מרכז הקליטה בגילה, הדמיית התוכנית לפינוי-בינוי (צילום: חברת עמידר; צילום הדמיה: אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים)
מרכז הקליטה בגילה, הדמיית התוכנית לפינוי-בינוי (צילום: חברת עמידר; צילום הדמיה: אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים)

כ-1,300 יחידות דיור ב-15 מבנים בגבהים שונים: המהפך של מרכז הקליטה בגילה

חברת עמידר ומשרד השיכון הפקידו תוכנית המבקשת להרוס את מרכז הקליטה הקיים ובמקומו, תכנון מתחם חדש הכולל 7 מגדלים בגובה של 25-35 קומות, ועוד 8 בניינים בגובה של 10 קומות, בנייני ציבור ושיפור המרחב הציבורי הקיים

פורסם בתאריך: 27.12.21 08:13

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה השבוע למתן תוקף את תכנית "בינוי-פינוי-בינוי" מרכז הקליטה בשכונת גילה. חברת עמידר ומשרד השיכון הפקידו תוכנית המבקשת להרוס את מרכז הקליטה הקיים ובמקומו, תכנון מתחם חדש הכולל 7 מגדלים בגובה של 35-25 קומות, ועוד 8 בניינים בגובה של 10 קומות, בנייני ציבור ושיפור המרחב הציבורי הקיים.


מדובר בתוכנית אשר מקדמת הקמת 1,324 יחידות דיור חדשות במקום 287 יחידות דיור קיימות, מהן 178 דירות המשתייכות לדיור הציבורי, ומהוות את מרכז הקליטה הקיים במקום, ו-109 יחידות דיור פרטיות ( שנרכשו על ידי דיירי הדיור הציבורי בעבר). המתחם הינו מתחם מגורים ישן, שבליבו מקבץ גדול של בנייני ציבור עירוניים. מתחם 'מרכז הקליטה' ממוקם על גב רכס גילה ומוקף ברחוב אריה בן-אליעזר ממזרח, מצפון וממערב, וברחוב ורדינון בדרום.

"התוכנית מגדירה תמהיל דירות מעורב הנותן מענה לדיור איכותי לטובת הדיירים הקיימים והתושבים החדשים, והיא כוללת שמירה על ערכים ומאפיינים מקומיים, בעזרת שמירה על מערכת תנועת הולכי הרגל הקיימת", אומרים בעיריית ירושלים.


(הדמיות לתכנית: אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים)

(הדמיות לתוכנית: אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים)


בנוסף, התוכנית מציעה פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי, עיבוי ותוספת מבני ציבור, תוספת שטח ציבורי פתוח, תוספת שטחי מסחר ותוספת מערך חניונים תת קרקעי.

המתחם משתרע על פני כ-80 דונם, ויכלול – לצד שטחי המגורים – גם 6,664 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 3,200 מ"ר שטחי מסחר ו-1,930 מ"ר שטחי תעסוקה.

"בשלב הפקדת התוכנית, הוגשו לה התנגדויות על-ידי מנהל קהילתי גילה, המועצה לשימור אתרים, וועד הדיור הציבורי, דיירים מתוך המתחם, מתפללי בתי כנסת במתחם ועוד", מוסרים בעירייה. "ההתנגדויות כללו נושאים שונים, ביניהם: צפיפות, מספר גדול של יחידות דיור מוצעות, התאמת התכנית לשכונה, בעיות תנועה והצללה, שימור המתחם, חלופות תכנון אחרות, טענות כנגד התנהלות חברת עמידר וניגוד עניינים כיזמית, מול הצורך בשמירה על הדיור הציבורי. כמו-כן, הועלו התנגדות בעניין התמורה שמקבלים הדיירים הקיימים במתחם בתכנון המחודש, בנייני הציבור והקצאות לבתי הכנסת הקיימים, שמירה על "גן הכלום" והסדרתו כשטח ציבורי פתוח ועוד".

ל"כל העיר" נמסר כי "הוועדה אשר שמעה את המתנגדים ואת יזמי התכנית סברה כי מדובר בתכנית ראויה המציעה פינוי בינוי למרכז הקליטה הנמצא במצב פיזי ירוד ומציעה תכנית הכוללת שיפור משמעותי של המרחב הציבורי' לצד תוספת משמעותית של דירות לעיר. עם זאת, הוועדה קיבלה חלק משמעותי של ההתנגדויות שהוגשו לתכנית והמליצה לוועדה המחוזית לתת תוקף לתכנית בכפוף לתיקון מסמכי התכנית, בהתאם להחלטה".

נושא מרכזי שעלה במסגרת ההחלטה הוא שמירה על זכויות הדיירים הקיימים במתחם וקביעה כי הפרויקט החדש ייתן מענה להגדלת היצע יחידות הדיור הציבורי במתחם. הוועדה קבעה כי היקף הדירות הציבוריות במתחם החדש יהיה 287 יחידות כפי שהיה קיים במרכז הקליטה הקיים.

ראש העיר משה ליאון: "זהו פרויקט חשוב במסגרת 'פינוי בינוי' לטובת אוכלוסיות מוחלשות ולמען שיפור איכות החיים של כלל האוכלוסיות בעיר. בפרויקט זה עמלנו רבות בשילוב ידיים עם מספר גורמים ולשמחתי הצלחנו. ירושלים ממשיכה לעבור שינוי משמעותי בתחם הבניה ובהגדלת מספר יחידות דיור – למען התושבים".

העורכות הראשיות לתכנית הן אדריכליות אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר