זוהר טל ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)
זוהר טל ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

הסיפור המרגש של זוהר טל ז"ל: "החדר שלה יהיה שוקק חיים"

זוהר טל, רק בת 25, נפטרה לפני כשלושה שבועות מסרטן. בני משפחתה בחרו להנציחה בדרך מרגשת: הקמת גמ"ח לכלות

פורסם בתאריך: 14.9.17 14:01

"כולם ראו בזוהר סוג של גיבורה, היא אף פעם לא אמרה שקשה לה. מבחינתנו היא גיבורת על". כך מספרת בעצב תאיר לגטיוי ל'כל העיר ירושלים' על דודתה, זוהר טל ז"ל, שנפטרה רק לפני כשלושה שבועות מסרטן כשהיא בת 25 בלבד.

"זוהר גדלה בשכונת רמות בעיר", ממשיכה לספר תאיר. "בגיל 16 היא סבלה ממפרצת מוחית, כמעט מתה, אבל נלחמה ויצאה מזה. למעט נכות קלה ברגל ימין וביד ימין, הכול היה בסדר: היא טיילה בעולם, עשתה שירות לאומי, ובעצם עשתה כל מה שאדם רגיל עושה – ומעבר לזה. לפני שנה גילו לה גידול ממאיר בראש. בהתחלה נראה היה שגם את זה היא תעבור, אבל לאט לאט מצבה הידרדר: היא לא יכלה ללכת, הייתה משותקת בחצי גוף וכשהמצב החמיר מאוד היא גם לא הצליחה לדבר או אפילו לבלוע. גם ברגעים הקשים האלה היא המשיכה להאמין, ונלחמה עד הסוף. הייתה לה אמונה חזקה, אבל המחלה הכריעה אותה בסופו של דבר".

לזוהר ז"ל, כך מספרת משפחתה, היה חלום אחד מרכזי, החלום הגדול ביותר שלה: להתחתן. לדברי אימה, רחל, בשנה האחרונה הנושא מאוד עניין אותה והפך למשאת נפש של ממש מבחינתה, והיא כבר ידעה איזו שמלה תלבש, איזה שיר ינוגן בכניסה לחופה ואפילו איך יקראו לילדיה. כשנפטרה, ידעה רחל שיש רק דרך אחת להנציח אותה. "לזוהר היתה משאלה, מעין צוואה, והיא היתה ברורה – להתחתן. לאחר שנפטרה החלטתי כי במקום לאטום את החדר שלה, אהפוך אותו לחדר שמח, כמו שהיא בעצמה הייתה. החלטתי לקחת את כל האבל, את כל הצער והכאב, ולהפוך ביום אחד את החדר שלה מחדר דומם ושומם לחדר שוקק שמחה – לעבור משחור ללבן".


רצתה להתחתן - זוהר טל ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

רצתה להתחתן – זוהר טל ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)


ההחלטה של רחל הייתה טבעית כל כך עד שלא רק היא – אלא גם תאיר ובת הדודה שלה, ליאור – חשבו על אותו הרעיון מבלי לדבר על כך ביניהן קודם לכן: הן יקימו בחדרה של זוהר גמ"ח לכלות, כדי לאפשר לנשים אחרות להגשים את אותו חלום: להתחתן ולחגוג ביום המאושר בחייהן.

הגמ"ח נמצא בימים אלו בשלבי הקמה אחרונים: במשך השבועות הספורים שעברו מאז המוות המצער, זורמות אל חדרה של זוהר ז"ל שלל שמלות, מתורמים מהארץ ואף מחו"ל – שמלות מעצבים לכלות, שמלות לאם הכלה, נעליים ועוד. היום (חמישי) יתרחש אחד הרגעים המרגשים ביותר עבור המשפחה: הכלה הראשונה תגיע לגמ"ח של זוהר, ותבחר לעצמה שמלה ליום המרגש בחייה.


חדר הגמ"ח כלות לזכרה של זוהר טל (צילום: אלבום משפחתי)

חדר הגמ"ח כלות לזכרה של זוהר טל (צילום: אלבום משפחתי)


"יש כבר כמה כלות שנרשמו, ויש לנו קולקציה לא מבוטלת של שמלות, קולקציה מדהימה", מספרת האֵם רחל. "קיבלנו שמלות באיכות מאוד גבוהה, ואנחנו מעניקים אותן ללא שום תמורה. כבר פנו אלינו גם מאפרים ומעצבי שיער, שמעוניינים להעניק את שירותיהם לכלות שיגיעו אלינו, בתשלום סמלי. גם שירותי ניקוי יבש וכביסה יעזרו לנו מאוד. המטרה היא להמשיך ולהרחיב את המעגל".

"לזוהר היה חלום, ואני רוצה להגיד לה מפה שהיא יכולה לנוח על משכבה בשלום, כי אני אדאג לממש לה את החלום הזה", מצהירה רחל. "זאת ההבטחה שלי, וכך אנציח אותה".

המעוניינים לתרום לגמ"ח שמלות או כל פריט אחד, מוזמנים להתקשר:
תאיר – 052-8012553  – מעיין – 054-2342352.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר