי לצייר לכם את התמונה ההפוכה – במקרה וחלילה אוהדי בית"ר היו נוהמים:

"איזה מחזה מביש. תראו את הדבר הזה! אני בהחלט אבין אם הוא ירד מהמגרש".

נשמע לכם מוכר? זו כמובן לא הפעם הראשונה שאוהדי מכבי חיפה, שרובם אגב, אנשים טובים ונהדרים, אבל ביניהם גם לא מעט עשבים שוטים, מפשלים:

4 באוגוסט השנה, שטרסבורג הצרפתית מפסידה 2-1 בסמי עופר במוקדמות הליגה האירופית, ולאחר המשחק מס' שחקנים אורחים מתלוננים על קריאות גזעניות ונהמות שספגו מאוהדי מכבי חיפה.



מה היתה תגובת החיפאים – שוב, לגזור ולשמור: "דו"ח המשקיף היה נקי, אנחנו לא מכירים מקרה שכזה". בהנחה שלא מדובר בחירשות, שם המשחק כאן זה היתממות.

אני קצת מתבאס, קצת קצת עצוב – אבל בעיקר מתבייש. מתבייש שזה הכדורגל שלנו. מלא בושה להיות חלק מהדבר הזה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אניהו ירוק

    לא מתאים לעיתון ברשת רצינית לפרסם מאמר דעה שכל כולו מבוסס על פייק. מן הסתם לא הכותב ולא מי מהירושלמים היה שם בסביבה. אני כן. הקוון כן (אני בקהל. הקוון ממש צמוד לקונטה שעמד להוציא הוצאת חוץ) שום קריאה גזענית לא הייתה (ומכבי חיפה ידעה ויודעת לאתר, להוקיע, להתלונן ולהרחיק את הנוהמים, כולל באמצעות מצלמות שמצלמות כל מטר באצטדיון!) שריקות הבוז היו על שני דברים: על הניסיון של קונטה "לגנוב" כמה מטרים בהואת החוץ ואז על בזבוז הזמן בטענותיו נגד השריקות. אין לזה ולגזענות דבר וחצי דבר ואותן שריקות (את העומצתיות מרוב האצטדיון הוא הרווח ביושר עם משחקי הנעלב לגניבת זמן!)היה שומע גם לבן עור מישראל או מאירופה שהיה נוקט אותה התנהגות בלתי ספורטיבית. על ההאשמות והמסקנות חסרות השחר מגיע הבוז גםלכותב הפזיז וגם לכל העיר, שפרסם בלי לבדוק, ועוד בנושא שתלוי בדיון משפטי. בוזזזזז

  2. או

    הייתי ביציע העליון ממש מעל קונטה. לא שמעתי שום קריאות גזעניות ואף אחד ביציע לא הבין מה הוא רוצה ולמה הוא לא משחק.. מה שכן, ביתר בזבזו זמן בצורה מחפירה אחרי שכבשו את שער היתרון ועל זה היו שריקות הבוז.

    מאמין שהיה איזה אידיוט שצעק משהו וקונטה בחר למנף את זה כדי לבזבז זמן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר