הרמת גבות (צילום: G_studio/depositphotos.com)
הרמת גבות (צילום: G_studio/depositphotos.com)

הרמת גבות – היתרונות והחסרונות של השיטות השונות

את הזמן כידוע אי אפשר לעצור, ועם הגיל שינויים באזור העיניים גורמים למראה מבוגר ועייף יותר. צניחה של הגבות היא אחד הגורמים לכך. ד"ר ביאדר בילאל, מומחה בכירורגיה פלסטית בכללית אסתטיקה, מסביר מהן השיטות הקיימות בניתוח להרמת גבות ומהם היתרונות והחסרונות בכל שיטה

פורסם בתאריך: 15.8.22 16:36

מאז נכנס הסלפי לחיינו נדמה שכל פרט בפנים זוכה לתשומת לב מוגברת, אך יש שלושה איברים מרכזיים שמשפיעים על המראה החיצוני יותר מהכל – העיניים, האף והשפתיים. זאת גם הסיבה לכך שניתוח אף נחשב לפופולרי ביותר מבין הניתוחים הפלסטיים במשך שנים רבות, וזה גם מסביר את העלייה בכמות ניתוחי העפעפיים והגבות בשנים האחרונות. בין אם מדובר בתיקון של פגם מולד או פגם כתוצאה מטראומה ובין אם מדובר בתיקון של פגעי הזמן, ניתוח להרמת גבות יכול להעניק מראה רענן בהרבה לאזור העיניים, ובמאמר זה נסקור את השיטות השונות המשמשות אותנו להגיע לשם.

צניחת גבות מהווה חלק מתהליך ההזדקנות של אזור העיניים. עם הזמן, הגבות צונחות בגובהן, במיוחד בחלק הצדי, ומאבדות את הצורה שלהן. התהליך מתבטא ויזואלית במראה עייף, זקן ואפילו כבד על העין. כמו כן, מטופלים מתלוננים על תחושה של כובד על העפעף העליון, במיוחד בסוף היום בשעות הערב, מה שמביא לקושי בקריאה ובביצוע משימות מסוימות.

מראה "תקין" או צעיר של הגבה מדמה קשת מעל העיניים, ונקודת השיא של הקשת היא בגבול בין השליש הצדי לשני השליש האמצעיים. עם השנים והגיל מופיעים קמטים, העור מאבד מהאלסטיות שלו, וביחד עם הגרביטציה הגבה מתחילה לצנוח.

במקרים של צניחת גבות, הטיפול המתאים הוא הרמת הגבות. למרות זאת, רופאים רבים נוטים להפנות מטופלים/ות להליך של הרמת עפעפיים בלבד, מה שיוביל לתוצאה לא מספקת. על כן, בדיקה מדוקדקת על ידי מומחה בכירורגיה פלסטית מומחה בתחום תאפשר אפיון של הבעיות השונות, לרבות צניחת הגבות ועודפי העור בעפעפיים העליונים, ולפי תוצאותיה נקבעות בחירת הטיפול בבעיות אלו וקבלת תוצאה אסתטית ותפקודית מיטבית.

 

 

הרמת גבות יכולה להתבצע באמצעים לא ניתוחיים ובאמצעים ניתוחיים.

טיפולים לא ניתוחיים

בוטוקס: הזרקת בוטוקס למצח ולצדי העיניים יכולה להעניק הרמה של הגבה הצדית בשל פעולת שריר המצח שהשתנתה עקב ההזרקות. טיפול זה מתאים רק למקרים של צניחה קלה-בינונית ובאנשים המעוניינים בהזרקת בוטוקס. לעתים ניתוח עפעפיים עליונים מהווה הליך משלים לפעולה זו. פרט חשוב הוא שהזרקות של בוטוקס מצריכים טיפולי תחזוקה מדי כמה חודשים, מה שעלול לגרור עלויות לא מבוטלות.

חוטים: קיימים בשוק חוטים מחוספסים שאותם מחדירים למצח, ובשל כוח החיכוך שלהם מסוגלים למשוך את הגבה למעלה. פעולה זו אינה מסלקת עודפי עור מהמצח. בידיים לא מנוסות פעולה זו עלולה לתת תוצאות לא אופטימליות, ולכן חשוב לפנות לרופא המומחה בשיטה.

טיפולים ניתוחיים

במקרים של צניחת גבות משמעותית עם רפיון עורי, ייתכן שהרופא/ה ימליצו על ניתוח הרמת גבות. בניתוחים מסוג זה ניתן להסיר את עודפי העור הגורמים לצניחה, למקם את הגבה במנח גבוה יותר ולתת לה צורה אסתטית ומדויקת. קיימות מספר גישות לביצוע ניתוח הרמת גבות.

הרמת גבות ישירה: בגישה זו מתבצעים חתך בגבול העליון של הגבה, סילוק של עודפי העור מהאזור ולבסוף סגירה מחדש כאשר הגבה במנח גבוה יותר. החתך יכול להיות לאורך כל הגבול העליון של הגבה או בשליש הצדי במקרים שמאפשרים זאת, כאשר הצניחה המשמעותית היא צדית בלבד. שיטה זו מחזיקה מעמד הכי הרבה זמן מכל השיטות הקיימות, אך החיסרון שלה הוא צלקת גלויה בגבול העליון של הגבה. מועמדים טובים לניתוח שכזה יהיו אנשים בהירי עור, אנשים בעלי גבות שעירות או נשים המעצבות גבות על ידי איפור קבוע, שכן מאפיינים אלו מסייעים להסתיר את הצלקת.

הרמת גבות דרך אזור הרקה: בגישה זו מתבצע חתך בגבול השיער ברקה. במקרים של צניחה קלה החתך יהיה קצר, ואילו במקרים של צניחה קשה החתך יהיה ארוך. דרך חתך זה מתבצעים מתיחה של העור העודף במצח, סילוק של עודפי העור והרמה של הגבה. ככל שהחתך ארוך יותר ניתן להסיר יותר עודפי עור ולקבל תוצאה שתחזיק מעמד זמן רב יותר עם הרמה יותר משמעותית של הגבה. היתרון הגדול של הגישה הזאת הוא בכך שניתן להסתיר את הצלקת בצורה טובה יותר, אך ייתכן שהיא תחזיק מעמד לזמן קצר יותר מאשר הרמת גבות ישירה.

הרמת גבות בגישה אנדוסקופית: שיטה זעיר פולשנית שבה מחדירים אנדוסקופ עם מצלמה בקצה דרך מספר חתכים קטנים בעור מאחורי קו השיער. הרופא מרים ומזיז את הרקמות בהתאם לתוצאה הרצויה, ולבסוף מקבע את האזור. היתרון של שיטה זו הוא העבודה שהיא מצריכה רק חתכים קטנים ולא משאירה צלקת משמעותית. במקרים שבהם יש עודפי עור המצריכים הסרה, יהיה צורך בהשלמת חתכים גדולים על מנת לבצע הסרה של עודפים אלו. חתכים אלו מותירים כמובן צלקות.

למי מיועד הניתוח

ככלל אין הגבלת גיל לביצוע ניתוח להרמת גבות, וההליך מיועד לאנשים (גברים ונשים כאחד) עם צניחת גבה משמעותית, עור מזדקן ועודפי עור. כאמור, במקרים מסוימים בוטוקס יכול לעזור אך ככל שהצניחה משמעותית יותר ניתוח הוא הפתרון. זהו ניתוח הנחשב פשוט יחסית, נגיש ונחוץ כדי לקבל תוצאה אסתטית מקסימלית של העפעפיים, ופעמים רבות מהווה "מכפיל כוח" לניתוח עפעפיים. סימן השאלה הגדול ביותר בהליך כזה הוא לכמה זמן תחזיק התוצאה הטובה, שכן העור ממשיך לצנוח מאחורי הקלעים, ואז על מנת לתחזק את התוצאה יציע הרופא הזרקות של בוטוקס גם לאחר ניתוח.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר