משה צ'יקו אדרי (צילום: תומר אפלבאום)
משה צ'יקו אדרי (צילום: תומר אפלבאום)

פסילת מינויו של אדרי למפכ"ל: הבית הפתוח בירושלים מברך על החלטת ועדת גולדברג

הבית הפתוח בירושלים מתנגד למינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה, שלוש שנים לאחר ששימש מפקד משטרת ירושלים בזמן מצעד הגאווה בו נרצחה שירה בנקי ז"ל. ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים: "אנו מברכים את ראשי הוועדה, שלא נכנעו לספינים ולציפוף השורות; אדרי אינו ראוי להיות מפכ"ל"

פורסם בתאריך: 2.12.18 12:18

סערת פסילת מינויו של מפכ"ל המשטרה החדש על ידי ועדת גולדברג נמשכת. הבית הפתוח בירושלים מברך על החלטת ועדת המינויים, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג מיום חמישי שעבר, שלא להמליץ על מינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה.

יו"ר הבית הפתוח בירושלים, ערן גלובוס מציין כי "לפני כשלושה שבועות סירבנו לשתוק למול מינוי פסול ומסוכן. היינו הראשונים לפתוח את תיבת בפנדורה של ניצב אדרי. הופעלו נגדנו כוחות רבים מן הרגע הראשון, אך מכבש השררה והיוהרה של השר ארדן לא הצליחו להביס את האמת – ניצב בדימ' אדרי אינו ראוי להיות מפכ"ל".


השופט בדימוס אליעזר גולדברג (צילום: מיכל פתאל)

השופט בדימוס אליעזר גולדברג (צילום: מיכל פתאל)


עוד מוסיף גלובוס: אנו מברכים את יו"ר הוועדה כבוד השופט בדימ' גולדברג ואת חברת הועדה פרופ איינהורן, שלא נכנעו לספינים ולציפוף השורות. לאזרחי ישראל מגיע מפכ"ל ומשטרה ללא דופי – וההחלטה היא צעד משמעותי בכיוון הזה".



הוועדה, כפי שפורסם, ממליצה שלא למנות את אדרי למפכ"ל בין השאר מהנימוקים כי מינויו "יפגע באמון הציבור". הסיבה העיקרית להחלטתה של הוועדה היא פגישה שערך אדרי עם עו"ד פיני פישלר, פרקליטו של חושף השחיתויות רפי רותם, לקראת הופעתו בפני הוועדה נגד המינוי. כמו כן, בוועדה עלו טענות על ליקויים באגף התנועה, בעת שאדרי שימש כראש האגף. בין הטענות, שעלו בדוח מבקר המדינה, נמצא כי באגף התנועה נהגו לסגור תיקים ולמחוק דוחות תנועה לקציני משטרה. בין הדיווחים נכתב כי אדרי נתפס נוהג במהירות מופרסת וכי בוטל דוח לקצין בדרגת תת ניצב. יש לציין כי אדרי אולץ לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתית, ועל פי פרסומים הוא עבר אותה בהצלחה.


מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)


הבית הפתוח בירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר", התנגד למינויו של אדרי למפכ"ל המשטרה, ששימש לפני שלוש כמפקד משטרת מחוז ירושלים בזמן מצעד הגאווה באוגוסט 2015, שבמהלכו נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל. הרוצח ישי שליסל רצח את בנקי ז"ל שלושה שבועות בלבד לאחר ששוחרר מהכלא, וזאת בתום ריצוי מאסר על פשע שנאה דומה שביצע במצעד הגאווה עשר שנים קודם. בדוח המסקנות של הוועדה המשטרתית לאחר הרצח במצעד הגאווה נרשמה לאדרי הערה פיקודית על אחריותו, ולא התבקשה הדחתו. לאחר מכן מונה אדרי למפקד מחוז תל אביב ובהמשך הוא מונה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים על ידי השר גלעד ארדן.


שירה בנקי ז''ל

שירה בנקי ז"ל


בפוסט שפרסם גלובוס לפני שלושה שבועות הוא כתב בין השאר: "אם אדרי ימונה, ידע כל שוטר ותדע כל שוטרת – אין אחריות אישית. אם אתה קצין טוב, מותר לך לטעות, גם במחיר דמים – ולהתקדם כל הדרך עד ללשכת המפכ"ל. הבית הפתוח עומד לצד הפצועים במאבקם נגד המינוי של אדרי. אני מבין שיש מי שחושש להתנכלות. אנחנו מקווים שהאנשים הטובים – והם טובים באמת, ללא טיפת ציניות – במשטרת ישראל – ימשיכו להגן עלינו בנחישות שבה הם עושים זאת בשנים האחרונות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר