בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)
בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

בן זקן בשיחות סגורות: "במקום להתעסק בהצלחה שלנו, מתעסקים בשטויות"

מאמן בית"ר התייחס השבוע בשיחות עם מקורביו לביקורת של התקשורת ולכל השמועות מסביב

פורסם בתאריך: 18.1.18 12:41

בבית וגן, כך נדמה בשלושת החודשים האחרונים, אין ימים מעוננים, שלא לדבר על ימים שבהם השמש קורנת ומחייכת, אלא רק סערה שרודפת סערה.

האחרונה שבהם התרחשה במוצ"ש האחרון, במשחקה של בית"ר נגד קרית שמונה. היכולת על כר הדשא היתה לא מרנינה בלשון המעטה, וכשאין כדורגל מוצאים דברים אחרים להתעסק בהם. כך, בסביבות הדקה ה-80 של המשחק, רגע לפני החילוף השלישי שאותו תכנן המאמן בני בן זקן לערוך, הגיעה הסערה השבועית.

מצלמות הטלוויזיה תפסו, כידוע, את אלי טביב מדבר בטלפון דקות ספורות לפני החילוף, כשלאחר מכן על הספסל של בית"ר נצפו שיחות בין אנשי הצוות המקצועי בראשות בן זקן, כשבאחד מאתרי הספורט אף נטען כי המאמן אמר לאנשי הצוות שלו "אם אתם רוצים את קלטינס, תקראו לו אתם".

אז מה בדיוק קרה סביב אותו החילוף? בהתאחדות הודיעו כי יבדקו את מעורבותו של טביב, שכן כנגד הבעלים עומד עונש הרחקה שקובע שאסור לו להתערב בנעשה בקבוצה באופן שוטף. בבית"ר מסרו לאחר מכן כי מדובר בספקולציות מרושעות וציינו כי לאף אחד אין הוכחה למה שנטען. בין אלפי, אם לא עשרות אלפי המילים, שנכתבו ודוברו סביב הנושא קול אחד לא נשמע – קולו של בן זקן.

בשיחות שניהל בן זקן במהלך השבוע האחרון עם האנשים הקרובים לו בתוך בית"ר הוא מזים את בליל השמועות והספקולציות שעולות בתקשורת ואומר: "במקום להתעסק בהצלחה שלנו, מתעסקים בשטויות. מדובר על ספקולציות תקשורתיות שמעלים אנשים בעלי אינטרס שרק מחפשים לעשות רעש ולמרבה הצער גם מצליחים".

באותן שיחות עם אנשי בית"ר מסביר בן זקן מדוע קולו לא נשמע: "ההרגשה היא שזה לא רלוונטי מה אגיד ומה אומר ולכן עדיף להתעסק בעבודה ולא במה שקורה מסביב. הדבר החשוב הוא שאנחנו מנצחים, יש פה עבודה קשה של כולם – של הצוות המקצועי ושל השחקנים – וצריך להגיד להם מילה טובה במקום לבקר. אני יודע שאנחנו צריכים לשנות דברים ואני מנסה לעלות על מה. מה חסר לנו? כבר התחלנו ללחוץ וכעת נשאר לטפל בהנעת הכדור. ולמרות שחסרים לנו אלמנטים מסוימים, אנחנו עדיין מנצחים. אנשים יגידו יכולת אישית, אבל זה לא רק זה. יש פה עבודה ועבודה קשה. ולמרות זאת ממשיכים להתעסק בכל השטויות שמסביב ולא בשיפור ובאחוזי ההצלחה של הקבוצה".

והנתונים אכן מראים שההצלחה של בן זקן בהחלט גדולה. בית"ר, כידוע, מדורגת במקום השלישי בטבלה, מרחק נקודה אחת בלבד מהמובילה הפועל באר שבע. ב-12 משחקים שלו כמאמן (המשחק מול סכנין בסיבוב הראשון לא בספירה מאחר שבן זקן מונה יומיים לפניו ולא היה פקטור ממשי) הוא השיג שמונה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים בלבד, שבהם צברה בית"ר 26 נקודות מ–36 אפשריות – 72 אחוזי הצלחה מרשימים.

 

 

בנוסף, במשחקים הללו כבשה בית"ר 25 שערים – ממוצע של קצת יותר משניים למשחק, כשמנגד היא ספגה 14 (ממוצע של קצת יותר משער למשחק), וכל זה למרות היעדרויות של לא מעט שחקני מפתח ובראשם עידן ורד, שנבחר למצטיין הסיבוב הראשון בליגה, ושיחק תחת הדרכתו של בן זקן בשלושה משחקים בלבד.

ועדיין, הן התקשורת והן הקהל ממשיכים לבקר את המאמן על כל חילוף ועל כל משחק שבו הקבוצה מציגה יכולת לא טובה.

בדרך הביתה? בני בן זקן, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

בני בן זקן, (צילום: אורן בן-חקון)

"אני לא נותן לדברים להשפיע עליי ולהכתיב לי את הדרך", התייחס בן זקן לעניין בשיחות עם אנשי בית"ר. "אני עושה הכל בשביל ההצלחה של בית"ר ולא נותן לרעשי הרקע להפריע לי. נכון, זה לא נעים שהקהל מקלל אותי וצועק לי להתפטר, אבל אין לי מה לעשות עם זה חוץ מלהמשיך לעבוד למען הצלחת הקבוצה".

בבית"ר, חשוב לציין, מודעים היטב לסיטואציה הבלתי אפשרית שבה נמצא המאמן. "איך יכול להיות שבכל הדברים הלא טובים, כמו סוגיית יוסי בניון או היכולת הלא מרשימה מאשימים את בני ובדברים הטובים כמו הניצחונות והמיקום בטבלה הוא לא מקבל טיפה קרדיט?", תוהה אחד ממקורביו של בן זקן בבית"ר ומדגיש: "הסיטואציה הנוכחית שבה הוא נמצא רק מגדילה ומעצימה את ההצלחה שלו".

לא רק התקשורת והאוהדים עסקו השבוע בחילוף, אלא גם שחקני הקבוצה שאחד מהם, שישב על הספסל בזמן החילוף, מציין בשיחה עם "ספורט כל העיר": "הכל שמועות ודיבורים. אני לא שמעתי שאלי מנצור העביר הוראה מטביב להכניס את קלטינס במקום בניון".

"אני חושב שבני מחליט על כל החילופים בעצמו ואפשר לראות את זה בחילופים ההגנתיים שהוא עושה", מוסיף גורם בבית"ר. "אני חושב שהיו לא מעט משחקים שאלי טביב רצה מאוד שבניון ייכנס כמחליף אבל זה לא קרה, כי בני מקבל בעצמו את ההחלטות על חילופים מתוך שיקולים מקצועיים נטו".

שחקן שני בבית"ר מסכם ואומר: "אנחנו מנצחים כמעט בכל משחק, יש לנו בסך הכל שלושה הפסדים בסיבוב שלם מאז שבני מונה לתפקיד המאמן, הוא עושה תוצאות יפות וקשה להבין למה מדברים עליו. כנראה שזה בגלל שהוא מאמן צעיר ולא תקשורתי, לכן קל יותר לכולם לבקר אותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר