יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

דעה | יהלום לא מלוטש: בניון לא מספיק בשל לתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר

על גדולתו כשחקן אין עוררין, על אהבת האוהדים אליו אין ויכוח – ולמרות זאת, תפקיד המנהל המקצועי בבית"ר מצריך יותר שפשוף והרבה יותר ניסיון | טור דעה

פורסם בתאריך: 3.4.19 20:01

יוסי בניון, אחד מגדולי הכדורגלנים שגדלו בישראל, קרוב יותר מתמיד להודיע על פרישה ולהתמנות לתפקיד המנהל המקצועי החדש של בית״ר ירושלים. האם מדובר בגול עצמי של בניון ודווקא מבישול של אלי אוחנה ומשה חוגג?



כמעט בלי ששמנו לב, ילד הפלא מדימונה, שהפך בחצי השנה האחרונה לילד טוב ירושלים, כבר לא ממש ילד. בגיל 39, כשמאחוריו קריירה מפוארת בארץ ובחו"ל, אבל כזו שספוגה גם בהרבה טעם רע מהשנים האחרונות והקשות בביצת הכדורגל שלנו, בניון הוא כבר מזמן לא קונצנזוס.

מינוי של בניון לתפקיד המנהל המקצועי בבית״ר, עשוי ליצור נזק כבד למועדון, וגם ליוסי עצמו.

איך אפשר לתמצת את זה? בשתי מילים – חוסר התאמה.

בניון הוא ווינר בכל רמ״ח אבריו, גאון כדורגל, אגדה מהלכת, וכל סופרלטיב אחר שתרצו. עד כמה שקשה לתפוס את זה היום (יוטיוב חברים, יוטיוב), בניון בשיאו היה כוכב על אירופי, שעבר במועדוני הכדורגל הגדולים באנגליה, ושם אותנו על המפה הספורטיבית במשך מספר שנים לא מבוטל.

אבל נחזור רגע למציאות, לכאן ועכשיו: בגילו המופלג ועל המגרש, יוסי בניון הוא יהלום שקצת דעך כוכבו.

בכל הקשור לניהול – היהלום פשוט לא מספיק מלוטש. לנהל קבוצת כדורגל לחוצה ומורכבת כמו בית״ר, דורש הרבה יותר ממערכת יחסים טובה עם הקהל, וגם הרזומה האדיר שלו כשחקן בקבוצות העלית באנגליה לא רלוונטי לתפקיד.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


גם בשורת ההסתבכויות הרזומה של בניון מרשים ביותר: יריקה על חבר לקבוצה, סירוב להתחלף בדרבי החיפאי, כעס על המאמן לאחר חילוף בנבחרת, נטישת משחק בעקבות אי שיבוצו בהרכב וזריקת סרט הקפטן של הנבחרת בעקבות, כן, נכון, חילוף.

תחשבו על זה רגע – בית״ר ירושלים מקבילה בעצם לחברה גדולה במשק שנסחרת בבורסה, מנהלת קשרים עם מאות ספקים, מוכרת את המוצר שלה לאלפי לקוחות. בקיצור – עסק גדול ומורכב שדורש מיומנות ניהולית ברמה הגבוהה ביותר.

ולמי רוצים לתת לנהל את כל הסיפור הזה? לשחקן עבר עם לא מעט בעיות משמעת, בתפקיד ראשון וללא שום ניסיון ניהולי, בסיר הלחץ הכי גדול שאפשר לדמיין.

בניון, לזכותו ייאמר, נחשב לאחד מיקירי הקהל בטדי, והחיבור העמוק שלו לקהל, בשונה מחוסר הקבלה והיעדר הכימיה שחווה בקדנציה האחרונה והכואבת כל כך במכבי חיפה, הוא נקודת זכות שלא תסולא בפז, שבוודאי נלקחה בחשבון במפת השיקולים.

ועדיין, כשמסתכלים על התמונה המלאה, אין מנוס מלהכריז – למרות האהבה הגדולה, במקרה של בית״ר ירושלים ובניון לא כדאי לאף אחד שזה ייגמר בחתונה. וגם אם כן – אל תתפלאו אם גם זה ייגמר בבכי.

בסקר שנערך באחד מאתרי הספורט, מרבית אוהדי בית"ר ירושלים (64 אחוזים), תמכו במינויו של בניון למנהל המקצועי, אבל נתון לא פחות מעניין שעלה בסקר מראה כי 45 אחוזים מהאוהדים צופים מלחמות אגו בינו לבין אוחנה, במידה והמינוי ייצא אל הפועל.

יהיה מעניין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר