רוני לוי (צילום: שרון בוקוב)
רוני לוי (צילום: שרון בוקוב)

דעה | הפשרות שיצטרך רוני לוי לעשות בדרך למינוי בבית"ר

האם לוי יסכים לכך שהוא לא הסמכות המקצועית העליונה כדי להיות מאמן בית"ר ירושלים? כנראה שכן, אך מעניין יהיה לעקוב איך יעבוד שיתוף הפעולה שלו עם יוסי בניון | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.5.19 08:40

יוסי בניון ואלי אוחנה סימנו את רוני לוי כמאמן הבא של בית"ר ירושלים, וכעת צריכים השניים להגיע עם המאמן להבנות כספיות וגם לכאלה מקצועיות, אשר קשורות בעיקר לחלוקת סמכויות.

להערכתי, לוי יתגמש ויקבל את התנאים שיוצבו לו, מהטעם הפשוט שאין לו כרגע קבוצה ובעיקר כי הוא יתקשה למצוא לעצמו קבוצה בסדר גודל של בית"ר ירושלים.


תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אז נכון, המאמן יאלץ להתפשר, ואם מהבחינה הכלכלית הפשרה עוד תהיה קלה יחסית, הרי שהפשרות המקצועיות יהיו קשות הרבה יותר. לוי יאלץ לקבל את העובדה שהוא לא יהיה הסמכות המקצועיות היחידה ואף לא העליונה. הוא יאלץ ליישר קו עם העובדה שיוסי בניון (ומידה פחותה גם אלי אוחנה) הם אלו שמתווים את המדיניות המקצועית והם אלה שבוחרים את שחקני הסגל. זה לא יהיה קל, בטח לאחד כמו לוי שהיה ידוע מאוד בשמירה על מעמדו האישי ועל כך שהוא הסמכות המקצועית היחידה.



יש לומר שגם בניון ואוחנה התפשרו בבחירת המאמן. העדיפות הראשונה של השניים היתה הנחת מאמן זר, אך בשל מגבלות התקציב וההבנה שהבאת צוות מקצועי זר ייקח חלק נכבד מהתקציב הזה, הם סימנו את לוי כאופציה המועדפת מבין המאמנים הישראלים.

מעניין יהיה לראות איך יעבוד שיתוף הפעולה בין הטריו הזה. היחסים ביניהם אמנם טובים, במיוחד בין לוי לבין אוחנה, אבל יש הבדל בין יחסים בינאישיים לבין יחסי עבודה, בטח במועדון כדורגל לחוץ כמו בית"ר ולבטח שבעל הבית משה חוגג הגדיר היררכיה ברורה מבחינתו – שבה הוצב בניון כראש החץ המקצועי.

ברגע שסוגיית המאמן תיסגר ותיחתם, הנושא הבא שעליו יצטרכו בבית"ר לתת את הדעת הוא השוער הראשון. היכולת הפנטסטית של איתמר ניצן מייתרת את ההחתמה של ארנסטס שטקוס, ורצוי שבית"ר תמצא דרך להתיר את החוזה עם השוער הליטאי ובכל תשחרר לעצמה מקום לזר נוסף.

העבודה על בניית הסגל דורשת מחשבה ותכנון מדוקדק, ואסור יהיה לבית"ר לחזור על הטעויות מהשנה אלא לבנות את הסגל כמו שבונים פאזל – חלק אחרי חלק עם דגש על התאמה בין החלקים. בנושא הזה יצטרכו בית"ר להחליט איך (והאם בכלל) אפשר לשלב בין עידן ורד לבין מאור בוזגלו. השנה השניים לא מצאו את עצמם בזמן שהיו ביחד על המגרש, ורצוי לתת על כך את הדעת. אולי צריך ונכון יותר להיפרד מאחד מהם, ואם זה המצב – אז גם השאלה ממי היא לא הכי פשוטה. בקיצור, לבניון יש הרבה מאוד עבודה. שיהיה בהצלחה.


רמי מנדל

רמי מנדל


בצד האדום של הכביש כמה מילות תודה ליוסי סאסי. תודה לך יוסי סאסי על שלקחת את הפועל ירושלים מפירוק והחזרת אותה אחרי 20 שנה מפורקת; תודה לך יוסי סאסי, שבמעשיך הובלת להקמת קבוצת אוהדים חדשה; תודה לך יוסי סאסי על שהבטחת לפני אי אילו שנים להוריד אותנו, האוהדים, לליגה ז' והצלחת להוריד אותנו רק לליגה ב'; תודה לך יוסי סאסי שהצלחת להעלים את כל האוהדים השרופים, שהפועל היתה אהבתם הראשונה והיחידה; תודה לך יוסי סאסי שהצלחת להרחיק רבים וטובים שניסו לעזור.

ועכשיו, אחרי כל התודות – אולי תעזוב?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר