דוד אלפסי ואלחנן נעם (צילום: ליאור דסקל)
דוד אלפסי ואלחנן נעם (צילום: ליאור דסקל)

שיתוף פעולה ייחודי בשוק העסקי

רו"ח דוד אלפסי, הבעלים של אחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בירושלים, מספר על התפתחות המחלקה הכלכלית במשרדו כחלק משיתוף פעולה ייחודי עם אלחנן נעם, אחד מהיועצים המסחריים והכלכליים המובילים בישראל, אשר חוסך לבעלי עסקים וחברות התרוצצות וזמן מיותרים, ותחת קורת גג אחת הם מקבלים את המעטפת המלאה

פורסם בתאריך: 12.7.22 16:59

כיום, כאשר בעל עסק או מנהל חברה מתכננים מהלך עסקי משמעותי כגון מכירה או קנייה של חברה או פעילות, רה-ארגון, גיוס הון והערכת שווי, הם נדרשים לפעול מול מספר גורמים ואנשי מקצוע – דבר שמקשה על התהליך, מסרבל אותו ועלול להביא לתוצאה לא אופטימלית.

שוחחנו עם רו"ח דוד אלפסי, שסיפר לנו על התפתחות המחלקה הכלכלית במשרדו כחלק משיתוף פעולה ייחודי עם אלחנן נעם. שיתוף פעולה זה חוסך לבעל העסק התרוצצות וזמן מיותרים, ותחת קורת גג אחת מקבל בעל העסק את המעטפת המלאה. "יועץ מסחרי ורואה חשבון הם שניים מאנשי המקצוע החשובים ביותר בכל תהליך עסקי משמעותי", מסביר אלפסי שמציין כי במסגרת שיתוף הפעולה ביניהם הם מציעים לעסקים פתרון כולל במקום אחד לטיפול במגוון רחב של סוגיות מסחריות, כלכליות, חשבונאיות ומיסואיות משלב התכנון ועד לשלב הביצוע. "אנחנו מפשטים לעסקים את העבודה", הוא אומר, "אנחנו נותנים להם מענה הן בהיבט המסחרי והפיננסי שכולל גיוסי הון, תוכנית עסקית, מבנה ארגוני והערכת שווי, הן בהיבט החשבונאי שכולל דוחות ומאזני רווח והפסד, תזרימי מזומנים, והן בהיבטים של השלכות מס, ניתוח שכר, כוח אדם ועוד".

למה חשוב לעשות זאת במקום אחד ולא לפנות לכמה אנשי מקצוע?

"אנחנו מעניקים ללקוח ONE STOP SHOP, שמשמעותו היא מענה מלא במקום אחד. זה חוסך ללקוח זמן והתרוצצויות מיותרות, וכן מהווה חיסכון כלכלי".

 

 

בשנים האחרונות קיימו אלפסי ונעם ביחד לא מעט פרויקטים גדולים בתחומי המלונאות, התעשייה, התאגידים החברתיים ועוד. "היה לנו פרויקט בתחום המלונאות שבו עשינו גיוס הון מורכב ונרחב", מספר אלפסי, "נדרשנו לעשות איחוד של כמה חברות ולנתח אותן בצורה יצירתית על מנת שניתן יהיה לגייס את ההון הנדרש בצורה הטובה ביותר, לרבות פרטי העסקה בשוק משתנה ללא הרף. שיתוף פעולה נוסף היה לנו בתחום של הערכת שווי של מקבץ חברות בתחום השירותים החברתיים – עבודה מורכבת שדרשה העמקה ויצירתיות, והסתיימה בהצלחה. מנגד, פנה אלינו לאחרונה גוף גדול שרצה לרכוש חברה בתחום תעשיית המזון, ולאחר שניתחנו את הדברים המלצנו לו לתת גבול מקסימלי להצעה והצבנו רף. יש מצבים שבהם אנחנו לא חושבים שזה נכון לבעל העסק להיכנס לעסקה בכל מחיר, ואנחנו אומרים לו את זה".

מה היתרון של העבודה המשולבת שלך ושל אלחנן?

"היתרון של שיתוף הפעולה הוא השילוב המקצועי בין משרדו של אלחנן, הידע הרב שלו, ההיכרות של ענפי התעשייה, הנדל"ן והמסחר, וההיכרות עם המערכות הבנקאית והחוץ בנקאית, וזאת לצד הניסיון רב השנים של משרדי אשר מספק את המקצועיות ואת הידע בתחומי החשבונאות והמס. אנחנו מנתחים ביחד את הדברים ועוברים לשלבי התכנון, בניית תוכנית העבודה, הסקת המסקנות, גיוס ההון וניהול שוטף. היתרון שלי כרואה חשבון הוא שאני יכול לנתח את הדוחות בעין מקצועית ולראות דברים שכלכלן לא פעם עלול לפספס, וכמשרד חיצוני גם לשים לב למוקשים שרואה חשבון שעובד עם המשרד בשוטף יכול לא לשים אליהם לב".

נעם הוא אחד מהיועצים הבולטים בתחומו. הוא בעל חברת אלחנן נעם פיתוח עסקי המתמחה בהערכות שווי לצורכי מיזוג, בהשקעות, ברכישות ובקבלת אשראי מגופים בנקאיים וחוץ בנקאיים, פרטיים ומוסדיים. נעם, שעומד בראש החברה, הוא כלכלן בכיר ומנוסה, בעל MBA מהאוניברסיטה העברית.

משרדו של אלפסי מעסיק 12 אנשי צוות ומעניק שירותי ראיית חשבון, ביקורת, ייעוץ מס, הערכות שווי וגיוסי הון לחברות, לעמותות, לעצמאים ולעוסקים מורשים ופטורים בתחומי העיסוק כמו תעשייה, מסחר, מקרקעין ושירותים, החזרי מס לשכירים, החזרי מס בשוק ההון וייעוץ מס בפרישה ובפנסיה. אלפסי, רואה חשבון מוסמך C.P.A, בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה וחשבונאות וחבר בלשכת רואי החשבון.

רחוב הרב הרצוג 21, ירושלים. טלפון: 02-5665570, נייד: 050-4861334. דוא"ל: [email protected] אתר: alfasi-david.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר