ארווין קומאן (צילום: אורן בן חקון)
ארווין קומאן (צילום: אורן בן חקון)

דעה | אם לא יחול שיפור קומאן יצטרך לעזוב את בית"ר

בית”ר נראית רע, והשער המביך בדקת הסיום מול קרית שמונה רשום על המאמן, שמרבה לטעות. פגרת הנבחרת היא זמן מצוין לעבוד על הבעיות, וביחד עם חזרת הפצועים, בית"ר חייבת להעלות את הרמה. אחרת קומאן יפוטר | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.10.21 03:16

“את יפה כמו שער בדקה ה-90”, מושג שבו משתמשים אוהדים ואנשי כדורגל רבים, כשקבוצתם האהובה כובשת שער נצחון בתוספת הזמן. אני רק תוהה איזה מושג צריך להמציא כשאותה קבוצה אהובה סופגת שער בדקה האחרונה למשחק?

אולי זו התמימות, אולי זו הנאיביות, אבל מרתיח שכל מי שצפה במשחק ראה את השער שכבשה קרית שמונה באוויר – ורק ארווין קומאן ועוזרו גל כהן התנהלו כאילו בית”ר לא מובילה בתוצאה השברירית 0:1, כשהחלו לבצע חילופים שרק החלישו את הת הקבוצה. התיקו מול קרית שמונה גרוע בדיוק כמו הפסד. לא פחות.


אני לא מבין למשל, למה אדווין ג’אסי, שהיה הכי טוב על המגרש, הוחלף דווקא בדקות הסיום, שבהן צריך שחקנים שיודעים לשמור על הכדור. וזה לא החילוף התמוה האחרון: דוד חוג’ה הצעיר, שמשחק בכלל כבלם, נכנס בכלל לעמדת המגן הימני, במקום להסיט לשם את מחיאס כפי שעשה זאת בשני המשחקים הקודמים. אני לא מאשים את חוג’ה כלל, הוא שיחק בתפקיד זר לו וכל האשמה כאן היא על המאמן.

אני רוצה לנתח רגע מבחינה מנטאלית את ההולנדי: הישיבה שלו על הספסל לכל אורך המשחק מסמלת בעיניי את חוסר החשק או הרצון שלו להישאר כמאמנה של בית”ר. אני לא מבין מדוע גל כהן, עוזר המאמן, הוא זה שצריך לעמוד ולנהל את המשחק בעוד קומאן יושב על הספסל. בעקרון, אין לי בעיה עם זה שהעוזר מנהל חלקים מהמשחק, גם סלובו את ברדה היו נוהגים כך ומתחלקים ביניהם בעבודה, אבל במקרה הנ”ל לא ראיתי אפילו פעם אחת שקומאן קם מהספסל לחלק הוראות או סתם להראות נוכחות. זה משדר משהו לא נכון ולא מוסיף למצב הקבוצה.

יחד עם זאת, אני ע=93יין לא חורץ את גורלו של ההולנדי מבחינה מקצועית וחושב שצריך לתת לו את הזמן הדרוש, או יותר מדויק לפחות עד חנוכה כדי לראות באמת אם יש שינוי בקבוצה. “לזכותו” עומדת העובדה שהוא הגיע מאוחר יחסית לישראל וכך גם רוב הזרים, שהגיעו לאחר מחנה האימונים ולא עשו הכנה נכונה ראויה.

גם הצוות הרפואי של בית”ר ראוי לביקורת: כמות הפציעות של שחקני הקבוצה היא גבוהה מדי, ואם נוסיף לכך את הכושר הגופני הלקוי שאנו חוזים בו מדי משחק, הרי שמדובר בשערורייה ומישהו צריך לתת על זה את הדין. פגרת הנבחרת מגיעה וזה הזמן של קומאן להשלים את החסר ולעבוד עם השחקנים על עמידה נכונה והנחלת משחק לחץ על היריב ולא הליכה אחורה כפי שבית”ר העונה בדומה לקבוצת תחתית.  למרות זאת, לצערי, גם לאחר חזרת כל השחקנים הפצועים הסגל עדיין לא יספיק לפלייאוף עליון. יש קבוצות טובות יותר מבית”ר.

במידה וקומאן לא יצליח אחרי הפגרה להחזיר את בית”ר למוטב במיוחד לאחר חזרת השחקנים הפצועים, אני חושב שהוא לבד ישים את המפתחות. מבחינתי מדובר בג’נטלמן ואדם אמין שלא יהסס להודות בכשלון ולקחת אחריות.

ומילה טובה לירדן שועה שהפגים גישה נכונה במשחק האחרון. שרק ימשיך כך.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר