בית הוועד בית הכרם - המקום שבו יפעל הבר קפה (צילום: שלומי הלר)
בית הוועד בית הכרם - המקום שבו יפעל הבר קפה (צילום: שלומי הלר)

בית הכרם: האם הבר-קפה יפעל בשבת?

לקראת פתיחת הבר-קפה השיתופי בשכונה: חברי הקואופרטיב טרם החליטו האם להפעילו בשבת

פורסם בתאריך: 4.10.18 09:04

האם בר הקפה השיתופי, שנבנה ביוזמת תושבים בבית הכרם וצפוי להיפתח בחודשים הקרובים ברחוב החלוץ, יפעל בשבתות? יוזמי הקואופרטיב טרם החליטו האם לפתוח את הבר קפה בשבת, למרות שנדמה כי לא צפויה התנגדות מצד תושבי השכונה החילונית לפתיחה בשבת.



בשבוע הבא צפויים חברי הנהלת הקואופרטיב להחליט על מדיניות הפעלת בר הקפה השיתופי. רון לרמן, מיוזמי הקואופרטיב, מציין השבוע: "יש הרבה דיונים פנימיים בין התושבים על איך העסק אמור לפעול, למשל האם העסק אמור להציע רק אוכל טבעוני או רק אוכל צמחוני. האם צריך לפתוח את המקום גם בשעות הבוקר המוקדמות לטובת האוכלוסייה הוותיקה יותר בשכונה, או להתמקד בשעות אחר הצהריים והערב. וכן קיים גם שיח לגבי הפעילות בסופי השבוע – בסוף זוהי החלטה משותפת של כלל החברים", מבהיר לרמן, "מבחינתי, אין לי יכולת לקבוע כיצד המקום אמור להתנהל".

"אני הצטרפתי למיזם מתוך נקודת הנחה שאני תורמת למשהו שייתן ערך מוסף לשכונה", מדגישה תושבת השכונה וחברת קואופרטיב בית הקפה, "בר קפה או כל מקום בילוי נוסף שיפעל בסופי שבוע בבית הכרם זה דבר מרענן ונצרך פה בשכונה. אני מקווה שההחלטה בסוגיה על ידי התושבים תשקף את האופי הפלורליסטי של השכונה".

לרמן מוסיף ואומר: "לא המצאנו את הגלגל. הרעיון שתושבים יהפכו להיות חלק מבעלי העסק כבר פעיל בפאב המפלצת בקרית היובל. זה נובע מהצורך בשכונה למקום בילוי, שישרת את האוכלוסייה תוך תחושת חיבור".

אנשי הקואופרטיב ממשיכים בגיוס כספים להקמת הבר קפה באמצעות פלטפורמת הדסטארט. עד כה גויסו כ-6,800 שקלים מתוך היעד שהוצב – 25,000 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חקי חיון

    חקי חיון , אני איש מרצ לשמחתי הרבה ואני שמאלני וחילוני ואוהב ערבים לשמחתי הרבה אגב אני נולדתי יהודי אך אני קודם כל ערבי אני יותר ערבי מיהודי לשמחתי. אני גם אוהב את אחינו הנוצרים ויש לי חברים קרובים מאוד נוצרים לשמחתי. בקיצור לענייננו אני מאמין ומדבר עם אלוהים וירושלים החילונית היא בירתה הנצחית של העם היהודי אני בונה וילה בירושלים ובין השאר חיפשתי בית בבית כרם ובעין כרם וכו' . כתושב ירושלים אני אשמח לתמוך הפתיחה בשבת של כל העיר וכל המדינה. כל אדם העובד בשבת רשאי לבחור לעצמו יום מנוחה חלופי. אני נכון לעכשיו עובד בשבתות והחגים ובכיפור ובוחר לעצמי ימי מנוחה אחרים. בעתיד הנראה לעין אני אעבוד רק שלשה ימים בשבוע מראשון עד שלישי ומרביעי עד שבת אני לא אעבוד אך אם יתעורר צורך אזי אני אעבוד בשבת וביום ראשון למשל אני אנוח. בכל מדינת ישראל ובכל העולם כולו בני אדם חייבים לעבוד בשבתות ובימי שבתון נוספים וכמובן שכל עובד בעולם זכאי ורשאי לבחור יום מנוחה חלופי. בנוסף חובה שהתחבורה תפעל שבעה ימים בשבוע בכל העולם כולו ונהגים אשר חפצים לנוח דווקא ביום שבת אזי נהגים אחרים יעבדו במקומם ואותם נהגים שעבדו בשבת יכולים כמובן לנוח ביום אחר. לי אישית אין בעיה אני נוהג בעצמי בכל הדרכים המוכרות לי ואני לא מעוניין שמישהו ינהג במקומי או בעבורי רק בדרכים לא מוכרות לי או במרחקים גדולים אני מבקש מהנהג שלי שיסייע אותי וינהג במקומי.

  2. נחוש

    ממליץ לחברי הקופארטיב לפתוח במתכונת שבת. זה אפשרי ומיוחד עיינו באב אל ימן

  3. גלעד

    בית הקפה נכון שיפתח בכל שעה ובכל מתכונת שתשרת באופן המיטבי את תושבי השכונה ואת מפעיליו. אין ימים קדושים וגם אילו היו, קדושתם לא היתה נפגעת על ידי שתיית קפה. חילול ה"קודש" (דהיינו מה שנכון וטוב) הוא בכפיית אורח חיים על מי שאיננו נוקט אותו. בית הכרם מקדשת את החול ותמשיך לקדשו בדבקות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר