אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

דעה | האוהדים בראש – מערך שיווקי, מדיה מקורית ובעיקר כרטיס בית"ריסט

משה חוגג מביא את הקדמה לבית"ר ושם את האוהדים בראש סדר העדיפויות. כעת, הם צריכים להחזיר לו עם הצטרפות לבית"ריסט | טור דעה

פורסם בתאריך: 29.5.19 15:21

בזמן שבבית וגן עסוקים במחשבות קדחתניות כיצד לחזק את הקבוצה לקראת העונה הקרובה, ואפילו בטרם ידוע שמו של מי שיצטרך להריץ את הסגל שיתגבש בחודשיים הקרובים, עניינים לא פחות חשובים מעסיקים את קברניטי בית"ר ירושלים ויחד איתם את אלפי האוהדים שמחככים ידיהם לקראת העונה שבפתח. מערך שיווקי חדש ומגוון, מדיה מעניינת ומקורית, מרצ'נדייז מושקע, וגולת הכותרת כרטיס בית"ריסט ייחודי הם חלק נרחב מארגז הכלים שהביא איתו משה חוגג ליציעי טדי, וזה רק הולך ומתגבר.

פרויקט ערוץ תקשורתי שכולו צהוב-שחור רוקם צלמים ומנחים ועתיד לצאת לאור, במידה והכל יתנהל כשורה, בפרק הזמן הקרוב. הנחלת תורת דור ה-Y חלחלה עמוק אל אנשי המקצוע הרלוונטיים בבית"ר, ונראה שהקדמה הטכנולוגית הגיעה גם למקום שעל פס מגנטי או ברקוד טרם שמעו עד הגעתו של חוגג, או ששמעו, אבל היה קושי בהוצאת היד מהכיס המרשרש. העובדה כי למעלה מ-10,000 אוהדים חגגו עם חוגג את הולדתו של כרטיס הבית"ריסט בעונה שעברה מוכיחה כי הרף אותו הציב יזם ההיי-טק – 40 אלף בית"ריסטים – לא נראה כה דמיוני.



אחת הבעיות הקשות שחוותה בית"ר תחת בעלותו של אלי טביב הן לאו דווקא בעיות הקשורות בפן המקצועי-כלכלי, אלא יותר תדמיתית-ניהולית. פרט לכך שטביב חסך בענייני ליבה על חשבון המועדון בנושא הבאת ושחרור שחקנים, טיפוח קהילה והעצמת החוויה, כל המעטפת קרסה. במשחקי הבית המסכים לא הופעלו, שירים במערכת הכריזה לא הושמעו, ידוענים הדירו רגליהם והתנתקו על גבול סלדו, והקהל הבין שכך כבר לא ניתן להמשיך.

ואז, הגיע משה חוגג, ובית"ר צהלה ושמחה. שירים משמחים, דוכני איפור לילדים, מערכת כריזה איכותית, מסכים צבעוניים, וגם תא כבוד מסודר ומכובד. חדי העין לבטח ראו גם את השדרוג במזנוני היציעים, ובהתאם לעמידה בהסכמים, גם את חנות האוהדים של ארגון ה"לה פמיליה" השיב חוגג לידי יושבי היציע המזרחי. ראוי לציין גם את שמירת הקשר עם מחזיקי כרטיס בית"ריסט, שזוכים לקבל הודעות בעבור מבצעים לרכישת פריטים מחנות המועדון וזכות ראשונים לקניית כרטיסים למשחקי הקבוצה.


אלעד חמני (צילום: פרטי)

אלעד חמני (צילום: פרטי)


חשבנו שהקהל יהיה מרוצה מכל הטוב הזה? אז חשבנו. השבוע התקבלה החלטה תקדימית בקרב הנהלת המועדון – יושבי היציע המזרחי מחויבים להחזיק בכרטיס בית"ריסט. אז נכון, לא ניתן (לכאורה) להכריח אוהדים לשלם בעבור הכרטיס הנחשק, אך אם מהותו של הכרטיס הנחשק כולו לטובתה של בית"ר והכסף מתשלום הכרטיס חוזר לקהל בדרכים כאלו ואחרות, למה לא? היציע שמרכז את העידוד באצטדיון חייב להתאכלס באוהדים שמחזיקים בכרטיס – למען יראו, ילמדו וישמשו דוגמא. כל תכליתו של הכרטיס הצהוב-שחור הוא חיבור הקהל למועדון ויצירת זדהות אחידה – כולנו אוהדי בית"ר, וכולנו בית"ריסטים.

חלק נכבד מהרוח המרעננת שתנשוב ביציעי הקבוצה בעונה הקרובה הוא ארגון האוהדים "שער האריות", שהכריז לא מכבר על עונת קאמבק. אין ספק שלאחר עונת 2017/18 בה עמלו וטרחו לא מעט בכדי להרים תצוגות שלא מביישות אף יציע בארץ, הצבע, הדגלים והעידוד שיחזרו "ביג טיים" יועילו לא מעט לשחקנים שעל כר הדשא, אך בעיקר לאטמוספרה שתגיע היישר מהיציע המערבי.

העונה האחרונה היתה מבחינת כלל הגורמים הסובבים את המועדון כעונת מעבר. כזו ששחקנים התגלחו על חשבון בית"ר, וגם ההנהלה, האסטרטגיה השיווקית, התקשורתית ואף המקצועית עברו מתיחת פנים של ממש. אף אחד לא ציפה להצלחה כבירה, על אף סוללת הכוכבים שגרמה למשטח האימונים לנצנץ, אבל רק למשטח האימונים. לכל זה ניתן להוסיף תיבול של העלאת מחירי המנויים (שעדיין משתלם לקנות) לעונה הקרובה, ורק נותר לקוות שהעונה שיוסי בניון ואלי אוחנה מבשלים לנו לפי הפרומו שהופץ ברשתות החברתיות, לא תסתיים עם קלקול קיבה כמו הקודמת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר