בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: אורן בן חקון)
בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: אורן בן חקון)

חברי הליכוד לא ישכחו את החתירה של ברקת תחת נתניהו | דעה

ניר ברקת רוצה לשבת על "כיסא המלך" ולסמן עוד וי גדול בקורות חיים המרשימים שלו, אך אני מעריך שחברי הליכוד לא ישכחו את החתירה תחת ראש הממשלה לשעבר | טור דעה

פורסם בתאריך: 22.6.21 18:25

התשוקה של ניר ברקת, לשעבר ראש עיריית ירושלים וכיום חבר כנסת מטעם הליכוד, היא רבה. מטרתו היא לכבוש את המפלגה ולהגיע עד לתפקיד ראש הממשלה. הוא רוצה לשבת על "כיסא המלך" ולסמן עוד וי גדול בקורות חיים המרשימים שלו.

לפני כן, יש שאלה גדולה יותר – אידיאולוגית: מה הם עמדותיך ניר ברקת? האם ימין או שמא שמאל-מרכז? לא ברור, אבל כנראה שגם הוא מבין שיהיה לו קל יותר להגיע לתפקיד הנחשק דרך מפלגת הליכוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אין ספק שדבקות המטרה של ברקת מרשימה מאוד, בתוספת אומץ לב מטורף. כמה ראשי עיר בעולם היו מסוגלים לעצור פיזית מחבל? רק על זה מגיע לו צל"ש. הוא עבר כברת דרך ארוכה מהרגע שהפך להיות יזם בתחילת שנות ה-90 ועד שהפך לראש העירייה בעיר הכי מאתגרת בעולם. הוא עשה אקזיט מבריק ובתקופה קצרה הפך לאיש משפיע מאוד בפוליטיקה ובכלל. אבל לא כל מי שעשה אקזיט יודע לנהל עיר, בפרט לא עיר כמו ירושלים. פוליטיקאי טוב יודע לתאר כל כישלון כהצלחה. בפרט אם יש לו הרבה כסף לשלם ליועצים אסטרטגיים ויחצנים.

בתקופתו, תושבי העיר הפכו עניים יותר, כאשר נתוני הלמ"ס הראו שירושלים ירדה בדירוג הסוציואקונומי. מצד אחד הוא הציג חזון ותוכניות לפיתוח ירושלים, ומצד שני התגלה כחסר יכולת ניהול של העירייה וקידומה של העיר. כך גם קרה בהגירה השלילית לעיר והעזיבה של הצעירים לטובת ערים יותר מפותחות ומזמינות. בכל ריאיון לתקשורת אמר ברקת בנושא ההגירה השלילית שכביש ירושלים-תל אביב צריך להפוך מחד סטרי לדו סטרי. ואכן כך היה.

אחרי שכמעט ונחל כישלון בבחירות לקראת קדנציה שנייה, הבין ברקת כי עליו להשקיע בערוץ אחר. המחשבות על ראשות הממשלה התגברו ובמקביל העיר הפכה להיות משנית עבורו. הרי אם אפשר בבחירות לעירייה לשלם לנערים ירושלמים כמחלקי פלאיירים, או שיתרוצצו עם טאבלט מדלת לדלת, אז מה הבעיה לעשות זאת ברמה לאומית? היעד הבא שסימן הוא מפלגת השלטון, שלכאורה אפשר להיבחר בה בבחירות דמוקרטיות, אולם אפשר גם להגיע לרשות המפלגה עם השקעה כלכלית.

חוק מימון מפלגות קובע תקרת הוצאות למועמדים לפני פריימריז, כדי ליצור התמודדות הוגנת ולא כזו המאפשרת יתרון לא הוגן לבעלי אמצעים. כדי לרמוז לחברי ליכוד שכדאי להם להיצמד למנהיג הבא של התנועה, יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פינה את מקומו נערך אירוע ענק עם כיבוד לכבודם של חברי מרכז. אירוע שלא היה מבייש את "סעודת אחשוורוש". ברמה ההפקתית היה זה אירוע מוצלח מאוד למי שרואה את עצמו כמעומד ראוי לראשות הממשלה. השאלה הקריטית היא – כמה מהנוכחים באמת היו מתפקדי הליכוד? הייתה זו מעין "אצבע בעין" לראש הממשלה, סוג של נקמה מתוקה לאחר שביבי לא מינה את ברקת לשר האוצר.

ברקת פועל בכל הכוח כדי להשיג את מטרתו. הוא מרבה לאחרונה להתראיין ואף הגיע לתוכנית טלוויזיה שלא אהודה על התנועה (הליכוד), של "אופירה וברקו", בגלל תחושת האנטי למפלגה ולעומד בראשה. ברקת עושה לעצמו יח"צ מוגבר והוא טוב בזה. הוא מספר שירוץ לרשות הליכוד רק לאחר עידן נתניהו, אבל בפועל אנחנו רואים שהוא שם תוך כדי תנועה. רק שיבין דבר אחד: איש מחברי הליכוד והביביסטים לא מטומטמים. הייתי מגדיל ואומר שזה ממש זלזול ופגיע ישירה במתפקדים, שרואים את מהלכיו קדימה. להערכתי התנהלותו תפגע בעתידו כמי שרואה את עצמו כמנהיג התנועה הבא.

עכשיו נשאר לחכות ולראות אם יידע לנהל את דרכו בפריימריז לראשות הליכוד באותה השיטה שרק ברקת יכול להרשות לעצמו. אני מעריך שחברי הליכוד לא ישכחו את החתירה תחת ראש הממשלה לשעבר, וביבי ושרה מתבוננים מהצד וזוכרים מצוין הכל. אני מאחל בהצלחה לניר בדרכו.


הכותב, רמי פירו, הוא יועץ אסטרטגי לניהול קמפיינים פוליטיים ועסקיים


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בוזו

    בהצלחה לניר ברקת ברגע שיהיה בראש הליכוד הקול שלי מובטח לו

  2. אבי

    דעה לא נכונה הוא לא חותר תחת נתניהו…..ומאחל לנחר בהצלחה הוא איש הגון וישר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ניר ברקת ראוי מאוד, בהצלחה כל הכבוד לו חיכה ועכשיו זכותו הוא גם רוצה להיות מלך למה לא?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר