מרקו בלבול, אייל ברקוביץ' (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
מרקו בלבול, אייל ברקוביץ' (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | קווים לדמותם: מרקו בלבול ואייל ברקוביץ' יכולים להוביל את בית"ר בעתיד

בית"ר עדיין לא ערוכה לאופציית מאמן זר, ייתכן ובעתיד – בהסתכלות קדימה, המאמן הבא צריך להיות ישראלי כשהאופציות של מרקו בלבל ואייל ברקוביץ' קורצות

פורסם בתאריך: 5.1.21 16:59

בבית וגן אף פעם לא שקט ואפשר לשמוע את גלגלי המחשבות של משה חוגג ואלי אוחנה לגבי זהות המאמן הבא של בית"ר.

אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לסיבות שסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה לא הצליחו בבית"ר, כי אין זה הוגן להפיל עליהם בלבד את התיק שלא הם בנו את סגל הקבוצה, אבל המקצוע שהם בחרו הוא אחד האכזריים שיש. הם נמדדים בסולם ההצלחות והכשלונות והמחיר שמשלמים מאמנים הוא גדול ולרוב בלי יותר מדי התחשבות מצד הבעלים, שמצידם רוצים לראות קבוצה מצליחה, בטח במועדון כמו בית"ר שתמיד שואף קדימה ורוצה הישגיות.



מטבעי, אני לא בעד שמאמנים זרים יגיעו במהרה ויתפסו את המקום של המאמנים הישראלים, כי יש כאלה טובים ולא מעט. נכון שלא מעט מאמנים נכשלו בבית"ר, אבל יש כאלה שהצליחו יותר גם לצד אלה שפחות.

אני לא חושב שצריך לוותר מהר על אופציית המאמן המקומי. מה שהצליח במכבי ת"א לא הכרח יכול לעבוד בבית"ר. צריך לזכור שמכבי ערוכה לכך מכף רגל ועד ראש והיא מנוהלת אחרת. מכבי היא אימפריה ניהולית. המועדון הכי מקצועי שיש, עם תנאים נהדרים מסביב ואפשר להגיד בפה מלא שמדובר במועדון אירופאי לכל דבר.

בית"ר לעומת זאת, עדיין לא במקום שבו מכבי נמצאת. נכון שיש התקדמות ומשה חוגג בונה יפה את המועדון, אבל כל עוד הוא לא סיים את הבניה והצהובים שחורים לא השתדרגו מכל הבחינות – מתקן אימונים חדיש, ציוד מתקדם, פונקציות ניהוליות כמו שיש במכבי – אין מה למהר ולהחתים מאמן זר רק כדי להגיד שיש אחד כזה. בשלב הזה, בית"ר לא ערוכה ומתאימה למאמן זר, ובטח לא למאמנים בסדר גודל שמגיעים למכבי ת"א. כרגע אני פוסל את האפשרות, אבל אולי בעתיד.

כשבוחנים את השוק המקומי בשלב הזה, רואים שההיצע לא גדול, אבל בכל זאת אפשר למצוא כמה אופציות שיכולות להיות מעניינות לבית"ר. האפשרות הראשונה והרלוונטית ביותר היא מרקו בלבול. האחרון, הצליח עם קבוצה גדולה בארץ  ומבחינת קבלות ואישיות נראה שהוא כן אחד שיכול להוביל את המועדון למטרות הגבוהות שחוגג ושותפו מציבים.

האופציה השניה היא קצת פנטזיונרית, אבל עם קצת אומץ היא אפשרית – אייל ברקוביץ'. הוא יכול להכניס "טירוף למערכת" ולמועדון אמוציונלי כמו בית"ר זה יכול להתאים, כשלוקחים בחשבון את הגישה ההתקפית שלו לכדורגל זה יכול מאוד להתאים לדי אין איי הבית"רי, כשאוהדיה מעולם לא קיבלו כדורגל טקטי ומשעמם, כזה שגם נצחון דחוק של אחת אפס לא מתקבל בהבנה. תשאלו את אלי גוטמן בעניין. צריך רק לוודא  שליד ה"קוסם" ימנו עוזר מאמן מקצועי מתאים, שיקח על עצמו את עניין האימונים, כי זה יכול להיות שידוך מעניין שמתאים לטמפרמנט של הצהובים שחורים.

אופציה נוספת היא מינוי של אברהם גרנט הוותיק שמעולם לא אימן את בית"ר, אבל יכול להתאים לסיטואציה הנוכחית ולהחזיר את בית"ר לקדמת הבמה. כך או אחרת, בחלון העברות הקרוב יהיה לראשי בית"ר כאב ראש לא קטן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלמה

    נראה לך שברקוביץ ידרוך בטדי ?
    באותו רגע גוזר את המינוי
    שילך לנבחרת גם ככה היא לא מעניינת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר