משה צ'יקו אדרי (צילום: תומר אפלבאום)
משה צ'יקו אדרי (צילום: תומר אפלבאום)

הבית הפתוח בירושלים נגד מינוי המפכ"ל הנבחר – מפקד המחוז לשעבר משה (צ'יקו) אדרי

הבית הפתוח בירושלים פונה לממשלה וקורא להתנגד למינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה, ששימש כמפקד משטרת מחוז ירושלים בזמן מצעד הגאווה, שבו נרצחה שירה בנקי ז"ל: "המינוי של אדרי הוא מסר שגוי ומסוכן שהחיים שלנו, כמו הזכויות שלנו חשובים, אבל חשובים פחות"

פורסם בתאריך: 5.11.18 18:43

סערת מינויו של מפכ"ל המשטרה החדש נמשכת. הבית הפתוח בירושלים מתנגד למינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה, ששימש לפני שלוש כמפקד משטרת מחוז ירושלים בזמן מצעד הגאווה באוגוסט 2015, שבמהלכו נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל. הרוצח ישי שליסל רצח את בנקי ז"ל שלושה שבועות בלבד לאחר ששוחרר מהכלא, וזאת בתום ריצוי מאסר על פשע שנאה דומה שביצע במצעד הגאווה עשר שנים קודם. בדוח המסקנות של הוועדה המשטרתית לאחר הרצח במצעד הגאווה נרשמה לאדרי הערה פיקודית על אחריותו, ולא התבקשה הדחתו.



כבר ביום שישי, עם פרסום מינויו של אדרי למפכ"ל המשטרה, פרסם הבית הפתוח בירושלים פוסט בפייסבוק, שבו הוא מתנגד למהלך: "אנחנו מוטרדים מההודעה על קידום מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה, לנוכח המחדלים החמורים שקרו תחת פיקודו במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ב-2015, שכזכור גבו את חייה של שירה בנקי ז"ל ופצעו שישה נוספים. השוטר מס' 1 חייב להוות דוגמה אישית. מחדל המשטרה במצעד, באחריותו של אדרי – הוא כתם עכור על המינוי. נתכנס לישיבת חירום כדי לשקול את צעדינו בכל המישורים הרלוונטיים. הביטחון שלנו חייב להישמר על ידי האנשים הראויים לכך".

אתמול, ראשון, שוב יצא הבית הפתוח נגד דבר מינויו של אדרי. בין השאר כותב ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים: "אדרי תרם רבות לביטחון ישראל. איש אינו חולק על כך. אבל גם 30 שנות קריירה מרשימה לא מכשירות כשל פיקודי אישי חמור שבחמורים, כשל שעלה בחייה של שירה בנקי ז"ל, עוד לא בת 16 אז, ופצע שישה. כשל שצילק אותי ואת החברים שלי בבית הפתוח ובקהילה הגאה לכל החיים".



בהמשך מציין גלובוס: "לא אני קבעתי שאדרי התרשל. משטרת ישראל קבעה! הועדה המיוחדת שמונתה מיד לאחר הרצח הטילה על אדרי אחריות פיקודית אישית. אם לצטט מהדו"ח: 'אופן ניהול עבודה המטה על ידי המחוז בראשותו יצר חוסר בהירות ביחס לתחומי האחריות של המרחבים וכן ביחס לחלוקת האחריות בין המרחבים לבין יחידות המחוז, הן בציר המבצעי והן בציר המודיעיני'."


שירה בנקי ז''ל

שירה בנקי ז"ל


בפוסט הארוך ממשיך וכותב גלובוס: "אם אדרי ימונה, ידע כל שוטר ותדע כל שוטרת – אין אחריות אישית. אם אתה קצין טוב, מותר לך לטעות, גם במחיר דמים – ולהתקדם כל הדרך עד ללשכת המפכ"ל. הבית הפתוח עומד לצד הפצועים במאבקם נגד המינוי של אדרי. אני מבין שיש מי שחושש להתנכלות. אנחנו מקווים שהאנשים הטובים – והם טובים באמת, ללא טיפת ציניות – במשטרת ישראל – ימשיכו להגן עלינו בנחישות שבה הם עושים זאת בשנים האחרונות".


מצעד הגאווה בירושלים (צילום אורן בן חקון)


עוד הוא מוסיף: "בתור מי שמעורב בנימי הנימים של המצעד בירושלים בשנים האחרונות, אני יכול להעיד מקרוב על שינוי של 180 מעלות ברצינות שבה לוקחת המשטרה את אבטחת המצעד. תמיד יש מחלוקות ומה לשפר, אבל אני גאה מאד בשותפות עם המשטרה – וצועד בירושלים בביטחון מלא שמי שמופקד על שמירת החיים שלי ושל כולנו עושה זאת במחויבות אמיתית ומתוך תחושת שליחות. ומי שמספר לכם שההתנגדות לאדרי היא התנגחות במשטרה לא מכיר קמצוץ מהעבודה הצמודה בשטח. אם אנחנו לא נגד המשטרה (ואנחנו לא), אז היכן האחריות? אצל השר ארדן. אצל ממשלת ישראל שהפילה רק השבוע הצעות חוק להט"ביות, אבל מקדמת בלי בעיה את המינוי של מי שנרדם בשמירה על בטחוננו".

לבסוף, קורא גלובוס לשרי הממשלה להתנגד למינויו של אדרי. "נמאס לנו להיות סוג ב', ממשלה יקרה. ואמנם את הזכויות שלנו אתם בינתיים מצליחים לעכב בכנסת, אבל אתם לא תפגעו בזכות הבסיסית ביותר שלנו – כולנו – לחיים ולביטחון. המינוי של אדרי הוא מסר שגוי ומסוכן שהחיים שלנו, כמו הזכויות שלנו – בפארפרזה על אורוול – 'חשובים, אבל חשובים פחות'. אני מצפה מכל חבר בממשלה שרואה בעצמו ידיד הקהילה הגאה – השרים הנגבי, כחלון, רגב, שטייניץ – אני מסתכל גם עליכם – להתנגד למינוי. אני מצפה מרה"מ נתניהו לדאוג 'לחיים עצמם' גם שלי ושל חבריי לקהילה הגאה ולתומכים שלנו שצועדים איתנו בכל רחבי הארץ. את הביטחון שלנו אתם תיקחו ברצינות, ממשלה יקרה. או שלא תיקחו בכלל".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע בשישי על בחירתו באיש שישמש כמפכ"ל המשטרה. ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, נשוי ואב לשלושה שירת בין השאר גם כמפקד מחוז תל אביב, ראש אגף התנועה, מזכיר ביטחוני של השר לביטחון פנים, מפקד מרחב ירקון, מפקד מרחב יפתח, מפקד יחידת אתג"ר, מפקד תחנת כפר סבא, מפקד תחנת טייבה וקצין אגף מבצעים ביחידת אתג"ר. בשנה האחרונה הוא כיהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נרקיס

    מה שקרה במצעד הגאווה עם כל הצעראינו מצדיק את פסילתו להיות מפכל.נקודה.יש הפקות לקחים בכל גוף.ולקחים הופקו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר