הילד שנעקץ מעקרב עובר בדיקת אקו לב (צילום: דוברות הדסה)
הילד שנעקץ מעקרב עובר בדיקת אקו לב (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: טיפול מציל חיים לילד שנעקץ על ידי עקרב צהוב

הילד, בן 7, נעקץ במהלך משחק בחצר ביתו שביישוב נוקדים. הוא טופל במשך שעה בחדר ההחייאה, עד שמצבו התייצב

פורסם בתאריך: 26.5.18 13:02

סכנות הקיץ כבר כאן: ילד בן שבע מהיישוב נוקדים שבגוש עציון נעקץ על ידי עקרב וטופל בהצלחה בבית החולים הדסה עין כרם. הילד נעקץ בעת ששיחק בחצר ביתו, ביום שישי שעבר. בשלב מסוים הוא נכנס הביתה בצעקות ובבכי, וסיפר שעקרב עקץ אותו. האם יצאה לחצר וזיהתה עקרב צהוב גדול מידות, ומיהרה להרוג אותו. "דיברנו עם הפרמדיק ביישוב", מספרת האם, "והוא המליץ לקחת את הבן שלנו מיידית לחדר המיון. הוא כבר התחיל להקיא עם הגעת האמבולנס".


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

אנשי הדסה כבר הספיקו לקבל את ההתרעה ממד"א, והנסיוב הוכן מבעוד מועד. כאשר הגיע, נלקח הילד מיד לחדר ההחייאה.

ד"ר ורד רבקה שיוביץ, הרופאה התורנית בחדר מיון ילדים שקיבלה את הילד, מתארת את האירוע: "הילד הגיע אלינו בהכרה מעורפלת, מבולבל ונסער ביותר. הגוף שלו האדים כתגובה לארס שהוחדר בעקיצה בכף רגל שמאל. התחלנו מיד להעביר את הנוגדן לארס, ועשינו זאת במשך שעה עד שמצבו החל מתייצב. במקביל הילד נבדק על ידי קרדיולוג ילדים, שערך בדיקת אקו בשל ירידה בתפקוד הלב. לאחר ייצובו, הועבר הילד ליחידה לטיפול נמרץ ילדים ומשם, לאחר השגחה ושיפור בתפקוד הלב, למחלקת הילדים הרגילה".

"זה היה מלחיץ", אומרת אימו של הילד. "כאשר הגענו לבית החולים חיכו לנו עם הנסיוב והוא קיבל טיפול מיידי, ודי מהר החלו הדברים להירגע. קיבלו אותנו מאוד יפה, ודאגו להסביר לנו על המתרחש כל העת".

 

"הרגשתי דקירה, ואז כמו ליטוף ועוד דקירה", מספר המטופל הצעיר. "חשבתי שדרכתי על קוץ, אבל הבנתי מהר מאוד שלא. באנו לבית החולים, ואימא ואבא והרופאים דאגו שיהיה בסדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר