אלי אליהו, דשה אברמנקו (צילומים: פרטי)
אלי אליהו, דשה אברמנקו (צילומים: פרטי)

המדור של דשה: אלי אליהו מדבר על ההצלחה ברשת, שהגיעה דווקא מהפשטות ומהעממיות

אליהו, האיש שעומד מאחורי עמוד הפייסבוק "היגיון של אישה" - למעלה מ-250 אלף עוקבים, מדבר על ההצלחה בעקבות הסרטונים המצחיקים שאת רובם הוא מפיק בגזרה המשפחתית שלו

פורסם בתאריך: 14.12.17 11:00

אלי אליהו, בן 41, מתגורר בכפר סבא ונשוי באושר לאהבת חייו ימית (לא רבים יודעים שהם ביחד כבר מגיל 14). כשהוא לא עסוק בליצור סרטונים קורעים מצחוק בדף הפייסבוק "היגיון של אישה" ובשלל הפלטפורמות שלו (כ-250 אלף עוקבים במצטבר) הוא עובד כשכיר ו"נהנה מכל רגע בחיים". את דרכו בעולם הרשתות החברתיות הוא התחיל, לדבריו, ממש במקרה: "היינו בברצלונה ומאוד שעמם לי בזמן שימית עשתה קניות, אז פתחתי את המצלמה והתלוננתי. שיתפתי בפייסבוק את הסרטון והוא הפך לוויראלי עם מאות אלפי צפיות".

 



 



 

את הרעיונות לסרטונים הוויראליים שלו הוא לוקח מסיטואציות מחיי היום יום: "אני אתן לך דוגמה לסרטון שממש הצליח. אשתי הכינה לי אוכל, התיישבנו בדיוק לאכול ובאותו רגע אמא שלי התקשרה ואמרה שהיא מביאה מגש קובות. באותה שנייה ידעתי שאני מצלם את זה, ואכן יצא סרטון מצחיק ביותר". לדבריו לפעמים דווקא הדברים הכי פשוטים זוכים להצלחה: "בעצם לא תמיד צריך הפקה ותסריט מטורף כדי שהסרטון יהפוך ויראלי, לעתים הפשטות הזאת של להוציא את הנייד ולהתחיל לדבר ולצלם גם עושה את העבודה".

 



 

סרטון נוסף של אלי שזכה להצלחה רבה נוצר גם הוא במקרה: "ישבנו בבית קפה בתל אביב וליאל, הבן שלי, זרק את הבקבוק ועשה 'דאב', אני גם ניסיתי וממש 'במקרה' פגעתי בברי, חבר שלי שישב ממול. הסרטון קיבל אצלי 2.5 מיליון צפיות ובעולם מעל ל-100 מיליון צפיות. וכל זה בגלל סרטון מהנייד באורך 6 שניות".

 



 

בעקבות ההצלחה שלו בפייסבוק, ביוטיוב ובאינסטגרם, אליהו צבר בין היתר גם קהל הדוק של ילדים שרק מחכים לפרסומים שלו. ילדיו, שחבריהם לכיתה עוקבים אחריו, מגיבים לכך בפרגון ומבקשים להביא את כוכב הרשת לבית הספר בכל הזדמנות "הם גאים באבא מאוד, ואף מתעקשים שאגיע לטיולים שנתיים, אסיפות הורים וכו'".

נראה שאלי הוא לא הכוכב היחיד בבית ובתו לורן בת ה-8, שירשה את הכישרון וההומור שלו מסתמנת ככוכבת עולה בעצמה: "מגיל צעיר היא מאוד אוהבת את המצלמה. כשהיא היתה בת 5-4 היא סיפרה לי סיפור רגע לפני שעלתה לישון, ומרוב שהיא הצחיקה אותי ביקשתי ממנה שתספר שוב והפעם אני אצלם. שיתפתי בפייסבוק וכולם התאהבו בה מיד". ישנו כישרון חבוי נוסף במשפחת אליהו: "דניאל, הגדולה שלי שרה מדהים. אין לי ספק שכשהיא תרצה לעשות מזה קריירה היא תצליח בענק".

 



 

לאחרונה הוא כבש גם את היוטיוב, ומלבד סרטונים עולים לשם גם וולוגים בכיכובו בהם משתתפים חבריו, וכמובן גם כל בני המשפחה. כולם כבר מורגלים למצלמה שהפכה לחלק מהחיים בבית: "ימית מאוד אוהבת לראות את הסרטונים, והילדים והחברים זורמים בכיף. ערוץ היוטיוב שלי בזמן קצר מאוד עלה והפך לאחד העמודים הוויראליים בארץ. קרדיט ענקי לחברי בן האנטר שפתח אותו בשבילי ועזר לי בתחזוקה".

 

כשתצפו בסרטונים שלו, וודאי תתקלו בכמה מכוכבי הרשת החזקים בארץ, איתם הוא משתף פעולה – ברי יחזקאל, סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב ומישל טרוני. מסתבר שלימים הם הפכו לחברים גם מחוץ לרשתות: "ברי הוא הבן אדם הכי קרוב אלי. אם יש לו רעיון הוא יכול להתקשר גם בשלוש בבוקר. כל שיחה איתו זה שעות והוא החצי השני שלי בכל העשייה, והוא גם מוכשר בטירוף. וכמובן שאני לא שוכח את סמיון, דניס ומישל שגם הם חברים טובים מעבר לסרטונים. החיבור בנינו היה ממש טבעי והתחיל ממש במקרה כנפגשנו באירוע וכבר למחרת קבענו לצלם, השאר היסטוריה".

 


ברי יחזקאל ואלי אליהו (צילום: פרטי)

ברי יחזקאל ואלי אליהו (צילום: פרטי)


סמיון גרפמן, ברי יחזקאל, דניס צ'רקוב, אלי אליהו (צילום: פרטי)

סמיון גרפמן, ברי יחזקאל, דניס צ'רקוב, אלי אליהו (צילום: פרטי)

סמיון גרפמן, ברי יחזקאל, דניס צ'רקוב, אלי אליהו (צילום: פרטי)

סמיון גרפמן, ברי יחזקאל, דניס צ'רקוב, אלי אליהו (צילום: פרטי)


 

הצלחה נוספת שהקפיצה את האינסטגרם שלו היא הסדרה "הסטורי של אלי" אותה הוא מעלה אחת לשבוע בסטורי בהשתתפותם של חבריו לעבודה: "אנשים אוהבים את השטויות שאני עושה בסטורי ולשמחתי אני עובד עם שני אנשים מצחיקים מאוד- שי וסימון וכמובן ברי שתמיד מצטרף וביחד זו חגיגה אחת גדולה".

 



 

כפי שכבר הבנתם, אלי הוא ממש לא ההורה הטכנופוב שצריך להסביר לו איך להשתמש בפייסבוק. הוא קלט את עולם הרשתות אפילו יותר טוב מכל בני הנוער והפך את נוכחותו ברשתות החברתיות לאימפריה. אפילו לו קשה להסביר כיצד עשה זאת: "תכלס אני מצליח להפתיע לא רק אחרים אלא גם את עצמי, ממרומי גילי עם מראה לא בדיוק של איזה דוגמן צמרת, בדיוק להפך. אבל עדיין מצליח במקומות שאחרים נכשלים. הרבה הומור עצמי ושמחת חיים זה הסוד".

 



 

חוץ מהתוכן המקורי אותו הוא יוצר, אליהו מנהל את אחד העמודים הגדולים ביותר בפייסבוק הישראלי – "היגיון של אישה", שעומד כיום על 269,560 עוקבים. את הקרדיט להצלחת העמוד הוא נותן לגולשות: "פתח את הדף חבר טוב ואני קיבלתי אותו אחרי כמה ימים. תכל'ס אין לכן ממש היגיון (סתם, בצחוק) בכל מקרה, הוא הצליח בזכותכן, אני בסך הכל ליקטתי את התוכן הכי מצחיק בפייסבוק ושיתפתי עם קרדיט. בגלל זה העמוד הפך לעמוד הנשים הגדול בארץ".

 

 

למרות ההצלחה שנחל בעקבות הסרטונים המוצלחים, אליהו לא רואה את עצמו משתלב בעולם הבידור: "זה דבר שפחות מעיין אותי. מה שאני הכי רוצה זה לשמח ולהצחיק", לגבי תוכניות לעתיד, הוא בעיקר אוהב לזרום: "אין לי מפת תוכניות. אני עושה הכל באהבה ובאופן ספונטני ככה שמה שיוצא אני מרוצה. אולי בהמשך אעשה וולוג יומי ביוטיוב". את זמנו הפנוי הוא מעדיף להקדיש למשפחתו "הדבר שאני הכי אוהב לעשות זה להיות קרוב לילדים שלי ולבלות איתם כמה שיותר". המסר הכי חשוב שהוא רוצה להעביר לכם הוא: "תהיו אנשים טובים"

 


אלי וימית אליהו (צילום: ארן חן)

אלי וימית אליהו (צילום: ארן חן)

משפחת אליהו (צילום: ארן חן)

משפחת אליהו (צילום: ארן חן)


השאלון:

מה אתה הכי אוהב בירושלים?

"את בית"ר".

מה אף אחד לא יודע עליך?

"שזכיתי בעבר בטוטו וזה היה הדבר הכי רע שקרה לי בחיים. נסחפתי והפסדתי פי 3 מסכום הזכייה".

מה יהיה כתוב על המצבה שלך?

"תתנתקו מהרשתות החברתיות".

הפייסבוק והאינסטגרם נסגרים אתה…

"עושה סקס".

איזו הודעה הכי מוזרה או מביכה קיבלת באינבוקס?

"אלי אתה בחור יפה".

מקרה מביך שקרה לך ברשת החברתית?

"מישהי שלחה לי הודעה בפייסבוק שהיא מתחתנת, וביקשה כסגולה למזל טוב שאשלח לה סרטון וידאו קצר עם ברכה ממני. התרגשתי וכמובן שנעניתי ברצון וצילמתי לה קליפ קצר ומצחיק. שלושה חודשים לאחר מכן הם התגרשו".

איך לדעתך הפך הפרופיל שלך לסיפור הצלחה?

"הפשטות והעממיות של התכנים ועצם העובדה שלעולם לא אתנשא על אחרים, גם אם יהיו לי 100,000,000 עוקבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר