בית מזי"א, "החצר האחורית", "הבנות של אבא" (צילומים: מגד גוזני, יח"צ, שלומית כרמלי)
בית מזי"א, "החצר האחורית", "הבנות של אבא" (צילומים: מגד גוזני, יח"צ, שלומית כרמלי)

בית מזי"א: פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית

הפסטיבל, שזוהי השנה השנייה לקיומו, מציע 23 מופעים, 118 אמנים ולמעלה מ־100 שעות יצירה יהודית

פורסם בתאריך: 10.11.17 11:49

הטרנד החדש בעולם התרבות הישראלי הוא חזרה למקורות – אל התרבות היהודית, ובשבוע הקרוב תוכלו ליהנות מ־23 מופעים בהשתתפות 118 אמנים, כשהכל תחת הכותרת 'פסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית'.

זוהי השנה השנייה לקיומו של הפסטיבל, שייצא לדרך ביום ראשון הקרוב (12.11) בבית מזי"א, והוא יכלול למעלה מ־100 שעות של יצירה בימתית חיה בשבוע אחד של מופעים.

הפסטיבל יכלול הפקות מקור, הופעות בכורה ומופעי מחווה בתחומי אמנויות הבמה השונים: מופעי מוזיקה ושירה, הצגות תיאטרון, מופעי מחול, וידאו ארט ועוד.

בית מזי"א (צילום: מגד גוזני)

בית מזי"א (צילום: מגד גוזני)

"הפסטיבל שואף להביא לידי ביטוי תרבויות וזהויות שונות ולחבר בין ההיסטוריה היהודית ובין כאן ועכשיו, בין מזרח ומערב, בין ישן וחדש, בין מורשת יהודית ותרבות עכשווית", אומרים בקבוצת התיאטרון הירושלמי, שאמונים על הפקת הפסטיבל. "מפולקלור דרך ריקוד הפלמנקו אל תיאטרון רב תחומי ומוזיקה אתנית ועממית".

בין מופעי המוזיקה והשירה בפסטיבל יהיה המופע של אהרן רזאל עם מיטב שיריו, יענקל'ה רוטבליט שיארח את החצר האחורית, ערן צור ואייל שכטר במופע "אנא אלך" – שרים מפיוטיו של רבי ישראל נג'ארה, מופע מוזיקלי בינלאומי של אחת הלהקות הידועות באיטליה 'RAIZ' מארח את להקת 'RADICANTO' ומסיבת 'VJ' שוברת מוסכמות אל תוך הלילה בשיתוף עם הישיבה החילונית בירושלים.

"החצר האחורית" (צילום: שלומית כרמלי)

יופיעו בפסטיבל – "החצר האחורית" (צילום: שלומית כרמלי)

בין הצגות התיאטרון ניתן יהיה לצפות ב"שלוש מלכות ופילגש" הפקת מקור בבכורה ישראלית, המספרת על שלוש מלכות ופילגש אחת שהיו למלך דוד המקבלות משמעות ופרשנות בת זמננו. הצגה נוספת היא "הבנות של אבא" עם אורי גבריאל, המספרת על מסעה המרגש של משפחה יהודית מעיראק לישראל.

בפסטיבל תיקח חלק ההצגה זוכת פרס פסטיבל תיאטרונטו 2016, "עדות מהזמן שאחרי" קול אישי מהיום שאחרי מלחמת יום כיפור של היוצרת סנאית בן-געש, תיאטרון נוצר ישתתף עם המופע "אצל עליזה בחצר" המבוסס על סיפורים ושירים מאת עליזה עליון ישראלי, ממייסדות קבוצת התיאטרון הירושלמי, על מפגש של נשים שנקבצות מכל קצוות העולם במדינת ישראל הצעירה.

 

בתחום מופעי המחול ניתן יהיה לצפות בהפקת מקור לפסטיבל של להקת הפלמנקו הישראלית COMPAS "דוד ובת שבע" המבוססת על הסיפור המקראי, פרשנות אישית אמנותית לאחת הפרשות המורכבות והמסעירות בתנ"ך, בה מתארח הרקדן הספרדי הבינלאומי מיגל אנחל. עוד במופעי המחול יהיה "אי פעם" מופע בליווי מוזיקה מסורתית המושפעת ממסורות – תימן, פרס ומרוקו.

 "הבנות של אבא" (צילום: יח"צ)

מתוך הפסטיבל – "הבנות של אבא" (צילום: יח"צ)

בתחום הקולנוע בפסטיבל יוקרן הסרט הדוקומנטרי "חלום ירושלים", של מני אליאס, החושף את הסיפור המרתק והלא מסופר של עולי אתיופיה. בפסטיבל תתקיים קבלת שבת של פיוטי תימן עם פרויקט "יאמנסאלה", וכן ערב "חריף" עם סופרים ומשוררים עם סיפורים פיקנטיים שעוד לא נשמעו. הפסטיבל יארח גם רב שיח בשיתוף החברה למתנ"סים והמחלקה למורשת יהודית בנושא "ירושלמים, 50 שנות איחוד?!" בהשתתפות דמויות ירושלמיות כגון ח"כ יהודה גליק, יהודה משי זהב, הרבה תמר אלעד אפלבויים וד"ר אילן אזרחי.

"הפסטיבל ותכניו מציגים את התרבות היהודית על שלל גווניה ומסורותיה", אומרת אסנת גיספאן, מנכ"לית קבוצת התיאטרון הירושלמי, "זהו שילוב של עומק וחוויה. מיטב היוצרים מהארץ ומהעולם משתתפים בפסטיבל כדי להביא חוויה מיוחדת וחד פעמית. ללא הבדלי גיל או מוצא, כולם מוזמנים לבוא ולקחת חלק ולהראות כי הדיאלוג אפשרי ולכל אחד יש מקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר