אריק קפלן, תלמידים (צילומים: פרטי, אילוסטרציה - א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
אריק קפלן, תלמידים בדרך לבית הספר (צילומים: פרטי, אילוסטרציה - א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מתווה החזרה ללימודים – בהנהגת ההורים בירושלים מרוצים

בשיחה עם "כל העיר" מסביר אריק קפלן, יו"ר הנהגת ההורים בעיר, את הייתרונות במתווה של משרד החינוך, מברך על שיתוף הפעולה עם משרד החינוך וקורא ליו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד "להתגמש ולהתגייס"

פורסם בתאריך: 11.8.21 07:58

העלייה בתחלואת הקורונה מדאיגה מאוד ומעוררת אינספור דיונים בממשלה אודות הפעולות שיש לנקוט כדי לעצור את הזינוק במספר החולים המאומתים. בין הנושאים החשובים שנמצאים על שולחן הדיונים – פתיחת מערכת החינוך בתחילת ספטמבר. בשבוע שעבר פרסם משרד החינוך את המתווה שסוכם בינו לבין משרד הבריאות על פתיחת שנת לימודים כסדרה, ועוד יותר מכך – על כך שהלימודים ייתקיימו באופן רציף וכמעט ללא בידודים זאת בכפוף לבדיקות שיידרשו ההורים לבצע לילדיהם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מסביר יו"ר הנהגת ההורים בירושלים אריק אפלן על המתווה ומדגיש כי "משרד החינוך עושים כל מה שניתן כדי שהילדים יהיו בבית הספר, ועל כך אנחנו מברכים. המתווה אולי קצת מסובך, אבל כולנו נצטרך להיות אחראים ולדאוג שהוא יעבוד כדי שהלימודים יתקיימו בבתי הספר ולא בזומים ותחת אינספור בידודים".

"יהיו בדיקות של הילדים", מציין קפלן ומוסיף: "בדיקות סרולוגיות, שבשבוע הראשון לבדיקות הללו בקרב תלמידים מהמגזר החרדי נמצא כי לכ-25 אחוז מהילדים יש נוגדנים, וזה נתון מעודד. הרעיון מאחורי ביצוע הבדיקות הללו הוא שכל מי שימצאו אצלו נוגדנים לא יידרש לבידוד גם אם הוא בא במגע עם ילד מאומת. זו היתה הבעיה שלנו כהורים. הרי עד כה, על כל ילד מאומת – כיתה שלמה ולפעמים יותר – נשלחה לבידוד. הסיכוי שיהיה מאומת אחד הוא יחסית גדול, ובשיטה הקודמת, זו של השנה שעברה, הילדים היו הרבה מאוד בבית בבידודים במקום בלימודים בבית הספר.


אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)

אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)


"בנוסף, כל מי שהיה חולה, יוכל גם הוא להמשיך ללמוד. שאר תלמידי הכיתה יצטרכו לעשות בדיקה מדי יום כדי לוודא שהם לא נדבקו. כמובן שההורים יצטרכו לגלות פה אחריות גדולה, כי בסופו של דבר זה החיים של כולנו. בזכות הבדיקות הללו הכיתות ימשיכו ללמוד כל הזמן, גם אם ילד אחד או שניים יימצאו מאומתים. זה הדבר שאנחנו ההורים רצינו הכי הרבה – שהילדים ילמדו בבית הספר באופן רציף בלי בידודים, בלי סגרים ובלי זומים. זו בשורה מאוד מאוד חשובה".

כידוע, כפי שפורסם לא אחת, בשנה שעברה נמתחה ביקורת גדולה מצד הורים רבים על ההתנהלות של מערכת החינוך בתקופה הקורונה. "בשנה שעברה ישראל דורגה בתחתית מדינות ה-OECD מבחינת ימי לימוד בבתי הספר ואני מקווה ומאמין שהשנה זה יהיה אחרת", מדגיש קפלן. "מה שקרה פה בשנה שעברה היה אבסורד. דווקא בישראל, שמרבית הזמן נחשבה למדינה יחסית ירוקה, מספר ימי הלימודים היה בין הנמוכים. אצלנו מערכת החינוך היתה הדבר הראשון שנסגר והיתה הדבר האחרון שנפתח – אחרי קניונים ואחרי אירועי ספורט – זה היה אבסורד. אנחנו מברכים על כל המתווה שיפעל לכך שהלימודים יתקיימו כמה שיותר בבתי הספר. אנחנו לא מוכנים לקבל שוב את המצב של השנה שעברה שבו הלימודים התקיימו דרך הזום".

קפלן מוסיף ומדבר על יחסי העבודה הטובים שיש בין ארגון ההורים לבין משרד החינוך ומנח"י בעיריית ירושלים. "עמדת ארגון ההורים התקבלה", אומר קפלן. "אנחנו בקשר רציף עם שרת החינוך ועם מנכ"ל משרד החינוך ואנחנו שמחים על כך שמשרד החינוך כיום רואה עין בעין עם ההורים. המתווה שהוצג נעשה בשיתוף ההורים ואנחנו תומכים בו לחלוטין. המתווה הזה הולך בפירוש לקראת הילדים, וגם לקראת ההורים, ומחזיר אותם לבתי הספר באופן מלא".

בשלב זה נראה כי בהסתדרות המורים לא בדיוק מרוצים מהמתווה המוצע, וקפלן מבקש להתייחס גם לכך. "בניגוד לעמדה המוצגת על ידי המורים – האחריות הגדולה והמרכזית היא על ההורים ולא על המורים", הוא מדגיש. "המדינה פה שמה את כל כובד האחריות על ההורים. אנחנו צריכים לוודא שהילדים לא יגיעו לבית הספר חולים, צריכים לבדוק את הילדים בכל בוקר. אני גם קורא לכלל ההורים לקחת אחריות – שכן בסופו של דבר הרווח יהיה כולו של הילדים שלנו".

עוד מוסיף קפלן: "אנחנו יודעים שהילדים חשובים ליו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד ולכן אנחנו קוראים לה ולהסתדרות המורים לעשות את כל המאמץ, למצוא את הדרך ולהתגמש כמה שניתן. כולנו חייבים להתגייס למשימה. אני לא חושב שמישהו דורש משהו מיוחד מהמורים. זו תקופה מוזרה, כולם נדרשים להתאמות וכך גם המורים. הדאגה של יפה בן דויד למורים מובנת וראויה להערכה, אבל התפקיד שלה הוא גם לוודא שמערכת המערכת החינוך תעבוד כמו שצריך. לדאוג שהילדים יהיו בבית הספר. הרי בלי מערכת חינוך עובדת ובלי ילדים בבתי הספר – גם למורים קשה יותר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר