ישי ברנע, יו"ר התאחדות המלונות בירושלים (צילום: פרטי)
ישי ברנע, יו"ר התאחדות המלונות בירושלים (צילום: פרטי)

יו"ר התאחדות המלונות בירושלים: "לא רואים אור בקצה המנהרה"

יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ישי ברנע מספר בשיחה עם "כל העיר" על הפגיעה הקשה שסופג ענף המלונאות בעיר בעקבות משבר הקורונה. "בארה"ב מקבלים תמיכה ובישראל לא, הכל רק דיבורים בינתיים"

פורסם בתאריך: 15.8.20 18:34

משבר הקורונה שממשיך לשתק חלק גדול מהמשק, שינה את חוקי המשחק בענפים רבים ובראשם תחום התיירות. כיום, מלונות שעד לפני כמה חודשים שגשגו לתפארת או לפחות הצליחו להחזיק את הראש מעל המים, הגיעו למצב של תפוסה נמוכה עד כדי שאינה מכסה את עלויות התפעול הבסיסיות. כמו כן, נראה כי מרבית הישראלים מעדיפים לנפוש באילת או בצפון, ונרתעים מלהגיע לירושלים – בין השאר בשל נתוני התחלואה הגבוהים. הנפגעים הישירים מכך הם העובדות והעובדים בכל הענף התיירות בעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ישי ברנע, יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ומנהל מלון 'יהודה' בעיר, מספר בשיחה עם "כל העיר" על המשבר המתמשך ועל דרכם של בתי המלון השונים להתמודד איתו ככל האפשר.

רואים את האור בקצה המנהרה?
"לא, לא רואים אור בקצה המנהרה. הפוך, המצב קשה מאוד וחמור בהחלט, אנחנו (מלון יהודה, ש"ה) לא פתחנו בכלל, וגם מי שפתח עומד על אחוזי תפוסה נמוכים מאוד".

"במשך חודשים הפסדנו מיליונים, אף אחד לא מפצה אותנו לא קיבלנו אגורה אחת, אבל ארנונה משלמים כאילו המלון פעיל. רק שלושה חודשים לא שילמנו כי בכל המשק ביטלו את הארנונה, אבל בכל שאר החודשים אנחנו משלמים את הארנונה".

"צריך להחזיק ולתפעל את בתי המלון, צריך לראות את האופק, הדבר היחיד שקיבלנו זה 3 וחצי מיליון שקלים אחרי פגישה עם השר רפי פרץ, שדיברתי איתו לטובת קמפיין לירושלים שעובד, ועל כך אין לי מילים וכל הכבוד לו. יש כמה מלונות שפתחו, בדרך כלל אלה הקטנים, ויש כמה גדולים שגם פתחו. אנו מקווים שאולי תהיה התאוששות, אבל עדיין המצב קשה מאוד".

איך מבצעים התאמות למצב החדש? מורידים מחירים?
"המחירים ברצפה, אבל זה לא עוזר. אנשים לא מגיעים. אנשים נוסעים לאילת ולצפון, אולי הם חושבים שירושלים היא עיר אדומה. אולי כי אילת יש בה אווירה של חו"ל, הצפון זה צימרים בעיקר, ולשם מגיעות המשפחות הגרעיניות של אלה שחוששות".

למה לא פתחת?
"לא שווה לי לפתוח בשביל שלושה שבועות. מה נעשה ב־1 בספטמבר? בוא תספר לי, מה עושים כשאין תיירים ב־1 בספטמבר וכולם חוזרים לבית הספר? אז בשביל שלושה שבועות אני אחזיר את כל העובדים ויפטר אותם אחר כך, או אשלח אותם חזרה לחל"ת? מה זה תורם, למי זה נותן? ההקמה עולה המון כסף, התו הסגול עולה המון, אז כן — המחירים זולים וגם התפוסות נמוכות אבל ההפסד הכספי גדול יותר".

היו מלונות בדגש על בוטיק שעשו הסבה לחדרי השכרה לפי חודש. אתם חושבים על פתרונות דומים?
"זה משהו אחר. במלונות קטנים הם יכולים לשחק, אנחנו לא יכולים, במלונות הגדולים זה בעיה מאוד גדולה, וגם לזה יש גבול לעד כמה אפשר להחזיק מעמד".

אתה שומע על זה מקולגות בתחום?
"בוודאי, בעיקר מצד יזמים אמריקאים שממש מתביישים מעצם כך שהם לא קיבלו שום תמיכה. בארה"ב מקבלים תמיכה ובישראל לא, הכל רק דיבורים בינתיים, לא ראינו כלום ורק מצפים שכולם יעשו יותר למען התיירות בירושלים. ויש גם את האטרקציות, המוזיאונים ועסקי התיירות שגם נפגעים".

"כ־11 אלף עובדים שיושבים בבית (מענף המלונאות, ש"ה) זה פוגע בירושלים, והסברתי את זה לראש העיר יפה מאוד, ברגע ש־11 אלף עובדים בבית, זה 11 אלף משפחות שאין להן שכר ראוי. מה קורה? הם קונים פחות והכלכלה הירושלמית נפגעת, אז כל הטראפיק של ירושלים יורד, וזו פגיעה בעיקר בתושבי מזרח ירושלים שהם רוב העובדים שלנו".

"במלונות שכן עובדים, אחוזי התפוסה בהם עומדים על כ־30 אחוזים במקסימום. יש גם מלונות גדולים שפתחו רק כמה קומות, ולא את כל המלון, אז גם אם אתה נכנס ורואה שהמלון מלא – זה רק בגלל שהם פתחו רק כמה קומות".

"אמרו שפתחו את השמיים, למי פותחים את השמיים? למונטנגרו, ליוון, לקפריסין? מתי ראית כאן תייר מקפריסין בפעם האחרונה? זה נועד בעיקר לתת לאנשים תקווה לברוח מפה ואני לא בטוח שיקבלו אותנו כי אנחנו מדינה אדומה, אז זה קצת לתת תקווה שאין בה ממש, לפחות עד שנראה קודם כל שמיים פתוחים. וגם כשנראה אותם פתוחים, צריך להבין שכדי לארגן קבוצות כמו שמגיעות לירושלים, טבריה ונצרת, של תיירים צליינים שמגיעים במסות זה חודשים לוקח להתארגן מחדש, אז גם אם יפתחו – זה ייקח המון זמן".

"בסך הכל, הנזק לענף המלונאות בירושלים כרגע עומד על פי הערכות במאות מילוני שקלים בשל חוסר הכנסות והפסדים".

"יהיו מלונות שימצאו פתרונות אחרים", מוסיף ואומר ברנע, "אני חושב שיסבו חלק מהמלונות – אם זה יימשך לאורך זמן – לדיור מוגן, לבתי ספר, לפנימיות, למיליון דברים. מי יכול להפסיד מיליונים כשהוא לא יודע מתי זה יסתיים".

"אנחנו חושבים שעד פסח זה לא יתרומם כפי הנראה, גם אם נרצה ויגידו מחר שהכל נפתח, לוקח חודשים להתארגן ולוקח לאנשים חודשים כדי להאמין במדינה שאליה הם מגיעים וחודשים לקבוצות להתארגן , אז מה נשאר לנו?".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. איציקלי

    אולי במקום לבכות תורידו מחירים ותלמדו איך לתת שרות
    נמאסתם חבורת בכיינים

  2. א אברהם יוסף מזרחי

    המלונות בירושלים מאוד יקרים הם לא מתנהגים כמו אנשים שחטפו מכה המחירים הזויים

  3. איציק

    דרו מה קורה באילת ובים המלח
    איך עדרים פנויים והמחירים בשמיים
    איך בעלי המלון מנצלים את המצב
    אז לא לבכות.
    תורידו מחירים ותמשכו ישראלים

  4. דנה

    הכתבה לא מדויקת. אני חזרתי מחלת בתחילת חודש אוגוסט, המלון מלא ב 100%. לא החזירו את כל הצוות כי באמת לא יודעים מה יהיה עד החגים ובכלל. אני חושבת שזה מאוד נוח לבעל המלון שהממשלה ממשיכה לשלם חל"ת, יש המון עובדים שרוצים לחזור אבל לא נותנים להם. מחירים בריצפה? ממש לא!

  5. קונה

    אני ביררתי על סוף שבוע במלונות ירושלים 5 מלונות היו בתפוסה מלאה ומחירים הזויים בכולם בשביל מיטה עלובה הגיע הזמן שתלכו לבית

  6. תושב מלחה

    מלון יהודה מהיקרים בארץ ישראל. ארטיק קרח של שקל עולה 12 בבריכה. לא נותנים להכניס אוכל מהבית. מחירי בריכה מופקעים חגגו שנים עכשיו בוכים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר