אילון אלמוג (צילום: באדיבות האתר הרשמי מכבי תל אביב)
אילון אלמוג (צילום: באדיבות האתר הרשמי מכבי תל אביב)

דעה | מבט אסטרטגי על המשא ומתן לרכישת אילון אלמוג

עצם המשא ומתן לרכישת אילון אלמוג, חלוץ כישרוני בן 20 בלי אף הופעה בליגת העל, מהווה הצהרת כוונת ברורה של בעלי בית”ר ירושלים משה חוגג

פורסם בתאריך: 17.1.19 10:40

תג מחיר של כ-3 מיליון יורו על שחקן ישראלי שעדיין לא שיחק בליגת העל. זוהי השורה התחתונה של המגעים בין בעל הבית של בית”ר ירושלים משה חוגג עם ראשי מכבי תל אביב בנוגע לרכישת מחצית מכרטיסו של אילון אלמוג. כן, זו לא טעות. אלמוג, חלוץ די אלמוני שחגג לפני עשרה ימים בדיוק יום הולדת 20, שווה – לפחות על הנייר – 3 מיליון יורו. וכן, ברזומה שלו אין ולו הופעה אחת בליגת העל.



אלמוג, כך מספרים וטוענים כולם, הוא כישרון גדול. העונה, בבית”ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית, הוא כבש עד כה 7 שערים ב-17 משחקים. בשלוש עונות בליגת העל לנוער עם מכבי תל אביב הוא כבש 41 שערים.

עצם הניסיון של חוגג ובית”ר ירושלים להחתים את אלמוג מעורר סקרנות גדולה, אבל גם לא מעט שאלות חשובות, שבראשן האם ילד בן 20 יכול לשאת על גבו מעמסה בדמות תג מחיר של 3 מיליון יורו?

מבחינת בית”ר ירושלים, מדובר כמובן על מחשבה אסטרטגית לשנים קדימה, שזה כבר צעד יפה ומבורך. קבוצות רבות ברחבי העולם, ולמען האמת גם כאן בישראל, מאתרות כישרונות צעירים, להשקיע בהם ולפתח אותם. לעיתים זה בא לידי ביטוי בהפיכתם של אותם כישרונות לפנים של המועדון, בפעמים האחרות הן גוזרות קופון יפה שנים לאחר מכן, אבל יש גם את המקרים שבהן תג המחיר הכבד מהווה גיבנת של ממש, כמו שקרה, למשל, עם בן רייכרט, שנמכר ממכבי תל אביב להפועל תל אביב תמורת מיליון יורו ולא הצליח להתרומם משלל סיבות.

דעה | ניר קלינגר עושה עבודה בינונית בבית"ר

מבחינה אסטרטגית, זהו צעד גדול של משה חוגג. הוא מסתכל בכך לקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי בלבן של העיניים. הרי מהלכים דומים עשתה הפועל באר שבע עם החתמתם של מיכאל אוחנה וניב זריהן, בעסקאות ששמו על שני הצעירים הכישרוניים תגי מחיר גבוהים.

גם באקדמיות הכדורגל הפרושות ברחבי אירופה הדבר נהוג ומקובל. האקדמיות הללו אוספות כישרונות עצירים מכל רחבי העולם אחרי מעקב ומנסות להפוך את אותם שחקנים לכוכבים גדולים. ובית”ר, כך לפחות אמר ניר קלינגר בתוכנית הספורט של רדיו ירושלים ביום שישי, אכן עוקבת אחרי אלמוג כבר תקופה ארוכה. עוד הוסיף מאמן בית”ר שאלמוג הוא כישרון מבטיח מאוד.

המהלך הזה של משה חוגג הוא אמירה חד משמעית על כך שבכוונתו להחזיר את בית”ר לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. ועל השאלה אם תג המחיר לא גבוה מדי כנראה שרק הזמן יוכל לענות.

רמי מנדל (צילום: פרטי)

האם פרשיית ההשעיה של ליאור אליהו מאחורינו? האם הקפטן של הפועל ירושלים הפנים את המסר שככה אי אפשר להמשיך? האם המאמן עודד קטש יוותר על עקרונותיו ויתפשר מול אליהו? והאם הקהל, שכל כך מחבק את הפורוורד הישראלי, יבין שאמנם צריך לכבס את הכביסה בבית אבל אי אפשר להחזיר אותה מלוכלכת לפרקט?

הרבה שאלות נותרו על השולחן מהעימות בין קטש לאליהו, וגם כאן, התשובות יינתנו רק בעוד זמן מה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר