פעילות לילדי משכנות האומה בלובי של אחד הבניינים
פעילות לילדי משכנות האומה בלובי של אחד הבניינים

דיירי משכנות האומה: איפה המתנ"ס שהבטיחו לנו?

לאחר שנערכה פעילות לילדים בלובי של אחד הבניינים במשכנות האומה, במהלכה הצטופפו עשרות ילדים והורים, מבקש מינהל קהילתי לב העיר לפתוח בשכונה שלוחת מתנ"ס. העירייה: "תכנון המבנה נמצא בשלבים מתקדמים"

פורסם בתאריך: 30.1.18 19:41

תושבי פרויקט משכנות האומה זועמים. בשבוע שעבר התקיים בלובי של אחד הבניינים בשכונה אירוע הפעלה לילדים, שאליו הגיעו עשרות ילדים מלווים בהוריהם שהצטופפו יחד. לטענת התושבים, אין מבנה ציבורי או מתנ"ס בקרבתם שיכול לשרת אותם.

ברוריה ישראלי תושבת משכנות האומה, וחברה בוועד הפעולה מציינת כי "פרויקט משכנות האומה היה הדגל של ראש העיר והוא אמר שזה פרויקט הדגל של העיר, הפרויקט מאוד מיוחד ומזמין חיוך, אבל הטעויות שנעשו פה הן אקוטיות. לא לקחו בחשבון את סדר העדיפויות. אכלסו 800 משפחות ללא מבנה ציבורי אחד לטובת השכונה. יש לנו מתנ"ס לב העיר, אבל זה במרחק 20 דקות הליכה מהשכונה. היה אירוע מאוד יפה לפני שבוע. 60 ילדים  מהשכונה התכנסו בחדר מדרגות. זה לא מעליב? זאת לא אוכלוסייה של אנשים שמסתפקים במועט. יש פה אנשים רמי דרג, אז הילדים שלהם יושבים על הרצפה?".

פעילות לילדי משכנות האומה בלובי של אחד הבניינים

פעילות לילדי משכנות האומה בלובי של אחד הבניינים

לטענת ישראלי "העירייה הפסיקה לספור אותנו וזה חבל. אנשים מבוגרים מתארגנים בתוך הבתים, עושים כנסים בחדרי מדרגות, לא מכובד. אנחנו סופגים כל כך הרבה דברים ונושכים את השפה, ואומרים עוד מעט יהיה טוב. אבל לא לתת לנו מענה למבנה ציבור פשוט לא הוגן כלפינו".

המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)

משכנות האומה (צילום: ארנון בוסאני)

 

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מסביר: "לאחרונה התחלנו בסדרת פעילויות ייעודיות לטובת תושבי שכונת משכנות האומה, בדגש על ילדים ובני הגיל השלישי. היות וקיים מרחק בין המבנה הראשי של המינהל הקהילתי בנחלאות לבין משכנות האומה, החלטנו להביא את האירועים לתוך השכונה.

אופיר לנג (צילום: פרטי)

אופיר לנג (צילום: פרטי)

"לצערנו, טרם הוקצה מבנה ציבורי בשכונה לטובת פעילויות אלה", מדגיש לנג, "ולכן נאלצנו לבקש מנציגי בניינים לאפשר לנו לעשות את האירועים בתוך בניינים פרטיים. אמנם הגיעו תושבים רבים, ילדים ומבוגרים, שנהנו ובירכו על הפעילויות השונות, אך לטעמנו יש לקדם פתרון למקום קבע עבור פעילויות אלה לרווחת התושבים. הבאנו כבר בפני עיריית ירושלים מספר אלטרנטיבות להקמת שלוחה של המינהל הקהילתי בשכונה, ואנו מקווים כי יקודם פתרון בהקדם".

כזכור, אין זה המאבק היחיד של תושבי משכנות האומה. בחודש שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", ועד הדיירים, שמתנגד להקמת חניון תפעולי לאוטובוסים סמוך לשכוינה, הגיש עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בעיר, נגד עיריית ירושלים.

מהעירייה נמסר: "בשכונה נבנו גני ילדים ובית כנסת ובקרוב תחל העירייה בבניית מעון יום שישרת את השכונה (בצמוד לגני הילידים). בנוסף, מתוכננת שלוחת מתנ"ס שתבנה בצמוד למבני 'יד לבנים', אשר תכנונה נמצא בשלבים מתקדמים. יש לציין כי בריכת השחייה הממוקמת בבית החיל תועבר להפעלת העירייה, תשופץ על ידה – לרווחת התושבים והחיילים כאחד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר