דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)
דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

ד"ר כהן אריאל, רופא שיניים בירושלים: מתמחה בהשתלות שיניים ובשיקום לסתות

הוא מתמחה בהשתלות שיניים ובשיקום לסתות שלמות כבר יותר מעשרים שנה, חבר העמותה הישראלית להשתלות שיניים והיה מבין החלוצים בירושלים בשימוש במכשיר הלייזר הדנטלי המהפכני מסוג ER-YAG. לדברי ד"ר כהן אריאל: "הלייזר ER-YAG מאפשר להציל ולשקם לסתות שלמות וגם לפתור בעיות בטיפולים היום יומיים"

פורסם בתאריך: 21.2.19 11:43

"זה כבר לא גימיק, הלייזר עושה מהפכה ברפואת השיניים. המכשיר מנקה זיהומים, מזרז את כל תהליך ההשתלה ומציל שתלים שנעשו לפני מספר שנים ומייצרים בעיות שונות", אומר ד"ר כהן, "גם אם מתפתחת דלקת סביב שתל בן כמה שנים, הרבה פעמים אין צורך להוציא אותו כי בעזרת הלייזר ניתן לפתור זאת ולהקל על כאבים, אדמומיות ודימומים בצורה ניכרת".

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מהו בעצם טיפול בלייזר? ובאיזו שיטה זה עובד?

"הלייזר הוא מכשיר המושתת על מקור אור מרוכז, כאשר בעוצמות שונות הוא משפיע על הרקמה שאנו רוצים לטפל בה. ברפואת שיניים מודרנית יש לזה שימוש יעיל וחיוני, החל מטיפולי שיניים (ניקוי עששת, הכנת השן לפני סתימה), דרך הבראת חניכיים (טיפול בדלקת חניכיים, גרידת חניכיים) ועד להלבנת שיניים. מכשיר הלייזר המהפכני ביותר הוא הלייזר ER-YAG  LIGHT-INSTRUMENTS בעל קרן אור שנספגת במים ויעיל לטיפול בחניכיים עם דלקת או בטיפול בתוך השן או בעדינות יתר בעצם. במרפאתי אני מחזיק מכשיר לייזר נוסף – (DIODE EPIC) שמיועד בעיקר לטיפול בחניכיים, עצירת דימומים והלבנות שיניים".

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מה היתרונות בטיפול?

"היתרון הגדול הוא האפשרות להציל שתלים שייצרו דלקת חניכיים סביבם (PERI-IMPLANTITIS)  ולעתים אפילו עם איבוד עצם. מטופלים יכולים לעקור ולהכניס שתל באותו יום לאחר ניקוי וחיטוי במכשיר הלייזר, כי האזור הופך נקי וסטרילי, תנאי חיוני להצלחת שתל ועצם מושתלת. זו שיטה שחוסכת הרבה מאוד זמן, אל מול מרפאות שאינן עובדות בלייזר ושם לעתים זה תהליך שאורך אפילו שנה לתוצר המוגמר. היום הלייזר הוא חלק בלתי נפרד מטיפולי שיניים במרפאות מתקדמות וחשוב לוודא כי לרופא השיניים שלכם יש את מכשיר הלייזר האמיתי והחדשני כאלמנט חיוני להצלחת הטיפולים".

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

כמה זמן קיים הלייזר בענף?

"עשרות שנים הלייזר הדנטלי נתפס כ"גימיק שיווקי" עד שמהפכת השתלים שינתה את פני רפואת השיניים והמטופלים הבינו ששתלים קבועים עדיפים על תותבות נשלפות, במידה ויש מספיק עצם. אבל שתלים מתנהגים כמו שיניים והם אפילו יותר רגישים לעישון או לדלקת חניכיים. כאן נכנס לתמונה לייזר ER-YAG  שיכול לתחזק שתלים דלקתיים וגם להציל לסתות שלמות. הלייזר מקצר את זמן ההחלמה אחרי טיפול ברקמה הרכה או אחרי חשיפה של שתל. פעמים רבות אפשר לקחת מידות ביום חשיפת השתל ולחסוך פגישה, במיוחד אם הלקוח מגיע מחוץ לעיר".

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

איזה טיפולים נוספים ניתן לבצע בלייזר?

"לייזר ER-YAG מאוד בטיחותי כי אינו משפיע לעומק, לכן יש רופאים שיוכלו לבצע באמצעותו סתימות ללא הרדמה לילדים וגם מבוגרים שנוטלים מדללי דם יוכלו לקבל טיפול עם פחות סיכוי לדימום. בנוסף אפשר לעצב יופי של חניכיים אם רוצים לשפר חיוך, וזאת תוך כמה דקות. אבל ברור שכל מקרה לגופו".

 

מה רמת ההצלחה?

"היום להשתלות שיניים יש 95% הצלחה ואם מדובר בשילוב הרמת סינוס יש 85% הצלחה. יש לנו גם שתלים קצרים עם הצלחות מצוינות. חשוב לדעת כי מטופלים שחיים עם תותבות שלמות במשך שנים שוחקים לגמרי את הלסתות והטיפול בהם קשה יותר, לכן מי שרוצה שיניים טובות בגיל 70-80 צריך לחשוב על השתלות עשר שנים לפני כן".

דר אריאל כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)עד כמה השתלה עם מכשיר לייזר מייקרת את התהליך?

"מכיוון שהלייזר תורם להצלחת המקרה, לרוב אני לא גובה תשלום על השימוש בלייזר כי גם אני וגם המטופל מרוויחים זמן, נוחות ואיכות חיים. במקרים בהם אני מציל שתלים דלקתיים, עם או בלי השתלת עצם סביב השתל הפגוע, יש מחירון מאוד ידידותי שבכל מקרה הרבה יותר משתלם מאשר להחליף את כל השיקום".

ד"ר אריאל כהן

שעות קבלה: ימים א'-ד' 9:30 עד 17:00

כתובת: רחוב המעלות 6, מרכז העיר, ירושלים

טלפון: 02-6232712

————————–

לרופאים ולפציינטים: ניתן לשלוח צילומים להתייעצות לפני הפגישה הראשונה במייל:

[email protected]

 

 

  • אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר