אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)
אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

אוהדי בית"ר דרוכים: "אם השחקנים לא ייתנו 200 אחוזים מול הפועל, הם ייצרו לעצמם בעיות"

אוהדי בית"ר דרוכים לקראת המשחק מול הפועל תל אביב ביום שני: "אם במשחק הזה בית"ר מתרסקת, הדרך למטה קצרה"

פורסם בתאריך: 8.12.18 13:52

לאחר עוד שבוע שבו לא הצליחה בית"ר ירושלים לנצח (תיקו מול מכבי נתניה ברביעי והפסד להפועל רעננה ביום יום ראשון, שלאחריו זעמו האוהדים על היכולת של הקבוצה), תפגוש בית"ר ירושלים, לראשונה זה שנתיים, את היריבה המושבעת באדום – הפועל תל אביב (שני, אצטדיון המושבה, 21:00).



אל המשחק מגיעה בית"ר ירושלים מהמקום האחרון בטבלה, אך אולי גם עם מעט ביטחון לנוכח הסטטיסטיקה שמראה כי הפסד הליגה האחרון של הקבוצה להפועל תל אביב היה אי שם ב-2010, באותו משחק שבו ערן זהבי העניק לאדומים את הדאבל ההיסטורי באצטדיון טדי.

את אוהדי בית"ר ירושלים ספק אם הסטטיסטיקה הזו מרגיעה. הם מבחינתם רוצים לחוות קצת נחת אחרי הסבל שהם עוברים מאז פתיחת העונה, ואין כנראה דרך יותר טובה לגרום להם לנחת מאשר ניצחון מול היריבה השנואה מתל אביב.

"התחושות מעורבות מאוד. יש מתח, יש יריבות ואנחנו רוצים לנצח", מספר אבי חמו, חבר ארגון 'בשער האוהדים' ואוהד מושבע של בית"ר ירושלים בשיחה עם "כל העיר". "לא צריך להזכיר לאף אחד מה זה הפועל עבורנו. השחקנים צריכים לעשות את העבודה ולהביא לנו ניצחון".

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: "הארץ")

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: "הארץ")

"זה משחק קשה מאוד עבורנו, משחק של להיות או לחדול", מוסיף גל ויטנברג, מהמוכרים שבאוהדי בית"ר ואחד החברים בעמותת האוהדים. "אם במשחק הזה בית"ר מתרסקת, אנחנו יודעים שהדרך למטה קצרה. זה הכל בידיים וברגליים של השחקנים. אם הם לא ייתנו 200 אחוז, הם ייצרו לעצמם הרבה בעיות. התחושות קשות: זו הפעם הראשונה שבה אני מגיע למשחק בחשש אמיתי".

בית"ר ירושלים מגיעה למשחק ביום שני כשהיא במקום האחרון. מקום אחד לפניה ניצבת הפועל תל אביב, כך שגם בלי קשר ליריבות ההיסטורית בין שני המועדונים, מדובר על קרב לוהט וחשוב, שאסור לחזור ממנו בלי 3 נקודות. המצב הזה מחזיר את אוהדי בית"ר שבע שנים לאחור, אל תקופת הצ'צ'נים, שבה בית"ר ניצלה ברגע האחרון מירידת ליגה.

"האווירה קשה מאוד. הקהל מאוכזב מאוד וכועס על השחקנים", מוסיף חמו, ושולח מסר לשחקנים: "הם לא נלחמים, לא עושים גליצ'ים, לא נאבקים על כדור. אין אִכפתיות, אין תשוקה ואין רצון לנצח, אין ניצוץ בעיניים. אני מפחד שהפועל ינצחו. בכל שבוע אני מקווה שהשחקנים יתעוררו, וזה רק הופך להיות גרוע יותר. אנחנו פותחים כל שבוע עם תקווה, והיא מתפוצצת לנו בפנים".

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"לא האמנתי שהמשחק הזה יהיה מפגש תחתית. הייתי בטוח שנהיה בצמרת ושהם יהיו קרובים אלינו", אומר דרור בראשי, מנהל קבוצת האוהדים 'זר לא יבין זאת' בפייסבוק. "זה משחק תחתית לוהט, זה לא מפגש עם רעננה או חדרה. פה אם ננצח נצא לדרך חדשה – זה משחק שיוציא אותנו מהבוץ, או שיקבור אותנו יותר. השחקנים צריכים להסתכל מתחת לחולצה ולראות את הסמל, להרים את הראש, לראות את האוהדים ולתת את הנשמה. אם נפסיד, חס ושלום, יהיה קשה לצאת מזה".

בראשי, שמכיר את היריבוּת הצהובה-אדומה מקרוב, ממשיך: "אלו תחושות של גביע, תחושות מיוחדות. זה לא 'עוד משחק', זו יוקרה. חייבים לנצח אותם. אני, לצערי, ראיתי ב-1983 את משה סיני מבקיע שני שערים ולוקח לנו את האליפות – מאז אנחנו מנסים לנקום בהם, ואני מקווה שהזמן הזה יגיע ושנוכל להוריד אותם ליגה. זה יהיה פיצוי על כל מה שקורה. מצד שני, משחק כזה יכול להוריד אותנו ליגה: אנחנו סוגרים סיבוב שלם בתחתית, והשחקנים לא הפנימו את זה".

 

מהעבר השני, בצד האדום, נמצא אחד האוהדים המוכרים של הפועל תל אביב, עו"ד ארי שמאי, שנותן את הניתוח ואת התחושות שלו לקראת המשחק המותח, המסקרן והחשוב ביום שני באצטדיון המושבה: "בית"ר-הפועל זה תמיד מסקרן, ויש משהו חצי-פיקנטי בכך ששתי הקבוצות נמצאות בחלק התחתון של הטבלה. יש פה עניין מרגש מבחינתי. אני יודע שאוהדי בית"ר שונאים הכי הרבה אותנו, וזה בסדר, אבל אנחנו שונאים הכי הרבה את מכבי. כשיש משחק בין בית"ר למכבי, אני לטובת בית"ר כמובן".

אוהדי הפועל תל אביב (צילום: שרון בוקוב)

אוהדי הפועל תל אביב (צילום: שרון בוקוב)

שמאי מוסיף ומסביר מדוע לדעתו בית"ר מתקשה בינתיים: "אני הייתי בטוח שברגע שחוגג הגיע לבית"ר זו עונה שיכולה להסתיים עבורה באליפות, כי פשוט נסחפתי אחרי הגל של אוהדי בית"ר, אחרי האמוציות שלהם. לא חשבתי על זה שכל אייקון שמגיע בשנה הראשונה נכשל ועושה טעויות, לא משנה אם קוראים לו גולדהאר או אם זו ריאל בתקופה של הגלקטיקוס. אי אפשר לבנות ככה קבוצה".

בבית"ר, כאמור, יש תכונה אדירה לקראת המשחק ולא רק בקרב האוהדים. "אני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שמשחק כזה נחשב למשחק תחתית", אומר שחקן בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אני יודע עד כמה המשחק הזה חשוב עבור האוהדים ועד כמה הוא יוקרתי. נעשה הכל על מנת לשמח אותם. חשוב מאוד להשיג נקודות, במצב שלנו אסור להרשות לעצמנו משהו אחר. זה משחק על 6 נקודות".

גורם בבית"ר מוסיף: "אם לא נשיג נקודות מול הפועל תל אביב אנחנו בבעיה גדולה. תהיה מלחמת עולם. חייבים לנצח אותם. שתי הקבוצות מגיעות פצועות ורוצות לא להפסיד – פעם שתיהן היו באות לנצח. אני לא חושב שמי שתפסיד תרד ליגה: לנו יש בעיה גדולה יותר, כי הם יודעים להתמודד בתחתית. לנו אין שחקנים שעושים גליצ'ים, שנלחמים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר