חיילים ושוטרים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

חבית נפץ מסוכנת: אחרי האירועים האלימים בירושלים – חשש ממהומות גם בשבוע הבא

לאחר העימותים הקשים בירושלים - כוננות גבוהה נרשמת במשטרה בשל חשש מאירועי אלימות נוספים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 23.4.21 12:30

עדכון אחרון: 24.4.21 09:00

אחרי לילה אלים במיוחד בירושלים, שכלל עימותים בין יהודים וערבים בכמה מוקדים שונים ברחבי העיר, וזאת בעקבות התהלוכה הגזענית של פעילי להב"ה – משטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לקראת סיום תפילת יום השישי בהר הבית בחודש הרמדאן. מאות שוטרים, לוחמות ולוחמי מג"ב, בלשים גלויים וסמויים ופרשים מתפרסים גם בשעה זו בעיר העתיקה.

בשישי בלילה, בסביבות השעה 22:30, החלו הפרות סדר באזור שער שכם. בין השאר עשרות צעירים יידו אבנים והשליכו חפצים שונים לעבר כוחות המשטרה.



במשטרת מציינים כי "כוחות משטרה ומג"ב הפרוסים במזרח ירושלים פעלו לשמירת הסדר לאחר שלאחר סיום תפילת הערב בהר הבית החלו עשרות רבות של צעירים להפר את הסדר תוך התפרעות אלימה שכללה בין היתר יידוי אבנים, חפצים, גרימת נזק לניידת וירי זיקוקין לעבר כוחות המשטרה במקום. תוך כדי כך, דיווח נהג רכב כי בעת שחלף סמוך לוואדי ג'וז במזרח העיר, יודו לעבר רכבו אבנים (ללא נפגעים) על ידי מספר חשודים שנערכות אחריהם סריקות".

כמו כן, במשטרה מוסרים כי "במהלך הפרת הסדר פעלה המשטרה בנחישות תוך שנאלצה להשתמש באמצעים לפיזור המתפרעים. בתוך כך נעצר חשוד על ידי לוחמי מג"ב בהפרת הסדר עת נתפס 'על חם' בירי זיקוקין".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר" לילה של אלימות קשה עבר על ירושלים, וזאת כאמור, בעקבות הצעדה הגזענית שארגנו פעילי ארגון להב"ה ופעילי ימין קיצוני שקראו "מוות לערבים" ברחובות ירושלים – עשרות בני אדם נפצעו בעימותים. נגד הצעדה מחו צעירים ממזרח העיר בשער שכם – בין הצדדים התפתחו עימותים וכוחות המשטרה ניסו לחצוץ בין הצדדים. עשרות בני אדם נפצעו אתמול, ביניהם 105 תושבי מזרח העיר, 22 מהם פונו לבתי החולים. כמו כן, נהג יהודי הותקף בוואדי ג'וז ונפצע קל, רכבו הוצת.


לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


כמו כן, יידויי האבנים וההתפרעויות גלשו למוקדים נוספים בירושלים, בהם צומת זקס, ואן פאסן, צומת יהודאי, צומת שבטי ישראל והחומה השלישית עם כביש בר לב וצומת הנביאים. "גם במקומות אלו פעלו השוטרים בנחישות להשבת הסדר, במרבית המקרים נאלצו להשתמש באמצעים, והדפו את המתפרעים בכדי למנוע עימותים בין המעורבים", נמסר הבוקר מהמשטרה.

המשטרה עצרה בתום הלילה הקשה למעלה מ-50 אנשים, אנשי להב"ה וימין קיצוני וערבים ממזרח העיר. לאורך כל הלילה, יש לציין, הושלכו אבנים על שוטרים במוקדים שונים בעיר – 20 שוטרים נפצעו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אזרח מודאג

    הווריאנט הערבי
    כבר ב -1929, לפני 92 שנים, פרעו ורצחו הערבים ביהודים על עצם היותם יהודים. אין מדינת ישראל, אין תש"ח, אין 48 ', אין נכבה ואין ששת הימים ששחררנו וחזרנו לארץ נחלת אבותינו, הערבים רצחו יהודים על עצם היותם יהודים לאורך כל השנים ". הערבים הם אותם ערבים והתרבות הערבית של אלימות ורצח היא אותה תרבות.

  2. נירה כלב

    ,מאז שמשי זהב,שותק,פורעי הימין הקיצוני מרימים ראש וער ללא רסן,איזו דת הם מיצגים בידיוק,הם פוגעים בשקט של כל עם ישראל.אין דין ואין דיין.בשם הדת מותר לעשות הכל המטרה מקדשת את האמצעים. לא מתאים לעם שלנו., הם פושעים כמו כל פשע אחר,שנאה , אונס, פדופיליה ועוד…..לרסן אותם,ומהר!

  3. עדינה לוי

    לע פלא!עם ראז ממשלה מפלג ומשסע בקהילות המדינה…אינו מתפקד מחרחר את גבולות הארץ. צריך להעמידו לדין

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם החדשות על ההתפרצויות של החרידים המחרידים שנכנסים לביתיהם של ערבים ומוציאים אותם??????

  5. היי

    מה עם החדשות על ההתפרצויות של החרידים המחרידים שנכנסים לביתיהם של ערבים ומוציאים אותם??????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר