עובדי טבע מבעירים צמיגים מחוץ למפעל טבע ירושלים (צילום: מושיקו בצלאל)
(צילום: מושיקו בצלאל)

וידאו – אחרי ההפגנות והחסימות: עובדי טבע מתבצרים במפעל

המשבר בטבע - העובדים ובני משפחותיהם, שהפגינו הבוקר וחסמו את הכניסה לעיר וכביש בגין צפון, מתבצרים בתוך המפעל בהר חוצבים ומתכוונים להעביר בו את הלילה

פורסם בתאריך: 17.12.17 08:15

היום, ראשון,  הפגינו בירושלים עובדי מפעלי טבע בהר חוצבים ובני משפחותיהם. המפגינים יצאו מהמפעל בהר חוצבים וצעדו בתהלוכה לעבר הכנסת. המוחים חסמו את צומת גולדה מאיר ואת גשר המיתרים – הכניסה לעיר, עד שהגיעו למשרד ראש הממשלה, וזאת על רקע תוכנית חברת טבע לסגור את המפעלים בעיר ולפטר כ-1,750 עובדים בכל מפעלי טבע בארץ.

במשטרה ציינו כי "מחאת העובדים מתקיימת בשני מוקדים – בצומת רופין-קפלן המפגינים הבעירו צמיגים, שכובו תוך זמן קצר על ידי כבאות והצלה. כמה עשרות מפגינים נמצאים בכיכר רוטשילד – רחוב קפלן-זוסמן חסום לתנועה.בנוסף, כמה עשרות מפגינים נוספים חוסמים את צומת שז"ר-ירמיהו, שוטרי ירושלים ערוכים במקום ומכווינים את התנועה לצירים חלופיים". לאחר מכן צעדו המפגינים לעבר המפעל בחזרה וחסמו את כביש בגין צפון. העובדים מתבצרים במפעל ומתכוונים להעביר בו את הלילה.

 

 

 

 

 

עובדי טבע בכביש בגין לכיוון הר חוצבים (צילום: מושיקו בצלאל)

עובדי טבע בכביש בגין לכיוון הר חוצבים (צילום: מושיקו בצלאל)

עובדי טבע ירושלים נערכים להפגנה (צילום: מושיקו בצלאל)

עובדי טבע ירושלים נערכים להפגנה במוצ"ש (צילום: מושיקו בצלאל)

 

 


 


 

הפגנת עובדי טבע ירושלים בכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הפגנת עובדי טבע ירושלים בכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

 

הפגנת עובדי טבע ירושלים בכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הפגנת עובדי טבע ירושלים בכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בעקבות החלטת החברה ואחרי ההפגנות הסוערות ביום חמישי האחרון, הודיעה ההסתדרות על שביתה כללית במשק שתתקיים בראשון, 17.12, בשעה 6:00 ותסתיים בשעה 12:00. במסגרת העיצומים יושבתו השירותים בעיריית ירושלים, הבנקים, חברות הביטוח, רשות שדות התעופה ובתי החולים הדסה ושערי צדק יעבדו במתכונת שבת. התחבורה הציבורית תפעל כסדרה וכך גם מערכות החינוך המיוחד.

מחאת עובדי טבע בהר חוצבים בירושלים (צילום: מושיקו בצלאל)

הפגנת עובדי טבע ביום חמישי האחרון (צילום: מושיקו בצלאל)

"למען עובדי טבע למען הצלת התעשייה בישראל ועידוד כחול-לבן", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן,למען העובד הישראלי ולמען העברת המסר שפיטוריהם הם צעד אחרון ולא ראשון בכל המשק הציבורי והפרטי. העובדים אינם שקופים".

יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ' מוסר: "חברת טבע נולדה כאן, בירושלים, מילאה אותנו בגאווה אמיתית לבירה ולמדינה. אבל היום אנחנו מסתכלים גם בכעס על החלטה לסגור בעיר את שני המפעלים בגלל כשל ניהולי – ואת המחיר ישלמו את העובדים המפוטרים, וכל תושבי ירושלים. סגירת טבע בירושלים היא סטירת לחי לכלכלה העירונית, לאלפי משפחות ומאות עסקים ירושלמיים. כואב לי שלא נשמע קולו של ראש העירייה ניר ברקת – בעוד ראשי יישובים בנגב ובגליל התערבו בזמן והקטינו את ממדי הפגיעה בעריהם. טבע נהנתה מירושלים ומהטבות חוק עידוד השקעות הון בעיר, על שר האוצר וראש העיר להיכנס לעומק המשבר, להקטין את הפגיעה בירושלים. על הרשות לפיתוח ירושלים לתמרץ חברות שיקלטו עובדים מטבע ירושלים. חברי התעוררות פועלים לגבש תוכנית חירום ירושלמית כדי לסייע לעובדים ולבעלי העסקים מסביב למפעלים. אנחנו מודאגים ממצבה של טבע ודואגים 100 אחוז לירושלים".

 

מי בדיוק שובת?

עיריית ירושלים:  העובדים יפסיקו לתת שירות עד השעה 12:00. לא יחולקו דוחות חניה, לא תתקיים קבלת קהל ולא ייערך איסוף אשפה

כיכר ספרא

כיכר ספרא

בתי החולים הדסה ושערי צדק: כל בתי החולים הממשלתיים ברחבי הארץ מצטרפים לשביתה במשק. במסגרת ההשבתה בהדסה ובשערי צדק יינתנו שירותים דחופים בלבד ובשעה 12:00 הפעילות תשוב לסדרה.

מוזיאונים: מוזיאון ישראל ישבות מחר עד השעה 12:00. כדאי למשפחות שמתכננות להגיע למקום מחר לדחות את הביקור לצהריים.

האוניברסיטה העברית: חלק מהמוסדות להשכלה גבוהה ישבתו עד 12:00 ביניהם האוניברסיטה העברית בירושלים.

בנקים: בין הבנקים השובתים – דיסקונט, דיסקונט למשכנתאות, אוצר החייל, הבינלאומי, איגוד, יהב, ירושלים, לאומי, מסד, מזרחי, מרכנתיל, ערבי-ישראלי, הפועלים וחברות האשראי והביטוח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר