האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)
(צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)

בעוד כחודש: האוטובוסים החדשים מסין ייסעו בירושלים

לקראת תוספת קווי האוטובוסים החדשים בירושלים: ל"כל העיר" נודע כי החל מחודש אוגוסט ינועו בכבישי העיר עשרה אוטובוסים חשמליים מתוצרת סין

פורסם בתאריך: 30.6.19 07:18

ל"כל העיר" נודע כי כבר בחודש אוגוסט 2019 ייסעו בכבישי ירושלים אוטובוסים חשמליים מסין. מדובר יהיה בעשרה אוטובוסים שייסעו בקו 15 – מתלפיות לתחנה המרכזית. לפי התוכנית של משרד התחבורה – בירושלים ייסעו כ-200 אוטובוסים חשמליים מתוצרת סין, שמסייעים להפחית את זיהום האוויר.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

הכנסת האוטובוסים החשמליים מהווה צעד משמעותי לקראת המהפכה בתחבורה הציבורית שתצא לפועל בירושלים. כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשנה נחתם הסכם עקרונות בין אגד לבין משרדי האוצר והתחבורה, לפיו כל הקווים של אגד ברחבי הארץ יוצאו למכרז – משמעות ההסכם עבור ירושלים, שעשרות קווי אוטובוס בעיר יופעלו על ידי חברות אחרות. לפי ההסכם אגד, שכיום קואופרטיב, תהפוך לחברה ללא מעמד מיוחד. למעשה, הסכם שובר את מונופול אגד בירושלים כמפעילה פרטית של קווי האוטובוסים הציבוריים. מדובר בהחלטה שמשקפת הגיון עסקי ושוויוני כלפי שאר חברות האוטובוסים בשוק ותוספת משמעותית של קווי אוטובוסים חדשים עבור תושבי העיר.



מדובר באוטובוסים מתוצרת חברת BYD הסינית, שמייבאת קבוצת שלמה סיקסט. מדובר בהשקעה של מיליוני שקלים. כיום ישנם 17 אוטובוסים חשמליים הפועלים בחיפה, 5 אוטובוסים באזור השרון ו-6 אוטובוסים בעיר מודיעין.

"אסי שמצר, יו"ר קבוצת שלמה, יבואנית BYD, מציין: "אנו מברכים על החלטת אגד לשלב את האוטובוסים החשמליים של BYD בירושלים, ולהוביל יחד איתנו את מהפכת התחבורה החשמלית בישראל. האוטובוסים של BYD נוסעים כיום במוקדים שונים בארץ, אך כניסתם לירושלים מהווה ציון דרך משמעותית במעבר לתחבורה ציבורית ירוקה וחדשנית".


האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)

האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)


בתוך כך, ביום שני שעבר אישרה ועדת הכספים העירונית הקמת מסוף אוטובוסים בשכונת רמות, שיכלול כ-230 עמדות טעינה לאוטובוסים החשמליים. כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים בשער שכם, הוקצבו כשתהע מיליון שקלים עבור הקמת מסוף אוטובוסים בשכונת מלחה ובדרך חברון שישרת כ-400 אוטובוסים.

בנוסף, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", למעלה משמונה מיליון שקלים הוקצו עבור סלילת נתיב תחבורה ציבורית בכביש בגין. מדובר בנת"צ שיהיה בשולי הכביש, ולא על חשבון הנתיבים הקיימים עבור כלי הרכב הפרטיים בכביש בגין.



חבר מועצת העירייה אלעד מלכא (התעוררות), שהקים את מיזם אגד watch ופעיל לקידום תחבורה ציבורית איכותית בירושלים מציין כי "מונופול אגד בירושלים עומד להסתיים, אנו רואים יותר ויותר הכנות לקראת הרגע בו יתווספו עשרות הקווים הנוספים לעיר. הוספת קווי תחבורה כה רבים מצריכה הערכות תשתיתית בדמות נתיבי תחבורה ציבורית ומסופי אוטובוסים. ישנה עוד דרך רבה להשלמת ההערכות אבל מדובר בצעד נוסף בכיוון הנכון: הפיכת ירושלים לעיר המתקדמת תחבורתית בישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עובד

    האם נבדק נושא הקרינה באוטובוסים החשמלים והשלכות על בריאות הציבור?

  2. יוסף

    למנהל לאפ מתגברים את קון 31,ו 32 מחכים לקווים הללו המון זמן ואם הם מגיעים הם עמוסים בצורה נוראית יש לתת את הדעת על כך ,הרבה פעמים אני עומד בתחנה מרכזית וקו 68 עובר לפחות 3 וגם 4 פעמים עד שמגיע 32 אז אנא מי שיש לו אפשרות ללחוץ על האחראים בנושא זה תבוא עליו הברכה

  3. עד

    ומה עם פרוייקט המוניות באפליקציה, כמו ׳באבל דן׳? אמורות היו להגיע הנה…

    עד שלא אראה תחרות אמיתית ב׳אגד׳, לא אאמין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר