ארקדי דוכין (צילום: מוטי מילרוד)
ארקדי דוכין (צילום: מוטי מילרוד)

ארקדי דוכין: "ירושלים עיר מסתורית עם בחורות יפות"

הערב (ג') יגיע דוכין לזאפה בירושלים עם מופע מיוחד לרגל הוולנטיין דיי. "זה מופע מאוד אינטימי וחורפי רק של שירי אהבה"

פורסם בתאריך: 14.2.17 12:37

ביום שלישי הקרוב, 14.2, יגיע ארקדי דוכין לזאפה למופע מיוחד לכבוד הוולנטיין דיי, שיכלול להיטים גדולים עוד מתחילת הדרך של החברים של נטאשה ועד היום, העוסקים כולם באהבה. "ראיתי שיש לי רשימה מכובדת של להיטים העוסקים באהבה על כל גווניה", אומר דוכין בראיון ל"כל העיר", "זה מופע מאוד אינטימי וחורפי רק של שירי אהבה".

הרבה מהם נתפסים כשירים קצת עצובים.

"לאו דווקא. להגיד: 'בגללך לילה לא לילה' זה עצוב? 'יש בך משהו שונה'? או אוהבת לא אוהבת, כל הזמן שואל'? 'אני אוהב אותך בגלל שאני אוהב אותי'? כל השירים האלה מדברים על גוונים שונים של אהבה. אני גם אעשה מחווה לאיש ענק שנפטר, מאיר בנאי ז"ל, ואבצע שני שירי אהבה שלו, של אהבה מנחמת דווקא".

דוכין מספר שהוא מחכה בקוצר רוח להופעה הקרובה בירושלים. "אני חולה על העיר", הוא אומר, "אני מגיע לירושלים בכל הזדמנות שיש לי. זו עיר מיוחדת ואם אשתי היתה מסכימה הייתי עובר לגור בה. ירושלים עיר מסתורית עם בחורות יפות, שונות מהתל אביביות".

מה אתה אוהב בעיר?

"אני מאוד אוהב את בתי הקפה הירושלמים. את הדברים הפשוטים בעיר.  אני אוהב את ירושלים הצעירה והאלטרנטיבית, את סצנת האינדי. אני אוהב מאוד את השוק ואת הקטע הקולינרי של ירושלים. פחות אוהב את זה שבשבת הכל סגור, כי אני אוהב לאכול בשבת במסעדות. אמנם אני בלימוד רוחני במשך שנים אבל לא שומר מצוות ובשבת אוהב ללכת לאכול, זה קצת חסר".

ומה אתה חושב על הקהל הירושלמי?

"אני חושב שזה קהל שהוא שונה מקהלים אחרים. הוא מאופק, אבל בצורה טובה. קהל טוב, מהמשובחים שיש".

איזו חוויה צפויה למי שיגיע למופע?

"עם השנים אני מקבל תגובות מאנשים ברחוב שאני לא יודע איך לאכול, שאומרים לי 'בזכותך עברתי את התקופה הכי קשה שלי'. קשה ומוזר לראות אבל חלק מהשירים שלי באמת עזרו לאנשים. אולי גם במופע הקרוב מישהו ימצא את עצמו נעזר בשירים. אולי אנשים ימצאו תשובה לשאלה עמוקה. אני מבטיח שתהיה חוויה מחברת. יהיו אפילו שירים מהאלבום החדש שלי, 'לאהוב או למות' שמדבר על כך שאם אין אהבה יש מוות".

האלבום "לאהוב או למות" הוא אלבום הקונספט המושקע והגנרדיוזי של דוכין שיצא לפני כשנה, וכלל שיתופי פעולה רבים עם אמנים מובילים כמו אביתר בנאי, אהוד בנאי, מירי מסיקה, בעז שרעבי, מוניקה סקס ואחרים. בנוסף כלל האלבום ספר טקסטים מצולם עמודים ועוד 30 שירים נוספים, שניתנו כבונוס באינטרנט. האלבום לא זכה לתהודה הראויה ליצירה כה שאפתנית, במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר באמן בסדר הגודל של דוכין.

"האלבום הזה קצת הקדים את זמנו", אומר דוכין, "לא אופייני לי לומר דבר כזה, אבל אני חש שהוא ייקלט לאט-לאט כי בעידן שלנו מחפשים שירים קצת יותר מהירים יותר קליטים, וזה אלבום שיחלחל בזמן שלו".

אתה מרגיש שכבר הוא מתחיל לחלחל לאנשים?

"כן. עצר לי נהג של משאית זבל ושר לי שיר מהאלבום, למשל. זה אלבום במסורת של רדיו בלה-בלה, ואלבומים שאולי הם טיפה פחות מובנים בתקופה הזו. אנחנו חיים בתקופה שאפילו הפייסבוק כבר לא פופולארי בקרב הנוער כי הם רוצים שהכל יהיה קצר, מדויק וריקני. בעידן הריקני הזה האלבום זועק לאנשים שיש להם סבלנות להתעמק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר