המחאה נגד אלימות בהדסה (צילום: אורן בן חקון לדוברות הדסה)
המחאה נגד אלימות בהדסה (צילום: אורן בן חקון לדוברות הדסה)

בהדסה זעקו – לא עוד: המחאה נגד האלימות כלפי הצוותים בבתי החולים

עובדי בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים קיימו השבוע מחאה לאור ריבוי מקרי האלימות בחודשים האחרונים. "לא ייתכן שמשפחה שאנו בסך הכל מנסים לעזור לה - תשתמש באלימות כנגד איש צוות"

פורסם בתאריך: 15.12.21 19:23

"אפס סובלנות לאלימות", "האחיות צועקות די, לפני שיהיה מאוחר מדי"; "אני נגד אלימות" – אלו הם רק חלק מהשלטים שאותם הניפו ביום רביעי העובדים בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים, אשר מחו כנגד האלימות המופנית כלפי צוותי הסיעוד והרפואה בבתי החולים ובמערכת הבריאות בכלל.

המחאה מגיעה על רקע ריבוי מקרי האלימות שהתרחשו בחודשים האחרונים, בהדסה ובכלל, ותקיפתם של אנשי צוות רבים על ידי מטופלים או בני משפחותיהם.
המחאה בהדסה הקיפה את כלל העובדים – מההנהלה ועד האחים והאחיות מכל המחלוקת והאגפים בבתי החולים של הדסה. הקריאה הברורה והחד משמעית שיצאה מהדסה היתה 'לא עוד', ביחד עם דרישה מהמדינה לפעול באופן מידי לשם מיגורה של התופעה המסוכנת והמסכנת את העוסקים במלאכה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מנכ"ל הדסה בפועל, פרופ' יורם וייס, אמר: ״אנו מכילים את הכאב והצער של החולים שלנו וגם של בני משפחותיהם, אך בוודאי שלא ייתכן שמשפחה שאנו בסך הכל מנסים לחבק אותה ולעזור לה – תשתמש באלימות כנגד איש צוות. הגישה בהדסה לאלימות היא לא להגיב באלימות, אלא בניסיון להכיל את האנשים ולכן באופן יחסי, אירועי האלימות הקשים כאן הם נדירים. ובדיוק בגלל זה, אירועי אלימות קשים כפי שחווינו כאן לפני כשבועיים, הם דבר שלא נעבור עליו לסדר היום. כולנו מבינים שיש כאן קו שנחצה. אני מבקש להדגיש בפני כל אחת ואחד מכם, אנשי הדסה – בבית החולים הזה מגבים אתכם ב-100 אחוזים. בבית החולים הזה מעריכים את עבודתכם ולא נקבל שום – אבל שום מקרה של אלימות, לא פיזית ולא מילולית. אנחנו לא נגיב באלימות אך נתמודד עם התופעה בחומרה יתרה ובכל הכלים העומדים לרשותנו ונדרוש את מיצוי הדין עם האלימים. אנו נתמוך בכם בהוספת לחצני מצוקה ובהגברת סיורי הבטחון כדי שכל עובד ירגיש מוגן".

מנהל הדסה עין כרם ד"ר ינון בודה הוסיף: ״אני מאמין שהכלים שהממשלה נותנת לנו על מנת להתמודד עם מקרי האלימות לא מספיקים. אני קורא מכאן לממשלה ולקובעי המדיניות לתת בידינו יותר כלים, יותר משאבים ויותר כספים על מנת שנוכל להגן טוב יותר על העובדים שלנו. אני פונה מכאן גם למטופלים ולבני משפחותיהם – אלימות לא תוביל אתכם לקבלת טיפול רפואי טוב יותר. זאת לא הדרך, זו לא דרכינו״.


המחאה נגד אלימות בהדסה (צילום: אורן בן חקון לדוברות הדסה)

המחאה נגד אלימות בהדסה (צילום: אורן בן חקון לדוברות הדסה)


"זה שחתך אותי בכביש הבוקר, אלה שעוקפים בתור לקולנוע כאילו שאף אחד לא רואה, אלה שמרימים קול על צוותים חינוכיים בבתי הספר, אלה שלא בוחלים בכתיבה טקסטים בשפה בוטה ואלימה או בתקיפת צוותים רפואיים – אלה הם אותם האנשים", ציינה ד״ר תמר אלרם, מנהלת הדסה הר הצופים. "לצערנו הרב יש לא מעט אנשים כאלה, החיים בממד הכוח. ממד התוקפנות והאלימות, עולם בו שימוש בכל סוג של אלימות הוא לגיטימי. והם ימשיכו לצערי לנהוג כך ולחשוב שזה מקובל ובסדר. באחריותנו כהנהלה לוודא שבתוך המצב הזה אתם – הצוותים שלנו, תרגישו מוגנים. אני מתחייבת כי כבר בשנה החדשה שנת 2022 אנו נקדיש מאמצים ומשאבים לתוכנית להגברת תחושת המוגנות בקרב הצוותים".

ד"ר אלרם הוסיפה וציינה כי "מהצוותים המטפלים אני מבקשת – אם זיהיתם מצב מסוכן או סיטואציה בה מטופל או בני משפחתו עשויים לנקוט באלימות כלפיכם, אל תהיו גיבורים. אל תהיו גיבורות. הזעיקו את אנשי הבטחון הנפלאים שלנו שעושים עבודה מצוינת 24/7, תיידעו אותם ואל תתמודדו בסיטואציה לבד. אנחנו כולנו כאן עבורכם״.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר