הילה עזרן - מתמודדת עם קורונה וסרטן (צילום: דוברות הדסה)
הילה עזרן (צילום: דוברות הדסה)

המאבק בסרטן ובקורונה: בת ה-16 שעוברת טיפול אונקולוגי בבידוד בהדסה

המבצע לטיפול בהילה: תמיכה אונקולוגית לצד מאבק בנגיף - סיפורה של הנערה בת ה-16 מהדסה שחלתה בקורונה בזמן שהיא נאבקת עם מחלת הסרטן

פורסם בתאריך: 26.10.20 08:58

הילה עזרן, בת ה-16, תושבת כוכב יעקב הסמוך לירושלים, מתמודדת בשבועות האחרונים לא רק עם המלחמה במחלת הסרטן אלא גם תהליך הבידוד וההחלמה מקורונה, במצבע אינדיבידואלי מורכב שדרש היערכות מיוחדת של צוות בית החולים הדסה עין כרם בו היא מאושפזת.

המבצע לטיפול בעזרן החל רגע לפני שהכניסו חולים למחלקת הקורונה החדשה שנפתחה בבית החולים הדסה עין כרם, כאשר צוות המחלקה להמטואונקולוגיה ילדים האמון על הטיפול בה נחשף למצב בעייתי: הצורך של הילה בטיפול יוצא דופן המתקיים כולו בבידוד מוחלט, שאותו לא ניתן לקיים בתנאים הרגילים של בית החולים.



חוסר היכולת לטפל בהילה בתנאים הרגילים נוצר עקב העובדה שמצד אחד אין צורך לאשפזה במחלקת קורונה, שכן היא אינה סובלת עוד מתסמינים, אך מצד שני לא ניתן להעניק לה את הטיפול הביולוגי החודשי לו היא זקוקה במחלקת הילדים לילדים חולי סרטן, כדי לא להסתכן בהדבקה של מטופלי המחלקה הצעירים.

במבצע מהיר, צוות בית החולים יצר עבור הילה מסגרת טיפול אלטרנטיבית שהתקיימה במחלת הקורונה החדשה טרם פתיחתה, לפני ששאר החולים התחילו את תהליך האשפוז בה, באופן שאיפשר לה לקבל את הטיפול החיוני מבלי לסכן את עצמה או את בריאותם של מאושפזים אחרים.

"הילה, שהיא כבר חלק אהוב ממשפחת הדסה, הגיעה במיוחד מהבית והנהלת בית החולים ביחד עם הצוות שמטפל בה – ובראשו ד״ר דן הרלב הרופא המטפל בשגרה בהילה, אירגנו לה שירות מלכים: הילה עברה את הטיפול במחלקת קורונה חדשה ומנצנצת שהוכנה במקרה יומיים קודם בעין כרם, ולפני שמאשפזים בה חולים חדשים ליווינו אותה בטיפול, כשד״ר הרלב ואני איתה כל הזמן במיגון מלא כמובן", מספרת אתי לוי, האחות הראשית באשפוז יום במערך ההמטואונקולוגי ילדים בעין כרם. כשהסתיים הטיפול, הילה שבה אל ביתה ומחלקת הקורונה החדשה מוכנה לשרת אחרים".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


ד״ר דן הרלב, מומחה במחלקת המטואונקולוגיה ילדים, מספר כי "היה ברור שלמרות שהילה מחלימה מקורונה, לא נעצור את הטיפול הביולוגי שחשוב להמודדות עם מחלת הלימפומה שלה. לכן יצרנו לה סביבה בטוחה ומבוגדת היטב לקבלת הטיפול ושלחנו אותה הביתה לסיים עם הקורונה הזו ולשוב לטיפול הבא בעוד חודש כשהיא שלילית לוירוס – אבל ממשיכה כהרגלה עם הגישה החיובית ואהבת החיים".

רגע לפני שנפרדה מהצוות הממוגן בבית החולים ושבה לביתה, אמרה עזרן כי "למזלי הביקור במחלקת הקורונה הריקה היה לשעתיים בלבד ואחרי הטיפול הביולוגי אני יוצאת הביתה, כשאתי האחות ודן הרופא הם המלאכים שלי בלבן וממשיכים לשמור עלי תמיד. לטיפול הבא בהדסה אני מקווה להגיע לגמרי שלילית לקורונה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חנה

    רפואה שלימה… מומלץ ללכת לשרה בן חמו שנרפאה מסרטן הלימפות לפני 30 שנה… כדאי להתייעץ עימה ולנהוג כפי שתדריך אותכם… המזון שאנחנו אוכלים זה פשוט רעלים והסרטן אוהב רעלים.

  2. אבי בגדדי כהן

    רפואה שלמה בקרוב
    מקווה שהיא תבריא גם מהקורונה וגם מהסרטן כמה שיותר מהר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר