משה ליאון, עינב בר, מאיר תורג'מן (צילומים: דיוויד כץ, שרון גבאי, ארנון בוסאני)
משה ליאון, עינב בר, מאיר תורג'מן (צילומים: דיוויד כץ, שרון גבאי, ארנון בוסאני)

הקרב על תיק העסקים העירוני: משה ליאון או מאיר תורג'מן?

מי יזכה בתיק העסקים העירוני במקומה של עינב בר כהן - סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן או מחזיק תיק המינהלים משה ליאון?

פורסם בתאריך: 8.12.17 13:19

הזירה הפוליטית המקומית המשיכה השבוע לבעבע וזה ממש לא קרה מתחת לפני השטח. עוד שבוע חלף וראש העיר ניר ברקת עדיין לא הכריז – האם הוא מתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר או קופץ לזירה הארצית בליכוד, וזאת למרות שהבטיח שיעשה זאת שנה לפני הבחירות. בינתיים המועמדים הפוטנציאליים לראשות העיר ממשיכים להמתין להחלטתו.

הקרב על התיק
היצרים במועצת העירייה מתלהטים סביב היורשים לתיקים שבהם החזיקה סיעת התעוררות, שפרשה כזכור מהקואליציה העירונית. בין התיקים – תרבות, מרכז העיר והפיתוח הכלכלי – בהם החזיק עופר ברקוביץ, אך נראה שהקרב הרציני יהיה על תיק העסקים, שבו החזיקה עינב בר כהן.

 


עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)


 


 

ל"כל העיר" נודע כי ברקת צפוי למנות בשבועות הקרובים מחזיק לתיק – ומסתמן כי יירש אותו משה ליאון, מחזיק תיק המינהלים, או סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן – שניהם מועמדים פוטנציאליים לראשות העיר. כרגע, ברקת שומר את התיקים ברשותו.

כבר השבוע פרסם ליאון פוסט בפייסבוק על נושא מיסוי השילוט של בעלי העסקים בעיר ועל כך שיש לקדם פטור לעסקים עם שלטים קטנים. יחד עם זאת מדובר במהלך שאותו קידמה בר כהן במסגרת תפקידה.

 


משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)


 

"אני יכול לומר כי התנהלתי כיו"ר הוועדה לפיתוח עסקי כלכלי, מעבר לכך אני לא יודע על מה מדובר. נכון לעכשיו הוא (ברקת) לא מינה אף אחד", אומר השבוע ליאון ל"כל העיר". "אני גם לא מתעסק עם זה. אני חושב שצריך לתת לזמן לעשות את שלו. זה לא על הפרק. כרגע כל חברי המועצה מתעסקים בנושא תקציב העירייה".

 


מאיר תורגמן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורגמן (צילום: ארנון בוסאני)


 

תורג'מן מוסר: "כמי שמחובר לעסקים במשך שנים אשמח להחזיק את תיק העסקים, אבל מה שראש העיר מחליט מקובל עלי".

בר כהן, שערכה כנס לבעלי עסקים בנושא אגרת השילוט כמה שבועות לפני הפרישה מהקואליציה, מוסרת ומדגישה השבוע: "אני שמחה כי תיק העסקים, שהוזנח בקדנציה הקודמת, הפך לתיק הפופולארי ומשמעותי ביותר במועצת העיר בארבע השנים האחרונות, לאור העבודה הקשה והמשותפת של בעלי העסקים ושלי. אני גאה מאוד ברפורמות המשמעותיות שהובלתי במסגרת תפקידי כמחזיקת תיק העסקים, בהן הפרוייקט לשדרוג המרכזים המסחריים בשכונות בעלות של 18 מיליון שקלים שיתרחש ב-14 שכונות שונות, קידום אזורי המסחר ופיתוחם העסקי, קיצור ויעול הליכי הרישוי, הקמת מרכז שירות לעסקים בירושלים שיכלול את כל הבירוקרטיה וגורמי הרישוי במקום אחד וימנע מבעלי העסקים להתרוצץ ממקום למקום ולבזבז זמן רב ויקר על הבירוקרטיה, הרפורמה בסגירות חורף וכמובן הוזלת המיסוי על בעלי ובעלות עסקים, על ידי ביטול הטלי השבחה והוזלת אגרות שילוט.

"מהלכים אלה", מבהירה בר כהן, "הם תוצאה של עבודה קשה ומשותפת עם בעלי ובעלות העסקים הירושלמים וחיבור גדול לשטח. לכן, נסיונות מצד פוליטקאים, לקחת קרדיטים על עשייה לא להם ולהתהדר בהישגים לא להם, לא יצלחו.  הציבור הירושלמי והקהילה העסקית יודעים היטב מי פעל עבורם וקידם נושאים מהותיים למענם בשנים האחרונות".

 

"ירושלים מקבלת אפס שקלים"
ביום שני כינס סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן מסיבת עיתונאים במרכז למורשת בגין, אשר במהלכה הוא קרא לממשלה להגדיל את התקציב לירושלים. "העיר מקבלת אפס תקציבים מהממשלה", אמר תורג'מן, "רק עכשיו אנחנו מתחילים להתאושש משנים של טרור והאטה בצמיחה, אם לא תהיה דחיפה ממשלתית לעיר, אנחנו נקרוס".

תורג’מן המשיך ופירט כי "ממשלת ישראל נותנת לעיריית ירושלים תקציב של 700 מיליון שקל לפיתוח העיר, אבל ירושלים זאת העיר היחידה בארץ שיש בה כמעט 60 אחוז משפחות ברוכות ילדים, שאנחנו נדרשים על פי חוק הממשלה לתת להם הנחה של 80, ו־90 אחוז בארנונה. המשמעות היא – 700 מיליון שקל הולכים להנחה למשפחות הללו. בתוצאה הסופית, ירושלים מקבלת 0 שקלים. ולזה אני בא ואומר לממשלה, חבר’ה תתעוררו. אתם עובדים עלינו כל השנה, פשוט לא נותנים לנו כלום".

בשנה שעברה, כזכור, השבית ברקת את העיר, במסגרת מאבקו נגד שר האוצר משה כחלון (כולנו) להגדלת התקציב – בין השאר ערימות של אשפה הצטברו ברחובות ירושלים. "אני לא רוצה להגיע למצב של שביתה וערימות זבל בעיר", אומר תורג’מן ל"כל העיר”, "אני רוצה שזה יבוא בצורה מסודרת בלי שביתות וכוח".

 


מסיבת העיתונאים של מאיר תורג'מן (צילום: פרטי)

מסיבת העיתונאים, השבוע (צילום: פרטי)


 

תורג’מן, שבעצמו חבר מרכז ליכוד, כבר כמה שבועות מחמם מנועים לקראת הבחירות המוניציפליות באמצעות עבודת שטח שעליה מופקד בנו איציק תורג’מן. לשאלה מתי הוא מתכוון להכריז אם בכלל על התמודדותו לראשות העיר, אומר השבוע תורג’מן: "יש עוד שנה, זה עוד הרבה זמן. אני לא מתעסק עם זה. כרגע מה שמעניין אותי זה ירושלים, לתת לה את כל מה שמגיע לה מבחינה תקציבית. ההתמודדות שלי לא על הפרק כרגע".

ח"כ רועי פולקמן (צילום: יח"צ)

ח"כ רועי פולקמן (צילום: יח"צ)

בתגובה לדברים אומר השבוע חבר הכנסת רועי פולקמן (כולנו) בשיחה עם "כל העיר" כי "למיטב ידיעתי התקציבים רק גדלים לירושלים, אבל הכסף הזה צריך לקבל שימוש נכון. פגיעה בתושבים היא בוודאי לא הדרך, אלא התייעלות פנימית והפניית הכספים האלה למטרות שיוסיפו להצלחת העיר".

עתירה לבג"ץ
על רקע הכרזתו הדרמטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – ביום שלישי עתרה עיריית ירושלים לבג"ץ נגד שר האוצר משה כחלון ומשרד האוצר. בעתירה נטען כי משרד האוצר אינו מבצע את חובתו בחוק, באמצעות מינהל הדיור הממשלתי במשרד, להעברת כלל יחידות הממשלה הנמצאות כיום מחוץ לעיר, אל ירושלים. לפי העתירה – 163 יחידות הממשלה הממוקמות מחוץ לירושלים, עושות זאת בניגוד לחוק יסוד ירושלים ולהחלטות הממשלה שהתקבלו בנושא. לפי הנתונים המפורטים בעתירה, הנזק הכלכלי העצום הנגרם לירושלים מאי ביצוע החלטת הממשלה נאמד באובדן הכנסות של למעלה משני מיליארד שקלים בעשור הקרוב, וכן אובדן של למעלה מ־10,000 משרות ירושלמיות.

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ברקת ציין כי "כשאפילו נשיא ארה"ב מכיר בירושלים כבירת ישראל, הגיע הזמן שגם משרד האוצר יכיר בה ויעביר את יחידות הממשלה אליה. תשלומי הארנונה של משרדי הממשלה היו צריכים לממן יותר חינוך, יותר רווחה ויותר פיתוח תשתיות וניקיון בבירה. חוסנה הכלכלי ומעמדה של ירושלים נפגעים מכך מדי יום. הדבר חשוב שבעתיים כשאנחנו נאבקים להשגת תקציב ראוי לבירה מהאוצר. עתרנו לבג"ץ כדי לשים סוף לזלזול בחוק ובקיום החלטות הממשלה. לא נקבל יותר תירוצים".

מנגד, ח"כ פולקמן, מבהיר ומסביר כי "בעתירה אין שום דבר חדש. האינטרס של שר האוצר מבחינה כספית שהמשרדים יעברו לירושלים. יש תוכנית מתוקצבת לבניית משרדים בירושלים לרבים ממשרדי הממשלה. החסם המרכזי הוא סיכומים עם ועדי העובדים וההסתדרות. גם אני פועל בעניין הזה ואמשיך ללחוץ. צר לי שהמהלך הזה נובע רק מסיבות של קמפיין תקשורתי ואין מאחורי זה שום דבר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר