יוסי בניון (צילום: AP)
יוסי בניון (צילום: AP)

"בניון לא בא לשבת על הספסל, הוא רוצה לשחק"

11 שערים במכבי חיפה, 3 שערים במכבי ת"א, בבית"ר כבש 3 שערים ובפ"ת - 7 שערים. האפשרות לחזרתו של יוסי בניון מעסיקה רבים, אך האם זה מה שבית"ר צריכה?

פורסם בתאריך: 27.12.18 13:31

בעונת 2014/2015, לאחר כמעט 13 שנים באירופה, חזר יוסי בניון לקבוצה שבה פרח בכדורגל הישראלי, מכבי חיפה. הקאמבק שלו כלל שנתיים במדי הירוקים, שבמהלכן ערך 59 הופעות בליגה וכבש 11 שערים, ואף היה שותף לזכייה בגביע. לאחר אותה זכייה הודיע במפתיע כי הוא עוזב את המועדון, בעקבות היחסים הרעועים עם הקהל, וחתם במכבי תל אביב, היריבה המושבעת. במדי הצהובים-כחולים השחקן שותף ב-25 משחקי ליגה, בארבע משחקי גביע הטוטו ובחמישה משחקי גביע, ורשם שער אחד בכל מסגרת. הוא הגיע עם מכבי עד לגמר הגביע, שם הקבוצה הפסידה 4:3 לבני יהודה בפנדלים, והוא עצמו אף החמיץ פנדל מכריע.



לאחר עונה אחת בלבד בקריית שלום נחת בניון בבית וגן, וחתם בבית"ר. גם שם צצו בעיות, הפעם עם הבעלים אלי טביב, והקשר עזב את הקבוצה עוד לפני תום חלון ההעברות. 14 משחקי ליגה רשם יוסי בניון במדי בית"ר, וכבש שלושה שערים.

בחודש ינואר 2018 חתם בניון בתחנה הרביעית שלו – מכבי פתח תקווה, שם שותף בעשרה משחקים וכבש ארבעה שערים. בעונת 2018/19 הספיק בניון לשחק ב-12 משחקים, בהם כבש שלושה שערים. לפני שבועיים וחצי הוא החליט לסיים את דרכו בקבוצה, לאחר שהוציא עצמו מהסגל כשגילה שאינו פותח בהרכב. סך הכל בפ"ת הוא שיחק ב-22 משחקים וכבש 7 שערים.

"יש ויכוח מיהו גדול שחקני ישראל, ברקוביץ או רביבו", אומר אסף כהן, פרשן 'צרלטון', בשיחה עם "ספורט כל העיר". "מבחינתי יוסי הוא גדול שחקני ישראל, אבל כמו רבים אחרים הוא עשה טעות וחזר לארץ. אני מבין למה בניון רוצה לחזור לבית"ר. הוא רוצה לגמור את הקריירה במועדון גדול. אבל אני לא יודע אם זה מה שבית"ר צריכה כרגע. אז נכון שידברו איתו ושיהיה תיאום ציפיות, אבל אני בטוח גם במקומות אחרים היו תיאומי ציפיות וזה לא ממש עבד".


יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)

יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)


"במכבי תל אביב לא ראיתי שהיתה שום בעיה", אומר פרשן אחר של צ'רלטון, אורי אוזן, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "יוסי הגיע בכבוד, שיחק ותרם ולא היה כל ציוץ ולא הייתה בעיה. אני מבין אותו: הוא לא רוצה לפרוש. ליוסי יש משהו לא סגור בירושלים, וכל עוד שני הצדדים ידעו לטפל בעניינים בלי להתייחס לרעשים החיצוניים, לא נראה לי שתהיה בעיה. יוסי הוא גדול שחקני ישראל, ויהיה יפה אם הוא יסיים את הקריירה בדרך שהוא רוצה. אני מקווה מאוד שזה יקרה".

"אני לא יודע באיזה כושר הוא נמצא, ואיך קלינגר מתכוון להשתמש בו. אני חושב שיוסי יכול לתרום בכל מיני מובנים. הוא כן יכול לתרום בדקות מסוימות ובסיטואציות אחרות, אם ישתמשו בו נכון ובעמדה מתאימה. במשחקים מסוימים זה יכול להיות 20 דקות, ובמשחקים מסוימים 90 דקות.

במכבי תל אביב הוא לא שיחק הרבה, ועבר את השנה, שיחק בגמר גביע והכל היה בסדר. זה גם עניין של מערכת, איך היא יודעת להתנהל ולהשתיק רעשים. בית"ר צריכה להיות חכמה מאוד בהתנהלות שלה מול התקשורת ומול השחקן. אם הקבוצה תצליח, זה יהפוך את הכל לפשוט יותר".

"יוסי יכול לתת לבית"ר הרבה מאוד, אבל אתה מקבל אותו לא רק בשביל ה-30 דקות שהוא משחק", ממשיך אסף כהן. "צריך לראות איך הוא יגיב כשהוא לא ישחק. גם אלי אוחנה וגם ניר קלינגר הם אנשים מנוסים, וחשוב שידעו איך להתמודד עם זה, אבל יוסי בניון לא בא בשביל לשבת על הספסל. הוא רוצה לשחק, וזה כל הסיפור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר