בית הקונפדרציה, יסמין לוי, כוכבה לוי (צילומים: דינה גונה, עלי טשקירן, אסנת קרסנסקי)
בית הקונפדרציה, יסמין לוי, כוכבה לוי (צילומים: דינה גונה, עלי טשקירן, אסנת קרסנסקי)

בית הקונפדרציה: כוכבה ויסמין לוי במופע לאדינו

המופע מתקיים במסגרת חודש הנשים בבית הקונפדרציה והוא יכלול מבחר שירי לאדינו ופיוטים מהמורשת היהודית-ספרדית

פורסם בתאריך: 9.1.19 15:39

ביום רביעי הקרוב, 16.1, יתקיים בבית הקונפדרציה מופע מיוחד של זמרת הלאדינו כוכבה לוי, שתופיע עם בתה הזמרת-יוצרת, יסמין לוי. אל השתיים יצטרפו אורחים נוספים והמופע יכלול שירי לאדינו ומבחר פיוטים מהמורשת היהודית-ספרדית.

כוכבה לוי (צילום: אסנת קרסנסקי)

כוכבה לוי (צילום: אסנת קרסנסקי)

כוכבה לוי פתחה בקריירת השירה שלה לאחר מותו של בעלה, יצחק לוי, שהקדיש את חייו לשימור ולהנצחת המורשת היהודית-ספרדית ורומנסות הלאדינו והיה שותפו של הנשיא יצחק נבון ז"ל ליצירת המחזמר המצליח "בוסתן ספרדי". כוכבה לוי ממשיכה את מפעל חייו של בעלה, לעיתים קרובות בהופעות משותפות עם בתה יסמין לוי, כיום כוכבת בינלאומית מצליחה.

יסמין לוי (צילום: עלי טשקירן)

יסמין הוציאה את אלבומה הראשון לפני כמעט 20 שנה, ומאז הוציאה שמונה אלבומים נוספים, האחרון בהם "רק עוד לילה אחד" יצא ב-2017 והוא הראשון בשפה העברית. יסמין הפיקה לאימה כוכבה את אלבום הבכורה שלה, "שרה לאדינו". את השתיים ילוו במופע איתי אברמוביץ על הפסנתר וישי אמיר בכלי הקשה. המופע מתקיים במסגרת מופעי החורף של בית הקונפדרציה, אשר מתמקדים השנה בנשים יוצרות.

במסגרת מופעי הנשים יתקיים ביום חמישי הקרוב (17.1) הופעה של הזמרת-פייטנית-יוצרת מורין נהדר במופע בכורה חדש, "למה תעמוד רחוק", שיציג שירים חדשים מאלבום הפיוטים שלה, שכולם הולחנו על ידה.

במופעים הנוספים שיתקיימו החודש יופיעו האנסמבל הגלילי עלוואן במופע ראשון בירושלים (רביעי, 23.1), אשר ייקח את הצופים למסע מוזיקלי מרתק שיחלוף דרך פרס, טורקיה וצפון אפריקה. במופע תתארח הזמרת ונגנית הצ'לו מעיין ליניק. יום למחרת, חמישי (24.1), תתארח בבית הקונפדרציה הרביעייה של היוצר-משורר-נגן הקמנצ'ה יגל הרוש, שתשחזר את הריטואל העתיק של תיקון חצות.

בית הקונפדרציה (צילום: דינה גונה)

בית הקונפדרציה (צילום: דינה גונה)

כוכבה ויסמין לוי. ד', 16.1, 20:30. בית הקונפדרציה. 60 שקלים.


קריז קשה לדג בפיתה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר