מחאת עובדי טבע בהר חוצבים בירושלים (צילום: מושיקו בצלאל)
מחאת עובדי טבע בהר חוצבים בירושלים (צילום: מושיקו בצלאל)

מפעלי טבע בהר חוצבים: העובדים הפגינו וחסמו כבישים

העובדים המומים - מפעלי טבע בירושלים ייסגרו וכ-1,000 יפוטרו. עשרות הפגינו מחוץ למשרדי החברה והבעירו צמיגים. מושיקו בצלאל, אב לשלושה ילדים, שעובד 13 שנה במפעל: "התחושות נורא קשות"

פורסם בתאריך: 14.12.17 18:11

מחאת עובדי מפעל טבע. בעקבות ההפגנות הסוערות במפעלים ברחבי הארץ, על רקע ההודעה כי החברה תפטר 25 אחוז מכוח האדם שלה – בהם 1,700 עובדים בארץ, יצאו להפגין עובדי המפעל בהר חוצבים. העובדים הבעירו צמיגים וחסמו כבישים – כ-1,000 עובדים יפוטרו משני המפעלים בירושלים, שצפויים להיסגר. כוח משטרתי הגיע לאזור על מנת לכוון את התנועה.

 

מחאת עובדי טבע בהר חוצבים בירושלים (צילום: מושיקו בצלאל)

(צילום: מושיקו בצלאל)

מושיקו בצלאל, שעובד במפעל טבע בהר חוצבים 13 שנה, מתאר בשיחה עם "כל העיר": "התחושות נורא קשות. אני עובד במפעל טבע בירושלים כבר 13 שנה, מיום ההקמה של המפעל. התחלתי אחרי הצבא והכרתי כאן את אשתי שגם עובדת איתי ויש לנו שלושה ילדים. קיבלנו את הבשורה הזאת, מתמודדים עם המצב, לא פשוט בכלל".

 

 

מושיקו בצלאל, הערב בהר חוצבים (צילום: עצמי)

מושיקו בצלאל, הערב בהר חוצבים (צילום: עצמי)

 



העובדים החלו להתאסף כבר אחר הצהריים עם ההודעה ששני המפעלים בירושלים עתידים להיסגר עד סוף שנת 2018. העובדים הניפו שלטים במחאה על גל הפיטורים הגדול ביותר  – סך הכל החברה צפויה לפטר כ-14 אלף עובדים ברחבי העולם, מדובר, כאמור ברבע מכוח העבודה של החברה. תוכנית הפיטורים תבוצע בהדרגה, כך לפי טבע. לצד המפעלים בירושלים, מרכזי החברה בקריית שמונה ובאשדוד יוצעו למכירה.

ראש העיר ניר ברקת הגיע הערב למפעלי טבע בהר חוצבים. בעירייה מציינים כי ברקת "הנחה את הגורמים המקצועיים בעירייה ואנשי הרשות לפיתוח ירושלים לפעול במשותף כדי לסייע לעובדים ככל שיידרש". "נעשה כל שביכולתנו כדי שהעובדים של טבע בארץ בכלל ובירושלים בפרט לא יהיו אלו שישלמו את מחיר המשבר שעוברת החברה", אמר ברקת, "זהו רגע קשה לכלכלה הישראלית ולירושלים כאשר חברת טבע שנוסדה בירושלים נקלעת למשבר עמוק. אני תומך בעובדים ועומד לימינם ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהעובדים של טבע בארץ כלל ובירושלים בפרט לא יהיו אלו שישלמו את מחיר המשבר שעוברת החברה. אנו נפעל בכל הדרכים על מנת לשמור על מקומות העבודה והפרנסה של העובדים בירושלים ואני מקווה שההירתמות של כלל הגורמים תביא לבשורות טובות לעובדים ולירושלים".

בעירייה עוד מספרים כי ברקת שוחח היום, חמישי, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הכלכלה ח"כ אלי כהן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל, יו"ר התאחדות התעשיינים בירושלים רן טוטנאור ועם הנהלת טבע בירושלים, במטרה לשלב ידיים ולמנוע את ההחלטה הקשה על פיטורי העובדים בחברה בארץ ובירושלים.

מחאת עובדי טבע בהר חוצבים בירושלים (צילום: מושיקו בצלאל)

(צילום: מושיקו בצלאל)

אתמול, יום רביעי, הכריז יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על שביתה כללית ביום ראשון הקרוב, 17.12, עד לשעות הצהריים, וזאת בעקבות מהלך הפיטורים. במסגרת ההשבתה לא יופעלו: העיריות, שירות המדינה, קופות החולים ושדה התעופה. "המשק כולו יעמוד בסולידירות", אמר ניסנקורן והוסיף כי זו אחריות של הממשלה לדרוש מטבע פתרון למשבר לאחר שהחברה נהנתה מהטבות מס בסך של כ-22 מיליארד שקלים בשנת 2006, לדבריו, וכעת "היא מפנה עורף למדינה ולאזרחיה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר